Avondklok

De instelling van een avondklok is noodzakelijk

Eens
14
23%
Oneens
32
53%
Geen mening
12
20%
Anders
2
3%

Totaal aantal stemmen: 60

Zeeuw

Re: Avondklok

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
parsifal schreef:De rellende menigte laat wel zien dat er in Nederland grote problemen zijn (...).
Dat kan je wel zeggen ja.
Tegelijkertijd is het wel te verklaren (hoewel uiteraard niet te rechtvaardigen) vanwege het psychische gevoel van vrijheidsverlies vanwege de avondklok, ook gelet op de locatie van de plaatsen waar de rellen zijn.

Mensen die normaal gesproken slechts sporadisch na zessen meer buiten komen, zitten nu naarstig allerlei werkgevers- en eigen verklaringen uit te printen.
Nou, gisteravond begon het bij ons te sneeuwen. Normaal zou ik de kinderen uit bed trommelen en samen gaan genieten van de sneeuw. Nu dan maar niet gedaan. Terwijl het natuurlijk totaal geen risico zou geven. Voor mij voelt deze avondklok als de zoveelste generieke maatregel, voor een specifiek probleem.
Mara

Bericht door Mara »

HersteldHervormd schreef:
Hollander schreef:
alepha schreef:Geen hond op straat hier vanavond...
Ik zie na 21.00 juist bijna uitsluitend honden (en hun baasje) op straat lopen...
Wij waren zaterdag letterlijk 3 min voor 21:00 thuis :haha
Ik 4. :sweat Moest nog stevig doorlopen. Nu kwam dat wel goed uit, want het was berekoud en ik had geen handschoenen aan.
Af en toe kon ik de kerkklok zien, maar keek ook regelmatig op mijn mobiel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Collega hier heeft de voorbijrijdende auto's geteld naar 21 uur. Het waren er toch zeker 20.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Collega hier heeft de voorbijrijdende auto's geteld naar 21 uur. Het waren er toch zeker 20.
Die heeft wel een drukbezet leven begrijp ik
Herman
Moderator

Re: RE: Re: Avondklok

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:
Herman schreef:Collega hier heeft de voorbijrijdende auto's geteld naar 21 uur. Het waren er toch zeker 20.
Achter de geraniums, ja.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:
Achter de geraniums, ja.
Mooi plekje. Lekker warm turven en je verontwaardiging uitspreken.
Hollander

Bericht door Hollander »

Heeft hij van 21:00 tot 04:30 zitten tellen?
Woont hij langs de rijksweg?
Is zijn uitzicht op in- en uitgang van de garage van het politiebureau?
Heeft zijn overbuurman een taxicentrale?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:Mooi plekje. Lekker warm turven en je verontwaardiging uitspreken.
O nee, er is geen sprake van verontwaardiging. Gewoon een aardigheidje. Een verzetje in het kader van de eerdere opmerkingen dat je net om 20:58 thuis was, etc
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Hollander schreef:
Het is inderdaad een doorgaande weg. De geopteerde verklaring ging voornamelijk over het aantal zorginstellingen in de buurt.
Hollander

Bericht door Hollander »

Herman schreef:
Hollander schreef:
Het is inderdaad een doorgaande weg. De geopteerde verklaring ging voornamelijk over het aantal zorginstellingen in de buurt.
:) :)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

En nu zit hij zeker te knikkebollen achter zijn bureau?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
DDD schreef:Misschien moeten die Urkse jongeren een jaartje in Rusland gaan wonen. Dan weten ze wat een dictatuur is.
1 woord DDD: dienstplicht!
De doorsnee Rus ervaart hun regering niet als een dictatuur, is mijn ervaring. Ik ben het helemaal met Zeeuw eens: dienstplicht en het daarbij leren wat gezag inhoudt.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
DDD schreef:Misschien moeten die Urkse jongeren een jaartje in Rusland gaan wonen. Dan weten ze wat een dictatuur is.
1 woord DDD: dienstplicht!
De doorsnee Rus ervaart hun regering niet als een dictatuur, is mijn ervaring. Ik ben het helemaal met Zeeuw eens: dienstplicht en het daarbij leren wat gezag inhoudt.
Het probleem met veel Urker jongeren is dat ze doordeweeks op zee zijn, of aan het werk en ze van niks en niemand regels willen aannemen. Vorige week nog een predikant van Urk erover gehoord. Diep droevige en ingewortelde gewoonten. Teveel toekijkende ouderen aldaar.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Thuisvrouw

Bericht door Thuisvrouw »

pierre27 schreef:
Het probleem met veel Urker jongeren is dat ze doordeweeks op zee zijn, of aan het werk en ze van niks en niemand regels willen aannemen. Vorige week nog een predikant van Urk erover gehoord. Diep droevige en ingewortelde gewoonten. Teveel toekijkende ouderen aldaar.
Het probleem is ook dat teveel mensen van buiten Urk het vaak zo goed weten. Overal waren rellen, door het hele land. Deden die dat ook omdat ze doordeweeks op zee zaten, van niks en niemand regels aan nemen en toekijkende ouders hebben?

Het is altijd, en niet alleen op Urk, een klein deel wat de herrie aanhaalt. Oorzaak: ons boze hart. ROM 3.

Dit is trouwens ook Urker jeugd wat doordeweeks op zee zit, wel probeert te luisteren en toekijkende ouders heeft, net als overal in het land:

https://www.gofundme.com/f/ggd-teststra ... hare-sheet
Bertiel

Bericht door Bertiel »

waarom dan niet in Katwijk, Arnemuiden, den Helder??

Het is echt een urks probleem, wat aanjagend heeft gewerkt voor Eindhoven, Hengelo, Amsterdam etc.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie