Dus over 3 weken ben jij ook vrij.DDD schreef:In een kerk als de GG zijn best veel mensen die vrij nemen voor bid- en dankdag. En ook intrede van een nieuwe dominee is voor veel leden best een hele happening. Dus ik vind het niet gek als iemand daar vrij voor neemt.
Afscheid en intrede [2]
-
Jantje
- Verbannen
Re: Afscheid en intrede [2]
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Nee, ik moet een cursus geven en dat was al eerder gepland. Nog los van de vraag of ik nu perse een plek moet bezetten want zo bijzonder vind ik het allemaal zelf niet, om allerlei redenen die verder met de dominee niets te maken hebben. Wat mij betreft, zou het prima op zondag kunnen.
-
Jantje
- Verbannen
Hij heeft zondagavond al een aangepaste dienst gehouden, naar de gelegenheid van het moment. Hij moest Dankdag houden in Den Haag-Scheveningen. Dat kon niet meer verschoven worden.GerGem schreef:Waren zeker goede diensten! Jammer dat oud-predikant Baan zijn preekbeurt niet kon verzetten om hier aanwezig te zijn...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Jantje
- Verbannen
En de avonddienst?DDD schreef:Nee, ik moet een cursus geven en dat was al eerder gepland. Nog los van de vraag of ik nu perse een plek moet bezetten want zo bijzonder vind ik het allemaal zelf niet, om allerlei redenen die verder met de dominee niets te maken hebben. Wat mij betreft, zou het prima op zondag kunnen.
Ik vind het heel gek van je. Ik zou gewoon zeggen dat ik privézaken heb en absoluut niet kan komen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Jantje
- Verbannen
Zoals ik al zei: "De gemeenten waren in al zijn geledingen vertegenwoordigd."Bruna schreef:Wie waren er zoal aanwezig, want dat is toch meestal het geval?
Een voorbeeld: de broeders ds. C.G. Vreugdenhil en ds. D. de Wit zaten eensgezind in dezelfde bank.
Zoiets vind ik zelf heel erg mooi.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Nou ja....dit vind ik dan weer heel gek.....Jantje schreef:En de avonddienst?DDD schreef:Nee, ik moet een cursus geven en dat was al eerder gepland. Nog los van de vraag of ik nu perse een plek moet bezetten want zo bijzonder vind ik het allemaal zelf niet, om allerlei redenen die verder met de dominee niets te maken hebben. Wat mij betreft, zou het prima op zondag kunnen.
Ik vind het heel gek van je. Ik zou gewoon zeggen dat ik privézaken heb en absoluut niet kan komen.
-
Jantje
- Verbannen
Ik mag dat toch zeggen? Wat is daar nou toch mis mee? 
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Geytenbeekje
Zag je dat ze samen zaten ?Jantje schreef:Zoals ik al zei: "De gemeenten waren in al zijn geledingen vertegenwoordigd."Bruna schreef:Wie waren er zoal aanwezig, want dat is toch meestal het geval?
Een voorbeeld: de broeders ds. C.G. Vreugdenhil en ds. D. de Wit zaten eensgezind in dezelfde bank.
-
Jantje
- Verbannen
Zelfde rolletje kingpepermuntJantje schreef:In dezelfde bank.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
-
Jantje
- Verbannen
Dat mag niet in verband met Corona.Ukkie schreef:Zelfde rolletje kingpepermuntJantje schreef:In dezelfde bank.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Een erg belerende toespraak van de consulent. Ik houd niet van zo'n kleuter-achtig toontje. Maar goed. Dat is een bijzaak.
Ze hadden het rolletje vooraf doormidden gebroken.Jantje schreef:Dat mag niet in verband met Corona.Ukkie schreef:Zelfde rolletje kingpepermuntJantje schreef:In dezelfde bank.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Straks ga je me notabene ook nog vertellen dat ds. Vreugdenhil rechts van ds. De Wit zat. Of zelfs dat ds. De Wit opgeschoven naar links om ruimte op rechts vrij te maken.
Stel je toch eens voor...
Stel je toch eens voor...
En hoe werd het jou duidelijk dat ze daar eensgezind zaten?Jantje schreef:Zoals ik al zei: "De gemeenten waren in al zijn geledingen vertegenwoordigd."Bruna schreef:Wie waren er zoal aanwezig, want dat is toch meestal het geval?