Klopt hoor. Ik heb het ook doorgenomen. Er zijn leukere boeken. Al is het best interessant om het tot je te nemen.Mistig schreef:Ik heb het boek in de kast staan. Verschillende hoofdstukken gelezen.Ad Anker schreef: Wie heeft het proefschrift gelezen hier, trouwens?
Maar als je niet dagelijks zulk soort werken leest, dan is het best taai.
Dat ligt niet aan de inhoud van het proefschrift overigens...
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Moest even terugbladeren om te kijken om welk artikel het ging, op het RD vond ik niks, maar op het cip dus.
Ik zou het interessant vinden als iemand uit bijvoorbeeld Elspeet, Wekerom of Uddel zo'n proefschrift zou maken of het dan hetzelfde zou zijn. Er staat hier en daar wel 'objectief' maar ja vanuit wie zn zicht?
Ds. Clements geeft voor mijn beleving een kort maar goed antwoord.
Ik zou het interessant vinden als iemand uit bijvoorbeeld Elspeet, Wekerom of Uddel zo'n proefschrift zou maken of het dan hetzelfde zou zijn. Er staat hier en daar wel 'objectief' maar ja vanuit wie zn zicht?
Cip.nl is altijd een beetje hyperig. Refoforum trouwens ook, soms.
Sinds wanneer is de woonplaats van een promovendus bepalend voor de bevindingen in zijn of haar proefschrift?Rh1990 schreef:Moest even terugbladeren om te kijken om welk artikel het ging, op het RD vond ik niks, maar op het cip dus.
Een partij-van-de-dierenactivist en fanatiek vegetariër zal andere accenten leggen in een proefschrift over gekruide kippenpoten dan een Bourgondische, vleesetende SGP-er, denk je niet?Ambtenaar schreef:Sinds wanneer is de woonplaats van een promovendus bepalend voor de bevindingen in zijn of haar proefschrift?Rh1990 schreef:Moest even terugbladeren om te kijken om welk artikel het ging, op het RD vond ik niks, maar op het cip dus.
Je méént 'tTiberius schreef:Cip.nl is altijd een beetje hyperig. Refoforum trouwens ook, soms.

~~Soli Deo Gloria~~
-
Soms?Tiberius schreef:Cip.nl is altijd een beetje hyperig. Refoforum trouwens ook, soms.
Ik zit uiterst links. Zodoende lukt het alleen nog maar om naar rechts kijken.
Zijn onderzoeksvraag zal wellicht anders zijn, maar de uitkomst bij gelijk onderzoek zou gelijk moeten zijn.Ad Anker schreef: Een partij-van-de-dierenactivist en fanatiek vegetariër zal andere accenten leggen in een proefschrift over gekruide kippenpoten dan een Bourgondische, vleesetende SGP-er, denk je niet?
Ambtenaar schreef:Zijn onderzoeksvraag zal wellicht anders zijn, maar de uitkomst bij gelijk onderzoek zou gelijk moeten zijn.Ad Anker schreef: Een partij-van-de-dierenactivist en fanatiek vegetariër zal andere accenten leggen in een proefschrift over gekruide kippenpoten dan een Bourgondische, vleesetende SGP-er, denk je niet?
Dat kan een verschil uitmaken. Iemand uit de GG van Uddel die preken wetenschappelijk onderzoekt of iemand uit GG Moerkapelle die dit doet.v.d. Knijff schreef:Een volledig objectieve houding innemen tegenover de preken is onmogelijk. Daarom kies ik voor transparante subjectiviteit.
Omdat ze dat in de GG als geen ander weten en uitbuiten, zal een proefschrift als deze nooit een belangrijke plaats krijgen. Een kerk die in dit opzicht op een ingrijpende wijze een verdeeld huis is, kan het zich veroorloven om schouderophalend een kort statement te maken, zoals ds. Clements.
Nogmaals, dat hangt af van de onderzoeksvraag, methodologie en theoretisch kader en niet van de woonplaats.Ad Anker schreef:Dat kan een verschil uitmaken. Iemand uit de GG van Uddel die preken wetenschappelijk onderzoekt of iemand uit GG Moerkapelle die dit doet.
Het grote manco van de GG is, is dat ze geen wetenschappelijk instituut hebben waar academisch debat kan plaatsvinden en gestructureerd onderzoek.Omdat ze dat in de GG als geen ander weten en uitbuiten, zal een proefschrift als deze nooit een belangrijke plaats krijgen. Een kerk die in dit opzicht op een ingrijpende wijze een verdeeld huis is, kan het zich veroorloven om schouderophalend een kort statement te maken, zoals ds. Clements.
Dat vind ik niet zo passen bij de GG.Ambtenaar schreef: Het grote manco van de GG is, is dat ze geen wetenschappelijk instituut hebben waar academisch debat kan plaatsvinden en gestructureerd onderzoek.
Terwijl ze toch universitair opgeleide predikanten hebben.
Maar waarom is dat een manco?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Valt allemaal wel mee. Een van de promotoren van dr. Van der Knijff was dr. J. de Heer, predikant in de GerGem. De besprekingen vinden plaats tussen de theologische vakmensen. Ds. Clements reageert volgens mij niet op het onderzoek en proefschrift maar op het gegeven dat dr. vdK laat merken dat er weinig mee gedaan wordt.
Ik zit uiterst links. Zodoende lukt het alleen nog maar om naar rechts kijken.
Dit klopt niet hoor. Promotor was prof.dr. Immink, co-promotor dr. Pleizier.Guy schreef:Valt allemaal wel mee. Een van de promotoren van dr. Van der Knijff was dr. J. de Heer, predikant in de GerGem.
Ds. De Heer was er niet bij betrokken.
De illusie van neutrale wetenschap. Vergeet dat maar.Ambtenaar schreef:Zijn onderzoeksvraag zal wellicht anders zijn, maar de uitkomst bij gelijk onderzoek zou gelijk moeten zijn.Ad Anker schreef: Een partij-van-de-dierenactivist en fanatiek vegetariër zal andere accenten leggen in een proefschrift over gekruide kippenpoten dan een Bourgondische, vleesetende SGP-er, denk je niet?
-
- Verbannen
Jawel. Maar Van der Knijff moest tegen hem zijn standpunt verdedigen.eilander schreef:Dit klopt niet hoor. Promotor was prof.dr. Immink, co-promotor dr. Pleizier.Guy schreef:Valt allemaal wel mee. Een van de promotoren van dr. Van der Knijff was dr. J. de Heer, predikant in de GerGem.
Ds. De Heer was er niet bij betrokken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje