Heb je er weleens een ontmoet?

zwartwit

Heb je er weleens een ontmoet?

Bericht door zwartwit »

Hallo allemaal,

Vandaag heerst er een beetje een grimmige sfeer jegens onze allochtone landgenoten. Ik verbaas me over het gemak waarmee er geroepen wordt:'Allemaal opzouten!', 'Weg ermee'. Maar hoe zou het zijn wanneer we omgang met deze mensen hebben? Zoals Lecram een collega heeft die niet voldoet aan het prototype beeld. Kortom: Heb je zo iemand wel eens een ontmoet? Heb jij zo iemand weleens de hand geschud?
Adios,
ZW
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Er is verschil tussen allochtoon en Marokkanen in NL. Wat is een allochtoon precies volgens jou?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
astroguy

Bericht door astroguy »

Oorspronkelijk gepost door zwartwit
Hallo allemaal,

Vandaag heerst er een beetje een grimmige sfeer jegens onze allochtone landgenoten. Ik verbaas me over het gemak waarmee er geroepen wordt:'Allemaal opzouten!', 'Weg ermee'. Maar hoe zou het zijn wanneer we omgang met deze mensen hebben? Zoals Lecram een collega heeft die niet voldoet aan het prototype beeld. Kortom: Heb je zo iemand wel eens een ontmoet? Heb jij zo iemand weleens de hand geschud?
Adios,
ZW
Zeker weten. Zwarte medemensen, prachtige mensen vaak (vooral hun hardwerkende vrouwen) en ook medeburgers die ISlamiet zijn. Deze laatsten zeggen dus als ze tenminste serieus zijn met hun geloof dat tasjedieven de hand moet worden afgehakt. Zij veroordelen dit soort misdaad net zo hard als wij en beschouwen dieven niet als islamieten.
Atze
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door astroguydat tasjedieven de hand moet worden afgehakt.
Hier moest ik toch wel even heel erg glimlachen... Ook ruige taal. Staat de Koran overigens bol van.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
astroguy

Bericht door astroguy »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door astroguydat tasjedieven de hand moet worden afgehakt.
Hier moest ik toch wel even heel erg glimlachen... Ook ruige taal. Staat de Koran overigens bol van.
Eindelijk iemand die doorheeft dat ik slechts citeerde...
Overigens staat erook niet zoiets in de wet van Mozes?
Atze
memento

Bericht door memento »

Ik heb heb in Rotterdam mn opleiding gevolgd, dus meer dan de helft van de klas was 'niet blank'. Ik heb respect voor mensen die willen intergreren, maar aan de andre kant merkte ik tijdens mn opleiding wel dat die mensen ook door bijna iedereen geaccepteerd worden, en gewoon behandeld worden.

Aan de andre kant heb je ook van die typetjes die slecht nederlands spreken, slecht gemotiveerd zijn. Sja, daar heb ik een hekel aan. Niet om hun huidskleur, maar ik vind dat je respect wél moet verdienen. Als je in NL wil wonen, leer dan op zn minst de taal, en gedraag je je in het openbaar als een Nederlander. Als dat teveel gevraagd is, mag je van mij vertrekken.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Er is verschil tussen allochtoon en Marokkanen in NL. Wat is een allochtoon precies volgens jou?
Een Marokkaan is een allochtoon, maar een allochtoon is niet (altijd) een Marokkaan.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Aan de andre kant heb je ook van die typetjes die slecht nederlands spreken, slecht gemotiveerd zijn. Sja, daar heb ik een hekel aan. Niet om hun huidskleur, maar ik vind dat je respect wél moet verdienen. Als je in NL wil wonen, leer dan op zn minst de taal, en gedraag je je in het openbaar als een Nederlander. Als dat teveel gevraagd is, mag je van mij vertrekken.
ja idd, die heb je ook onder de blanken en zelfs onder de nederlanders...

dusssss
Uh huh, daar heb ik ook een hekel aan!
Marjan

Bericht door Marjan »

Om op het onderwerp terug te komen: in de straat achter ons huis (dezelfde brandgang) wonen een aantal Marokkaanse gezinnen. Keurige mensen, keurige gezinnen. Niet echt veel contact, we groeten en helpen elkaar als de accu van de auto leeg is.
Be yourself, there are plenty of others.
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door zwartwit
Hallo allemaal,

Adios,
ZW
Mn beste vriend is een Turk... Tevens tijdens mn studie veel omgegaan met Marokkanen.
Olli

Bericht door Olli »

Wij wonen in een buurt met heel veel Marokkanen. En daarbij zijn een aantal mensen die we wel eens spreken. Dit zijn gewoon goede mensen. Spreken goed Nederlands, werken hard. Dus het zijn idd niet alleen maar slechte mensen en berichten.

Maar ik denk wel dat die mensen zich eens wat meer zouden moeten laten zien. Als je op de tv of in de krant het woord Marokkaan hoort of leest dan is het vrijwel altijd negatief.
Nu heb je tegenwoordig Ali-B al regelmatig op de tv (die mag van mij overigens zn mond wel houden :,:, , maar das meer omdat ik zijn muziek niet waardeer :):):)) Maar hij treedt wel naar buiten en dat vind ik dan wel weer een goede zaak.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja heel wat van deze mensen ontmoet tijdens mijn werk en noem maar op.
Door de een werd ik bestolen, de ander kwam een stel luidsprekers kapot trappen die door mensen op het ijs gezet waren met kindermuziek.
De ander bestal zijn baas waar hij werkte (die baas is bij geval een goede kennis van mij)
De anderen die ik ken werden opgepakt wegens drugshandel.
Aan de overkant bij mij roven ze regelmatig auto's leeg (steeds weer van de lieve jongetjes).
En zo ken ik er nog meer opnoemen.
Natuurlijk ken ik ook wel eerlijke en hard werkenden, maar dat is toch echt een minderheid.
En aanpassen aan onze cultuur???? Nee dat is er niet bij, zij vinden dat wij ons maar moeten aanpassen.

[Aangepast op 21/1/05 door Jelle]
Plaats reactie