Ik lees met interesse mee, dank allen voor jullie tijd!
Wat argumenten die ik van de bezwaarden zie wil ik even tegen het licht houden:
1. Het niet ziek zijn en toch inenten: er zijn genoeg mensen die gezond waren en toch heel ernstig ziek zijn geweest en langdurig zorg moesten krijgen, zelfs na maanden nog niet volledig terug functioneren, ook mensen met een gezond leven, zonder overgewicht, die niet op de IC hebben gelegen, etc. Wie durft dan te zeggen dat ze niet bij een risicogroep horen en geen voorafgaande medische noodzaak heeft?
2. vermeende bijwerkingen / het ziek maken. Zoals al aangedragen: er zitten geen ziekmakers in het vaccin, echter het vaccin heeft bijwerkingen. Ik gebruik een puffer voor m'n longen, ter voorkoming dat ik bronchitus krijg (bronchiën ontsteking), deze heeft als bijwerking dat ik hees ben. Niet onoverkomelijk, maar wel hinderlijk, ik moet veel praten voor m'n werk. Dan maar niet gebruiken, omdat het en a. preventief is (omdat ik bij een risicogroep behoor) en omdat b. het bijwerkingen heeft?
3. de afgodsstelling zoals door v.d. Tang neergelegd en verdedigd. Ten opzichte van hoe de regering hier mee om gaat, kan ik hier prima mee inkomen, maar wie durft het voor zich te nemen om hier christenen die andere keuzes maken mee om de oren te slaan?
4. want daarmee kom je bij het geweten: een ieder zij... het geweten kan zich enkel laten sturen door rechtstreekse geboden / verboden uit Gods wet. Ik heb hier nog geen onderbouwing uit gezien.
5. Gebruik van " afval" van foetussen: daar is al veel door oa. het NPV over gezegd. De lijnen gaan terug naar een pre-abortus tijdperk, waar het niet bekend is of er sprake was van een actieve abortus. Daarnaast zitten er in de huidige vaccins geen materiaal van foetussen.
6. Speelt dit ook bij bijvoorbeeld de christenen in Schotland, Rusland, etc? Of is dit een echte Nederlandse traditie om elkaar te vuur en te zwaard te bestrijden.
7. Ik zag iemand over de spaanse griep roepen, dat het ook zomaar vertrokken was, een wonder! Daar kan ik op internet niks over vinden, weet wel dat het virus op een gegeven moment gemuteerd is tot een vrij onbelangrijk griepvirus en de pieken na een aantal winters eruit ging. Als we geen actie ondernemen, dan zitten we nog veel langer in lockdown met alle gevolgen van dien. Kunnen we dit verantwoorden, of is het ook hier bid EN werkt?
8. Ik zie iemand roepen dat het gebruik van verzekering en het inenten mensen verder bij de Heere vandaan brengt. Dat kan je hooguit voor jezelf zo stellen, maar niet voor een ander. Er zijn zat voorbeelden van mensen met een jaloersmakend leven met de Heere, die wel verzekerd waren en ingeënt. Daarnaast was de deur op slot doen vroeger ook een teken van " afhankelijk" leven (op' t Hof heeft voorbeelden vanuit Ouddorp gegeven) , maar daar hoor ik toch niemand meer over!
dat was het weer, ik lees mee, en misschien reageer ik wel als ik weer echt wat zinnigs heb te melden