Homoseksualiteit

pierre27

Re: Homoseksualiteit

Bericht door pierre27 »

Ukkie schreef:
J.C. Philpot schreef: De informatie van Orchidee over deze gemeente is eerder ook niet betrouwbaar gebleken.
Is daarvoor echt bewijs geleverd? Nee toch!
Waarom geloven we de ene forummer wel en de andere niet op zijn/haar woord?
Het wantrouwen hier op het forum is zo destructief en verdrietig pfffft.....
Je blijft dit maar roepen over het vermeende wantrouwen en toch blijf je dapper:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ukkie

Bericht door Ukkie »

pierre27 schreef:
Ukkie schreef:
J.C. Philpot schreef: De informatie van Orchidee over deze gemeente is eerder ook niet betrouwbaar gebleken.
Is daarvoor echt bewijs geleverd? Nee toch!
Waarom geloven we de ene forummer wel en de andere niet op zijn/haar woord?
Het wantrouwen hier op het forum is zo destructief en verdrietig pfffft.....
Je blijft dit maar roepen over het vermeende wantrouwen en toch blijf je dapper:)
Ja joh kan jullie niet missen :gni
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef:Je haalt homofilie (de aanleg) en homoseksualiteit (het uitvoeren) door elkaar.

Volgens jouw redernering zou het uitbannen van diefstal dus betekenen dat kleptonanen er als persoon niet mogen zijn. En dat is uiteraard een onjuiste redernering.
Homoseksualiteit maakt onderdeel uit van het zijn van een persoon, kleptomanie niet.
Waarom zou homoseksualiteit wel onderdeel van een persoon uitmaken, en kleptomanie niet? Dat is pure willekeur, omdat je dat wil goedpraten.

Bijbels is het ook niet. Jezus zegt: "Want uit het hart komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen."

Die zaken komen uit ons hart voor, en maken dus deel uit van onze persoonlijkheid. Ook van van mijn persoon. En ik ben blij dat Gods woord dat zo duidelijk aanwijst, en dat niet goedpraat.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 01 mar 2021, 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind de discussie over of je als christen homoseksualiteit wel of niet moet accepteren, echt een ander onderwerp. Het gaat er nu over hoe je omgaat met media en andersdenkenden die je bevragen op openbare standpunten. En over de rol van de overheid daarbij.
GGotK

Bericht door GGotK »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Je haalt homofilie (de aanleg) en homoseksualiteit (het uitvoeren) door elkaar.
Ik maak dit gekunstelde onderscheid inderdaad niet.
Volgens jouw redernering zou het uitbannen van diefstal dus betekenen dat kleptonanen er als persoon niet mogen zijn. En dat is uiteraard een onjuiste redernering.
Homoseksualiteit maakt onderdeel uit van het zijn van een persoon, kleptomanie niet.
Er is een stroming binnen de reformatorische gemeenschap die dit onderscheid ook niet maakt en homofilie/homoseksualiteit als geheel zonde noemt. Nou zijn dat meestal niet de meest pastoraal onderlegde mensen, maar er valt wel wat voor te zeggen om geen onderscheid te maken tussen homofilie en homoseksualiteit.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Waarom zou homoseksualiteit wel onderdeel van een persoon uitmaken, en kleptomanie niet? Dat is pure willekeur, omdat je dat wil goedpraten.
Ik heb helemaal niet de intentie om zaken goed te praten. Ik stoor me enkel enorm aan het feit dat jij iemands seksuele voorkeur totaal loskoppelt van de persoon.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Ik vind de discussie over of je als christen homoseksualiteit wel of niet moet accepteren, echt een ander onderwerp. Het gaat er nu over hoe je omgaat met media en andersdenkenden die je bevragen op openbare standpunten. En over de rol van de overheid daarbij.
Je kunt dat toch niet los van elkaar zien?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Waarom zou homoseksualiteit wel onderdeel van een persoon uitmaken, en kleptomanie niet? Dat is pure willekeur, omdat je dat wil goedpraten.
Ik heb helemaal niet de intentie om zaken goed te praten. Ik stoor me enkel enorm aan het feit dat jij iemands seksuele voorkeur totaal loskoppelt van de persoon.
En dat doe ik dus niet. Ik bestrijd wel dat kleptomanie, boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen los staan van de persoon.

