Een klein citaat uit Mattheüs 18:Forummer schreef:Nee hoor het gaat niet om de alternatieve uitleg. Het gaat om het simpele feit dat een baseballcap van 10 euro ook een hoofdbedekking is. En als anderen daar aanstoot aan nemen "omdat dat niet zo hoort" dan zegt dat meer iets over die anderen.Erasmiaan schreef:Het is anders dan bij ons in de kerk en daarom steun ik het? Ik krijg de indruk dat elke alternatieve uitleg van de Gods Woord die anders is dan de traditionele uitleg in jou gemeente, door jou klakkeloos wordt aanvaard.Forummer schreef:Precies. Het woord hoed staat nergens in de Bijbel, en is compleet cultuurgebonden.
1 Korinthe 11 gaat vooral over het lange haar als hoofdbedekking.
Ik wacht nog op het moment dat m'n dochter vraagt of ze ook haar baseballcap op mag naar de kerk. Van mij krijgt ze meteen toestemming.
Hoe sta je tegenover aanstoot geven in de gemeente Gods?
En omdat ik verder echt geen steekhoudende argumenten kan bedenken tegen een baseballcap als hoofdbedekking. De reden "omdat het niet mag" is natuurlijk geen reden.
Maar als jullie goede redenen hebben, vertel ze gerust.
Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee.
Dit lijkt mij al reden genoeg om het niet te doen.