Wij en mensen om ons heen gaan nergens op bezoek en krijgen ook geen bezoek. Ik spreek wel een 's avonds met iemand buiten af en lopen dan ongeveer 7 km en gaan dan direct weer naar huis. Alleen onze jongste twee spelen nog wel eens bij vrienden met kinderen van dezelfde leeftijd. Ik weet van hen dat zij verder ook nergens komen.refo schreef:Vlak voor de kerstvakantie gingen we in lockdown. Daarom vallen de opnamecijfers mee.
Sommigen menen daaruit te kunnen opmaken dat het Engelse virus meevalt.
Maar het dempt de daling juist, ondanks lockdown.
Overigens zou op de persconferentie beter gezegd worden : geen bezoek, maar als het niet anders kan, eentje. Nu lappen veel mensen het of aan de laars, omdat ze vinden dat de nood de wet breekt. Of er wordt gezegd: jij bent alleen, dus kom bij ons. Dat mag. Het mag, maar het idee is minder contacten.
COVID-19
Re: COVID-19
De cijfers van gisteren en eergisteren lagen nog beduidend lager dan de cijfers van 7 dagen eerder (dezelfde dag in de week om het weekend effect eruit te halen).Jeremiah schreef:Zien we nu een daling dan? Ik geloof dat we deze week op een plateau zitten.Valcke schreef:De berichtgeving van het RIVM met de volgende elementen roept m.i. vragen op:
- Daling van 20% van het aantal besmettingen in afgelopen week.
- 2/3 van de nieuwe besmettingen is de Britse variant.
- De R voor de Britse variant ligt beduidend hoger dan voor de klassieke variant; schatting R=1,28.
M.i. kunnen deze drie zaken niet samengaan.
Wanneer inderdaad reeds zoveel personen de Britse variant hebben én de R hiervoor ligt beduidend boven de 1, dan moeten we nu reeds een stijging zien en geen daling. Kortom: Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de R-waarde voor de Britse variant duidelijk lager is dan de genoemde 1,28 ófwel dat deze variant nog minder ver is opgerukt dan men beweert.
Is er een wiskundige of andere deskundige die hier meer over kan zeggen? Ik heb al een Excel gemaakt, maar met deze getallen, kun je onmogelijk komen tot een kloppend geheel. Ofwel:
1. de R-waarde van de Britse variant is te hoog opgegeven; óf
2. het percentage Britse besmettingen is te hoog opgegeven; óf
3. de testbereidheid zou in enkele weken sterk afgenomen moeten zijn.
Mogelijkheid 3 geloof ik niet, dus het moet 1 of 2 zijn.
Waarom zou de RIVM deze voorstelling van zaken geven?
Mocht het waar zijn dat we nu heel snel in de 'derde golf' terecht komen, dan geloof ik niet dat we naar méér maatregelen moeten gaan, maar dat we zouden moeten doen wat altijd gedaan is in tijden van epidemieën, namelijk:
1. erkenning dat wij mensen de zaken niet in de hand hebben; erkenning dat God ons dit zendt; vernedering voor Hem Die alleen wonderen doet.
2. noodhospitalen inrichten, mensen met een zorgachtergrond oproepen als personeel, mensen zonder zorgachtergrond voor hand- en spandiensten. Dit verenigt een volk in plaats dat het leidt tot uitsluiting, faillissementen, psychische problemen, leerachterstanden, enzovoort.
Wbt punt 1: ik mag toch echt hopen, dat iedereen die enigzins Christelijk is dit elke dag doet? Zou er hier echt iemand zijn die in zijn dagelijkse gebeden vergeet te smeken om genade in deze epidemie? Van regeringswege verwacht ik wat dat betreft trouwens niets. Gods naam wordt niet genoemd.Valcke schreef: Mocht het waar zijn dat we nu heel snel in de 'derde golf' terecht komen, dan geloof ik niet dat we naar méér maatregelen moeten gaan, maar dat we zouden moeten doen wat altijd gedaan is in tijden van epidemieën, namelijk:
1. erkenning dat wij mensen de zaken niet in de hand hebben; erkenning dat God ons dit zendt; vernedering voor Hem Die alleen wonderen doet.
2. noodhospitalen inrichten, mensen met een zorgachtergrond oproepen als personeel, mensen zonder zorgachtergrond voor hand- en spandiensten. Dit verenigt een volk in plaats dat het leidt tot uitsluiting, faillissementen, psychische problemen, leerachterstanden, enzovoort.
Over punt 2:
Bij nader inzien vind ik ook dat dat had moeten gebeuren, maar dan in maart 2020. Nu zijn er veel vaccins in aantocht, en dan lijkt mij dat toch niet echt in proportie.
Bij nader inzien vind ik ook dat dat had moeten gebeuren, maar dan in maart 2020. Nu zijn er veel vaccins in aantocht, en dan lijkt mij dat toch niet echt in proportie.
Daling tot gisteren was 20% . Gisteren was er bij Op1 grote verwarring over het percentage van 66% Britse variant.Jeremiah schreef:Zien we nu een daling dan? Ik geloof dat we deze week op een plateau zitten.Valcke schreef:De berichtgeving van het RIVM met de volgende elementen roept m.i. vragen op:
- De R voor de Britse variant ligt beduidend hoger dan voor de klassieke variant; schatting R=1,28.
Wanneer inderdaad reeds zoveel personen de Britse variant hebben én de R hiervoor ligt beduidend boven de 1, dan moeten we nu reeds een stijging zien en geen daling. Kortom: Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de R-waarde voor de Britse variant duidelijk lager is dan de genoemde 1,28 ófwel dat deze variant nog minder ver is opgerukt dan men beweert.
Is er een wiskundige of andere deskundige die hier meer over kan zeggen? Ik heb al een Excel gemaakt, maar met deze getallen, kun je onmogelijk komen tot een kloppend geheel. Ofwel:
Het klopte in geen van de modellen van een week geleden. Die 2/3 is dus ook een schatting op basis van aannamen en niet op basis van lab. onderzoek.
Blijf mij verbazen hoe snel de besmettingen in Ierland en de UK zijn gedaald nadat hun lockdown is ingegaan. Blijkbaar is deze varant best onder R1 te krijgen.
Verder: Wees in geen ding bezorgd.
Laatst gewijzigd door huisman op 03 feb 2021, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik doelde op regering en volk, dus nationaal. En ik geloof evenzeer als jij dat we op dat punt niets te verwachten hebben. Maar het is wel de enige weg waarin we zegen kunnen verwachten.Jeremiah schreef:Wbt punt 1: ik mag toch echt hopen, dat iedereen die enigzins Christelijk is dit elke dag doet? Zou er hier echt iemand zijn die in zijn dagelijkse gebeden vergeet te smeken om genade in deze epidemie? Van regeringswege verwacht ik wat dat betreft trouwens niets. Gods naam wordt niet genoemd.Valcke schreef: Mocht het waar zijn dat we nu heel snel in de 'derde golf' terecht komen, dan geloof ik niet dat we naar méér maatregelen moeten gaan, maar dat we zouden moeten doen wat altijd gedaan is in tijden van epidemieën, namelijk:
De Britten en Ieren zijn ook best streng nu. Het is vrij vroeg om veel te zeggen, maar voorzichtigheid is geboden. Hier in Zweden lijkt er ook weer een plateau in het aantal besmettingen te zijn nu. Het aantal besmettingen per dag ligt een stuk onder de helft van wat het op de top van de tweede golf was, maar de daling lijkt weer even te stagneren. Als dat door de mutatie komt is dat reden om te verwachten dat het aantal sterfgevallen over een paar weken ook weer gaat stijgen.huisman schreef:Daling tot gisteren was 20% . Gisteren was er bij Op1 grote verwarring over het percentage van 66% Britse variant.Jeremiah schreef:Zien we nu een daling dan? Ik geloof dat we deze week op een plateau zitten.Valcke schreef:De berichtgeving van het RIVM met de volgende elementen roept m.i. vragen op:
Het klopte in geen van de modellen van een week geleden. Die 2/3 is dus ook een schatting op basis van aannamen en niet op basis van lab. onderzoek.