Ik stoor me er aan het feit dat jij iemands kleptomanie en andere zondige neigingen wel loskoppelt van de persoon, en de zondige neiging tot homoseksuele daden op die manier een andere status wil geven als andere zondige neigingen.
J.C. Philpot schreef:Bijbels is het ook niet. Jezus zegt: "Want uit het hart komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen."

Die zaken komen uit ons hart voor, en maken dus deel uit van onze persoonlijkheid. Ook van van mijn persoon. En ik ben blij dat Gods woord dat zo duidelijk aanwijst, en dat niet goedpraat.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara

Bericht door Mara »

Vervolgde schreef:
Ad Anker schreef: Natuurlijk schamen de mensen zich niet voor de dominee. Het is werkelijk ongelofelijk dom wat deze mannen doen. Het is Bijbels om de zonden aan te wijzen, ingekaderd in het evangelie dat Jezus een Vriend van hoeren en tollenaren is. En om dan 21e -eeuws te gaan huilen omdat je verbannen dreigt te worden. Laat me niet lachen. Dat er hier enig begrip is voor die actie is tenenkrommend.
Is het niet nog meer tenenkrommend dat je als Mod er niets tegen doet? Dat geeft voeding aan de opvatting dat het begrip hebben voor en verdedigen van dergelijke acties valt binnen de regels van dit forum!
Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat de link naar de gay krant mag blijven staan.
Natuurlijk roepen ze in zo'n krantje "schande".
Het begint nogal onverkwikkelijk te worden.
Ik denk dat niemand van ons dit filmpje zou hebben gezien. Want die doelgroep is hier geen lid.
Dit soort uitslaande brandjes hebben we vaker meegemaakt, dat een predikant op de schop wordt genomen in de media.
Uiteindelijk waait het wel over.
En Leon moet maar eens verder gaan met zijn leven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: En dat doe ik dus niet. Ik bestrijd wel dat boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen los staan van de persoon.
Als je iets steelt ben je een dief, maar het dief zijn is niet onlosmakelijk met je identiteit en zijn verbonden. Homoseksualiteit is ondeelbaar verbonden met een persoon. Je kunt niet stoppen homoseksueel te zijn.

Je kunt wel stoppen boze gedachten te hebben, te vermoorden, overspel te plegen, hoererij te bedrijven, te stelen, te liegen en te lasteren. Het zijn gedragingen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: En dat doe ik dus niet. Ik bestrijd wel dat boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen los staan van de persoon.
Als je iets steelt ben je een dief, maar het dief zijn is niet onlosmakelijk met je identiteit en zijn verbonden. Homoseksualiteit is ondeelbaar verbonden met een persoon. Je kunt niet stoppen homoseksueel te zijn.

Je kunt wel stoppen boze gedachten te hebben, te vermoorden, overspel te plegen, hoererij te bedrijven, te stelen, te liegen en te lasteren. Het zijn gedragingen.
Probeer het eens een dagje vol te houden.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:

Op dat laatste punt corrigeert Jezus ons, omdat hij de wet geestelijk neemt. Dus de neiging tot stelen etc is net zo erg als de daad zelf.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Probeer het eens een dagje vol te houden.
Ik weet niet of de discussie verrijkt wordt met dergelijke opmerkingen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: Op dat laatste punt corrigeert Jezus ons, omdat hij de wet geestelijk neemt. Dus de neiging tot stelen etc is net zo erg als de daad zelf.
Je beseft wat je hiermee impliceert?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Probeer het eens een dagje vol te houden.
Ik weet niet of de discussie verrijkt wordt met dergelijke opmerkingen.
Probeer het maar eens een dagje. Jij denkt nl dat je het wel kan en dat je daarmee dus zou bewijzen dat het geen deel zou uitmaken van je persoon.
Plaats reactie