Omdat hij ingeschreven staat in het big register met nummer 39056672601DDD schreef:Hoe weet je dat hij arts is?
COVID-19
Re: COVID-19
Maar sommige virussen zijn echt heel erg stabiel, zoals mazelen. SARS-Cov2 leek ook vrij stabiel tot recent.Delftenaar schreef:Nieuwe mutanten nemen altijd de plek in van oudere versies. Dat is niet nieuw. De oorspronkelijke versie uit Wuhan is al lang verdwenen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Deels. Ondertussen is uit een aantal onderzoeken gebleken dat de B.1.1.7 variant besmettelijker is dan de huidge variant. Niet 70% zoals eerder vermeld maar wel 30-40%.Delftenaar schreef:In het VK hebben ze de regels rond Kerst versoepeld. De piek is daarvan een effect.
Instelling avondklok heeft ook gevolgen voor kerkdiensten doordeweeks(aangezien deze normaliter starten om 19.30 uur). Of zouden we hier ook een grondwettelijk recht kunnen doen gelden?
Als het al zou kunnen, is het de vraag of je het moet willen.Piet Puk schreef:Instelling avondklok heeft ook gevolgen voor kerkdiensten doordeweeks(aangezien deze normaliter starten om 19.30 uur). Of zouden we hier ook een grondwettelijk recht kunnen doen gelden?
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Ik denk dat je je niet van of naar een kerk mag verplaatsen als de avondklok in is gegaan.
- Niet meer zo actief -
Kerkdiensten door de week zijn een goede zaak maar zijn wat mij betreft niet gegrond in een duidelijk bijbels gebod. Dus daar kan je prima een andere invulling aan geven.
Of 18.30u starten en dan een dienst van een uur. Ik zou vóór zijn.Herman schreef:Kerkdiensten door de week zijn een goede zaak maar zijn wat mij betreft niet gegrond in een duidelijk bijbels gebod. Dus daar kan je prima een andere invulling aan geven.
Dat hoort inderdaad bij de andere invullingen waar ik op doelde.eilander schreef:Of 18.30u starten en dan een dienst van een uur. Ik zou vóór zijn.Herman schreef:Kerkdiensten door de week zijn een goede zaak maar zijn wat mij betreft niet gegrond in een duidelijk bijbels gebod. Dus daar kan je prima een andere invulling aan geven.
Het is volgens mij nog maar de vraag of die avondklok er komt...maar wellicht hebben jullie 'welingelichte bronnen'? 

De krant.
Niet bij online diensten, want daar zijn alle bezoekers personeel, en dat is uitgezonderd van de avondklok.Piet Puk schreef:Instelling avondklok heeft ook gevolgen voor kerkdiensten doordeweeks(aangezien deze normaliter starten om 19.30 uur).
Nee, snap ik. Maar in gemeenten binnen mijn eigen kerkverband zijn volgens mij weinig gemeenten volledig online gegaan.Tiberius schreef:Niet bij online diensten, want daar zijn alle bezoekers personeel, en dat is uitgezonderd van de avondklok.Piet Puk schreef:Instelling avondklok heeft ook gevolgen voor kerkdiensten doordeweeks(aangezien deze normaliter starten om 19.30 uur).
Ik ben wel benieuwd wat gemeenten gaan doen die om 18.30/19.00 uur kerk hebben op zondag.
Vervroegen naar 18:00.
En wat betreft predikanten die 3x preken: wanneer gemeenten mét predikant de dienst iets vervroegen, kunnen dezelfde predikanten om 18(:30) uur alsnog een preekbeurt vervullen. Maar dat zal wel niet gebeuren, kerktijden zijn soms erg vastgeroest.