Blijf mij verbazen hoe snel de besmettingen in Ierland en de UK zijn gedaald nadat hun lockdown is ingegaan. Blijkbaar is deze varant best onder R1 te krijgen.
Verder: Wees in geen ding bezorgd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik vind dit echt schokkend nieuws. Testdwang. En anders blijf je 5 dagen extra thuis.Het testen van kinderen na een besmetting in de klas wordt niet verplicht, meldt het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Wel moeten schoolkinderen die niet worden getest vijf dagen extra in quarantaine
je draaft nu wel door Ad.
Vaccinaties kun je niet afdwingen, maar testen dat is toch geen issue
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Het is net zo schokkend als de huidige stand van zaken, toch?Ad Anker schreef:Ik vind dit echt schokkend nieuws. Testdwang. En anders blijf je 5 dagen extra thuis.Het testen van kinderen na een besmetting in de klas wordt niet verplicht, meldt het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Wel moeten schoolkinderen die niet worden getest vijf dagen extra in quarantaine
Wat zouden jullie doen? Kind laten testen na 5 dagen? Of niet testen en 5 dagen extra thuis?
Voor mij hangt het af van de test. Is de test kindvriendelijk en doet het geen pijn, dan zou ik gaan voor de test. Zo niet, dan niet. (Onze kinderen zijn nogal gevoelig namelijk, en een onaangename medische ervaring vergeten ze niet. Vandaar.)
Voor mij hangt het af van de test. Is de test kindvriendelijk en doet het geen pijn, dan zou ik gaan voor de test. Zo niet, dan niet. (Onze kinderen zijn nogal gevoelig namelijk, en een onaangename medische ervaring vergeten ze niet. Vandaar.)
Idd. Gewoon met alle ouders afspreken dat niemand zijn kind onder de 12 laat testen. Dan is er ook nooit corona in de klas of het zou de juf/meester moeten zijn.Ad Anker schreef:Ik vind dit echt schokkend nieuws. Testdwang. En anders blijf je 5 dagen extra thuis.Het testen van kinderen na een besmetting in de klas wordt niet verplicht, meldt het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Wel moeten schoolkinderen die niet worden getest vijf dagen extra in quarantaine
Kinderen hebben de hele winter last van verschillende verkoudheden opgewekt door verschillende coronavirussen.
Bewezen is nu dat ze dab tot 16x minder virus bij zich dragen en dus weinig besmettelijk zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het valt toch wel mee?
Van de 5-9 jarigen zijn 10.026 besmettingen vastgesteld en van de 10-14 jarigen 40.625. Op een totaal van 985.000 komt het dus relatief veel minder voor onder basisscholieren dan onder de rest van de bevolking. De kans dat dit gebeurd acht ik dus gering en voor de eerste vier groepen helemaal heel erg klein.
Van de 5-9 jarigen zijn 10.026 besmettingen vastgesteld en van de 10-14 jarigen 40.625. Op een totaal van 985.000 komt het dus relatief veel minder voor onder basisscholieren dan onder de rest van de bevolking. De kans dat dit gebeurd acht ik dus gering en voor de eerste vier groepen helemaal heel erg klein.
Dat is 1 per klas? (met zo'n 24 leerlingen in een klas). In de komende maanden zal dit dus gemiddeld 1x per klas gaan voorkomen?Herman schreef:Het valt toch wel mee?
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 03 feb 2021, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Je zou toch eerst even moeten nadenken voor je reageert. Ik vind het niet prettig wanneer ik een serieus punt aansnijd beschuldigd te worden van doordraven. Ik vind het inmiddels echt heel zorgelijk worden. Wat leven we toch in een rare wereld. Waarin maakbaarheid de hoogste norm is geworden en dat dwangmatig in regels wordt opgelegd.Bertiel schreef:je draaft nu wel door Ad.