Dat je dit als fijn ervaart kan ik me voorstellen. Verder zal ik mijn waardering voor het gedrag van jongere generaties even buitenbeschouwing laten.Zeeuw schreef:Onze kinderen hebben niet veel schade opgelopen. Maar dat ze nu naar school zijn en ik gewoon mijn werk kan doen, mijn Goddelijk beroep, ipv continu in 3 spagaten te staan, is wel fijn.Vervolgde schreef:Dat verhaal dat jonge kinderen zoveel schade oplopen, waar komt dat toch vandaan? Is het niet de schaamlap van de ouders die in hun hebzucht de hoeksteen van de samenleving hebben opgeofferd voor hun eigen plezier en genot? Die hebzucht hebben gemaximeerd door voorzieningen bij ouderen weg te halen en kindergevangenissen (ze noemen het opvang) te realiseren, zodat ze geen last hebben van kinderen? Zet ze bij elkaar, als wij (ouders er maar geen last van hebben!) Zo krijg je inderdaad kroost dat zich niet weet te hechten, geen waarden overdracht heeft en een leeg bestaan heeft en daaruit waardeloos is. Feitelijk een kostenpost voor de samenleving die je liever kwijt dan rijk bent.Ambtenaar schreef:Kinderen op school geeft heel veel rust. Zowel voor de ouders als de kinderen zelf. Dan is een lichte toename van het aantal besmettingen aanvaardbaar. De schade die kinderen en jongvolwassenen hebben opgelopen is namelijk enorm. Het klinkt misschien hard, maar dan moeten we maar wat oude dikke mannen opofferen.parsifal schreef:Ik ben wel wat bezorgd over het heropenen van de basisscholen. Het is heel belangrijk dat de scholen weer opengaan, maar nu de daling al behoorlijk is afgevlakt de afgelopen week denk ik dat opening van de basisschool wel eens de R weer boven 1 kan duwen en andere extra maatregelen nodig zijn.
En die ouders ondertussen maar kermen, want ze willen rust. En waaruit bestaat die rust? Wel de competitie uitschakelen op weg naar succes en rijkdom. Geen God, noch gebod, maar het eigen IK. Het IK centraal en alle waarden, geboden, ja elke religie eraan gegeven. De paradijsleugen uitleven: Gij zult als God zijn, en daarin alle leven vernietigen.
Uiteraard is het dan van belang dat je de mensen die, op basis van hun levenservaring en kennis van het verleden, je kunnen wijzen op het foute hiervan wilt elimineren. Rust moeten we hebben! Maar de centen. Ja, die zitten nog een heel klein beetje bij ouderen, die al zo erg beroofd zijn. Opofferen dan maar, is gelijk dat probleem opgelost. Het offeren van de ouderen, dat reeds massaal aan de gang is vindt dan ook gelijk rechtvaardiging. Het zal je familie maar zijn!
Welterusten ambtenaar, slaap zacht.
Ambtenaar gebruikt twee argumenten. De ene is de schade voor kinderen, de andere is geobjectiveerde levensjaren. Gewoon optellen en aftrekken en je bent eruit. Ik laat in het midden of deze bewering waar zou kunnen zijn. Ik laat in het midden of je inhoudelijk beleid kunt en mag versmallen tot een rekensommetje. Het uitgangspunt van de geobjectiveerde levensjaren is echter in en in seculier. Een dergelijk anti-christelijk standpunt zou op een forum als dit niet ingenomen mogen worden. Op z'n minst zou je een storm van kritiek mogen verwachten.
Echter geen ingrijpen, ik zie zelfs geen enkele kritische kanttekening. Actief en heel principieel is men bezig in de discussie over het vaccineren en separerende prediking. En hier blijft het bij een zo grote afwijking van de christelijke leer stil. Mijn conclusie is dan dat men kennelijk een broedertwist prefereert boven een algehele christelijke lijn. En dat begrijp ik totaal niet, voor mij neigt het naar hypocrisie. Hoe kan dit forum nog de naam hebben: Refo-forum?