Panny schreef:Daar kun je wel gelijk in hebben.Bezorgd schreef:[
Je kunt ook omdenken.
Dat dit zo geschreven wordt over de GG, geeft aan dat er eigenlijk nog een grote eenheid is.
Vanuit de CGK en PKN heb je dit soort discussies niet (meer) omdat men daar allang erkent heeft dat er flanken zijn waar ze zich alleen nog maar organisatorisch aan verbonden weet. Het openstellen van kansels voor iedereen is daar al helemaal geen discussie, elke gemeente heeft zijn eigen lijstje predikanten die daar voorgaan.
Maar ik wordt er gewoon verdrietig van dat als het over de GG gaat dat het eigenlijk alleen kan gaan over de verschillen tussen dominees en gemeentes. Die wijken te veel naar links af, de ander weer naar rechts, etc.
Laten we beseffen dat we als kerk op aarde vooral de eenheid en het goede voor elkaar moeten zoeken.
Het focussen op verschillen lijkt vooral te leiden op een houding van kritiek op van alles en nog wat.
Geloven we dat de predikanten en leden van gemeentes die we zo bekritiseren ook kinderen van God kunnen zijn?
.
Eens, al denk ik dat dat dikgedrukte meestal niet eens het punt is.
Ik heb nooit iemand predikanten horen beoordelen op hun staat.
Het is vooral een dogmatische discussie, dat alles wat iets anders is , ter discussie gesteld wordt.
Het is ook wel een vorm van een GG hobby. Dit soort leerdiscussies spelen elders ook veel minder.