Je wilt impliceren dat een spijkerbroek niet netjes is?Johann Gottfried Walther schreef:Waar komt het idee vandaan dat een spijkerbroek netjes zou zijn ??
Kleding
Re: Kleding
Ik voel mij erg ongemakkelijk in zwart. Ik houd van vrolijke, kleurige kleding. En ik heb ook niet de behoefte om in het zwart te gaan. Dat zou voor mij hypocriet voelen, alsof ik de vrome jongen zou gaan uithangen.Zeeuw schreef:Dat voelen zit uiteraard gewoon in je zelf. Dat went door de tijd heen wel. Maar ik zou niet iets gaan dragen waarin je jezelf heel ongemakkelijk voelt.Orchidee schreef:Het is een tijd mode geweest dat veel vrouwen een mantelpakje aanhadden bij gelegenheden zoals: bruiloft, kerk, begrafenis ed.
Ik zie dat bij ons niet niet meer en als ik denk aan mijn moeder die dat ook een tijdje voor zulke gelegenheden droeg vond ik dat altijd wat stijfjes/"werkachtig".
Ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd om een mantelpakje te dragen.
Ik zou me zo " verheven" en ongemakkelijk voelen, net alsof je iets meer bent
En daar hou ik nu net niet van
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Het is heel cultuurgebonden, maar dit is al drie keer besproken op het forum in de paar jaar dat ik lid ben.
Een nette spijkerbroek met een leuk jasje (meer smart casual) vind ik feestelijker dan een lelijk pak. Een mooi pak kan er ook netjes uitzien, trouwens, maar is toch wat meer zakelijk dan kerkelijk qua uitstraling.
Ik denk niet dat ik ooit vrijwillig een zwart pak zou aantrekken, ambtskleding uitgezonderd.
Een nette spijkerbroek met een leuk jasje (meer smart casual) vind ik feestelijker dan een lelijk pak. Een mooi pak kan er ook netjes uitzien, trouwens, maar is toch wat meer zakelijk dan kerkelijk qua uitstraling.
Ik denk niet dat ik ooit vrijwillig een zwart pak zou aantrekken, ambtskleding uitgezonderd.
- Dodo
Terug naar de zelfgebreide kriebelende borstrokken!Zeeuw schreef:Nee, om onszelf dagelijks te pijnigen met harde, stevige kleding, waar overal naden zitten. Zodat we goed voelen dat ze bedoeld zijn om onze naaktheid te bedekken en we op een Roomse manier proberen met die pijn iets te verdienen.Jehan Cauvin schreef:Waarom dragen we eigenlijk kleding?
Toch niet om onszelf er gemakkelijk in te voelen?
Even de cynische modus uit: en wat voor kleding draag jij dan?
-
Re: RE: Re: Kleding
Inderdaad met dat argument, maar ik zou wel een toevoeging willen maken:...tegenover God. Door kleding die we aanhebben laten we aan de Heere zien wie we vanbinnen zijn. Dus als we een baseballcap ophebben, dan kan inderdaad best de vraag gesteld worden: hoe is je innerlijke gestalte. Straal je tegenover de Heere eerbied en ontzag uit?Orchidee schreef:Even serieus: Waarom dan???Jehan Cauvin schreef:Waarom dragen we eigenlijk kleding?
En dan niet met het standaardantwoord:
"om onze naaktheid te bedekken", dat weet ik ook!
Maar hoe moet dat er in jouw ogen uitzien dan?
Het maakt ook helemaal niet uit wat ik vind van iemand z'n kleding. Praktisch gezien is met de mode meegaan misschien nog niet het ergste. Al kun je daarbij gelijk de vraag stellen: hoe erg hangen wij aan de wereld en in hoeverre zijn we wereldgelijkvormig?
Het gaat er dus puur om of God zijn goedkeuring kan geven over onze kleding.
Ik heb nog wel van tijd tot tijd een overhemd aan. Jasje nooit eigenlijk.Ambtenaar schreef:Ik wel. Ik heb sinds ik thuis werk, nu 11 maanden, geen hemd of jasje meer aangehad.Jehan Cauvin schreef:Waarom dragen we eigenlijk kleding?
Ik ook. Mijn hoge hakken heb ik sinds 11 maanden niet aangehad.Ambtenaar schreef:Ik wel. Ik heb sinds ik thuis werk, nu 11 maanden, geen hemd of jasje meer aangehad.Jehan Cauvin schreef:Waarom dragen we eigenlijk kleding?
- Maanenschijn
Ik trek bij een video-meeting wel een overhemd en jasje aan. Ik ben toch wel wat verbaasd dat de soms meest keurige geklede gesprekspartners bij een fysiek overleg plotseling met een hoodie achter het scherm zitten. Ik heb voor mij zelf besloten ook achter het scherm representatief gekleed te willen zijn.merel schreef:Ik ook. Mijn hoge hakken heb ik sinds 11 maanden niet aangehad.Ambtenaar schreef:Ik wel. Ik heb sinds ik thuis werk, nu 11 maanden, geen hemd of jasje meer aangehad.Jehan Cauvin schreef:Waarom dragen we eigenlijk kleding?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
- Dodo
Je doet geen Donald Duckje? Hoewel, daar is het te koud voor he. Ik zit wel met een dekentje over mijn benen.
Ik ben ergens in die 11 maanden afgehaakt. Bepaalde jurken, rokken en truitjes heb ik niet meer gedragen. Idem met nagellak, make up en sieraden. Ik draag nog steeds nette kleding, maar wel anders en regelmatig heb ik een wollen plaid je over mijn benen. Een hoodie draag ik alleen op de camping, verder nooit.
Met mijn woeste kapsel, ben nu al ruim 3 maanden niet naar de kapper geweest, en dito baard, vind ik een hemd en jasje ook niet passen. Ik draag sinds de herfst ook elke dag een hoodie. Heb het aantal hoodies in mijn garderobe zelfs uitgebreid.Maanenschijn schreef: Ik trek bij een video-meeting wel een overhemd en jasje aan. Ik ben toch wel wat verbaasd dat de soms meest keurige geklede gesprekspartners bij een fysiek overleg plotseling met een hoodie achter het scherm zitten. Ik heb voor mij zelf besloten ook achter het scherm representatief gekleed te willen zijn.
Grappig om te lezen. Ik draag zelfs in mijn vrije tijd altijd een overhemd en vrijwel nooit een hoodie.
-- googled op 'wat is een hoodie' ----

DDD schreef:Grappig om te lezen. Ik draag zelfs in mijn vrije tijd altijd een overhemd en vrijwel nooit een hoodie.
Toch maar eens proberen dan. Heb er laatst 4 gekocht via Limango, dus de financiële schade was beperkt.
Om, als de bel gaat, even je capuchon over je woeste haardos te trekken.Ambtenaar schreef: Met mijn woeste kapsel, ben nu al ruim 3 maanden niet naar de kapper geweest, en dito baard, vind ik een hemd en jasje ook niet passen. Ik draag sinds de herfst ook elke dag een hoodie. Heb het aantal hoodies in mijn garderobe zelfs uitgebreid.

Ik lees nog van niemand hier dat ze in een oo-nee-sie zitten.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon