COVID-19

Jeremiah

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Het aantal Covid-19 patienten in de kliniek en op de IC wil maar niet fors dalen, had ik wel verwacht.

https://lcps.nu/670-covid-patienten-op- ... aatsingen/
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Ukkie

Bericht door Ukkie »

Jeremiah schreef:Goede website..

https://coronateller.info/
Inderdaad heel duidelijk!
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

In feite zegt die site hetzelfde als wat het corona dashboard doet. Ik zie geen verschil.

Overigens is het er deze week het volgende positieve nieuws rondom corona:
- in Lansingerland heeft de Britse mutant niet tot meer besmettingen geleid
- dit is de eerste week sinds lang dat er geen enkele dag meer dan 6.000 besmettingen gemeld zijn
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Zo, gisteren hebben we even aan downplay gedaan. Vandaag is het de beurt aan Johson: De britse variant is met 13/14 overlijdens op de 1000 dodelijker dan de reguliere variant (10 op 1000). Dit op basis van voorlopig onderzoek.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:Zo, gisteren hebben we even aan downplay gedaan. Vandaag is het de beurt aan Johson: De britse variant is met 13/14 overlijdens op de 1000 dodelijker dan de reguliere variant (10 op 1000). Dit op basis van voorlopig onderzoek.
Beetje ondeugend. Er is naar Johnson gebeld met de vraag: zeg iets ernstigs over jullie variant. Nederlands onderzoek in Lansingerland is niet overtuigend en we beginnen met een avondklok. Dus kom op. En ziedaar. Johnson helpt! Heel aardig trouwens, after Brexit!
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Niets ondeugend, zonde tegen het negende gebod
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Bertiel schreef:Niets ondeugend, zonde tegen het negende gebod
hoezo?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ambtenaar schreef:
Bertiel schreef:Niets ondeugend, zonde tegen het negende gebod
hoezo?
Ik snap hem wel. Ik gooi er een "complot" in terwijl ik niet zeker weet dat het zo gegaan is. Daarom leidde ik mijn betoogje in met " een beetje ondeugend".

Bertiel vindt mijn ondeugende geste zonde tegen het 9e gebod. Het spreken van een vals getuigenis. Daar zit wat in.
huisman

Bericht door huisman »

Herman schreef:Zo, gisteren hebben we even aan downplay gedaan. Vandaag is het de beurt aan Johson: De britse variant is met 13/14 overlijdens op de 1000 dodelijker dan de reguliere variant (10 op 1000). Dit op basis van voorlopig onderzoek.
Johnson noemde eerst al 70% besmettelijker zonder bewijs. (Blijkt nu iig niet meer dan 30% te zijn) Deze cijfers zijn ook zeer onzeker en worden betwist door de deskundigen.
Maar ja je moet je bevolking wel stimuleren om de ‘stay at home’ order vol te houden. Dan buig je de feiten en zaai je nog meer angst. Is een patroon die je overal in Europa ziet bij politici vooral als ze nog strengere maatregelen willen opleggen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Terri

Bericht door Terri »

Ja ik denk dat alle Europese leiders geheime zoom-meetings hebben en zich grinnikend verkneuteren hoe ze toch al dit domme volk voor de gek aan het houden zijn. :bobo .....not.....
Overigens, stel dat dit zo is, wat is dan onze plicht? Opstand?
Ik denk zo maar: laten we ons wenden tot de God van hemel en aarde en Hem aanlopen als een waterstroom om ons te verlossen van de 'toekomende toorn'.
Ik ben niet somber, maar ik denk wel dat we ons op het kantel punt begeven van de wereld geschiedenis.
huisman

Bericht door huisman »

Terri schreef:Ja ik denk dat alle Europese leiders geheime zoom-meetings hebben en zich grinnikend verkneuteren hoe ze toch al dit domme volk voor de gek aan het houden zijn. :bobo .....not.....
Overigens, stel dat dit zo is, wat is dan onze plicht? Opstand?
Ik denk zo maar: laten we ons wenden tot de God van hemel en aarde en Hem aanlopen als een waterstroom om ons te verlossen van de 'toekomende toorn'.
Ik ben niet somber, maar ik denk wel dat we ons op het kantel punt begeven van de wereld geschiedenis.
In het eerste deel ga je (meer dan) een beetje over de top. Dit zeg ik niet en volgens mij niemand op dit forum. Als je de Engelse pers een beetje volgt is wat ik schreef hun analyse van de opmerkingen van Johnson.

Het tweede ben ik met jouw eens.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
Johnson noemde eerst al 70% besmettelijker zonder bewijs. (Blijkt nu iig niet meer dan 30% te zijn) Deze cijfers zijn ook zeer onzeker en worden betwist door de deskundigen.
Maar ja je moet je bevolking wel stimuleren om de ‘stay at home’ order vol te houden. Dan buig je de feiten en zaai je nog meer angst. Is een patroon die je overal in Europa ziet bij politici vooral als ze nog strengere maatregelen willen opleggen.
Die 70% kwam van wetenschappers, die van beperkte data moeten uitgaan en ook wel een behoorlijke slag om de arm hielden. De overheid ziet ook liever minder dan meer maatregelen, maar ze willen ook levens beschermen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Adje

Bericht door Adje »

huisman schreef: Maar ja je moet je bevolking wel stimuleren om de ‘stay at home’ order vol te houden. Dan buig je de feiten en zaai je nog meer angst. Is een patroon die je overal in Europa ziet bij politici vooral als ze nog strengere maatregelen willen opleggen.
Misschien moeten we om te beginnen ons eens gaan houden aan de maatregelen en de dringende adviezen vanuit de overheid!
Die worden, ook door ons en "onder ons," nog wel eens teveel terzijde geschoven.

Vanmorgen las ik het commentaar in het RD, daar ben ik het roerend mee eens. Dringende adviezen en maatregelen vanuit de overheid legden we naast ons neer en doen dat tot op heden nog steeds. We hebben nl. toch recht op..., de overheid kan en mag toch niet... en vul zelf maar verder in.
En eerlijk, afgelopen woensdag had ik er na de persconferentie ook flink de balen van! Weer nieuwe maatregen die er flink in hakken!
Maar misschien is het nu zo zachtjesaan de tijd om ons te gaan houden aan de maatregelen en de dringende adviezen vanuit de overheid!
Daar ligt in ieder voor ons allen een taak!

Eén ding weet ik zeker, ik zou niet graag in de schoenen van de minister president of van de minister van volksgezondheid staan!
huisman

Bericht door huisman »

parsifal schreef:
huisman schreef:
Die 70% kwam van wetenschappers, die van beperkte data moeten uitgaan en ook wel een behoorlijke slag om de arm hielden. De overheid ziet ook liever minder dan meer maatregelen, maar ze willen ook levens beschermen.
Maar die behoorlijke slag om de arm hield Jonson niet. Ook bij de misschien marginale grotere sterfte zijn de wetenschappers uiterst terughoudend omdat de cijfers nog lang niet duidelijk zijn. Maar Johnson brengt het als feit.

Ik denk dat het zo bewust creëeren van angst op den duur tegen gaat werken en absoluut niet helpt bij het bestrijden van deze pandemie. Blijf bij de bewezen feiten die zijn al ernstig genoeg.
Plaats reactie