COVID-19

windorgel

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

Mannetje schreef::D :bobo

Ik vraag mij wel af hoe we examenkandidaten op school met anderhalve meter afstand les gaan geven.
Nou ja, daar zal ook wat voor bedacht worden denk ik zo.
Weet iemand per wanneer deze nieuwe maatregel ingaat?
Inderdaad, en wat dacht je van praktijkvakken op 1,5 meter afstand?
Lastig...
Zita
Moderator

Re: COVID-19

Bericht door Zita »

Ik vraag mij wel af hoe we examenkandidaten op school met anderhalve meter afstand les gaan geven.
Dat laatste vroeg ik me ook wel af. Gaat dat per 19/1 of per zsm?
Dat wordt weer halve klasjes. Je vraagt je intussen wel af of het dan niet beter zou zijn om de examenklassen ook helemaal digitaal les te geven. Op dit moment mis ik in ieder geval al best wel wat leerlingen doordat ze in quarantaine zitten of verkouden zijn. Als dan ook nog eens de helft thuis moet blijven omdat we anders geen 1,5m hebben, moeten heel veel docenten naar school komen om in een gatenkaasrooster zo nu en dan een stuk of tien leerlingen fysiek les te geven terwijl de rest thuis meeluistert. Digitaal onderwijs is beter en productiever als je je helemaal kunt focussen op de groep thuis, in plaats van dat je voortdurend je aandacht moet verdelen over de twee groepen, de vragen van thuis moet herhalen voor de mensen in de klas, de vragen uit de klas moet herhalen voor de mensen thuis enz..
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Misschien dan beter om de examens af te schaffen net als in 2020
Veel leerlingen zullen dit fijner vinden, al die stress
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Per direct zei Rutte. Hij zei ook zoveel als mogelijk.
Hollander

Bericht door Hollander »

Zoveel als mogelijk. Per saldo is dat op school: niet mogelijk.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

windorgel schreef:

Inderdaad, en wat dacht je van praktijkvakken op 1,5 meter afstand?
Lastig...
Onmogelijk. En dat betekent dus inboeten op kwaliteit of thuis. Stabiele zijligging op anderhalve meter. Rolstoelverplaatsen. Aankleden etc. Dat gaat hem niet worden.
refo

Bericht door refo »

Kan niet bestaat niet. We gaan nu zien wat Nederland allemaal kan als de nood aan de man komt.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Je zou denken dat de maatregelgekte zijn hoogtepunt wel een keer zou bereiken. Maar je ziet, het kan nog gekker.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

ik denk dat een tijdsklok juist heel veel ellende had kunnen voorkomen.
Veel besmettingen zijn toch met bezoek thuis, en alle feestjes en dergelijke die je kan voorkomen is meegenomen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Habitat

Bericht door Habitat »

refo schreef:Kan niet bestaat niet. We gaan nu zien wat Nederland allemaal kan als de nood aan de man komt.
U heeft groot vertrouwen in de Nederlandse burger. Ik ben dat vertrouwen (helaas) wat aan het kwijt raken. Ik denk dat het uiteindelijk wel goed zal komen hoor, maar het gaat wel heel erg langzaam en ik heb ook niet het idee dat we het "samen, met het hele land" doen.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

huisman schreef:
Jeremiah schreef:Ik maak mij grote zorgen over die engelse Covid-19 variant. Nu al 2-5% van het totale aantal...
Dat is een grove schatting die niet bewezen is, in de UK lopen de besmettingscijfers al dagen terug.
10 jan. 54940
11 jan. 46169
12 jan. 45533.

Een week geleden zat de UK nog op 65000+ besmettingen per dag. Met een veel besmettelijker variant begrijp ik in ieder geval niets van deze cijfers.
Dat zal toch het effect van de Lockdown zijn?
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

refo schreef:Kan niet bestaat niet. We gaan nu zien wat Nederland allemaal kan als de nood aan de man komt.
Nou leg maar uit hoe je dat kan gaan doen. (Voorbeelden praktijklessen )
Hoe doen ze dat nu op het praktijk onderwijs dat wel mag? Dus niet op vmbo of mbo.
parsifal

Bericht door parsifal »

Jeremiah schreef:
huisman schreef:
Jeremiah schreef:Ik maak mij grote zorgen over die engelse Covid-19 variant. Nu al 2-5% van het totale aantal...
Dat is een grove schatting die niet bewezen is, in de UK lopen de besmettingscijfers al dagen terug.
10 jan. 54940
11 jan. 46169
12 jan. 45533.

Een week geleden zat de UK nog op 65000+ besmettingen per dag. Met een veel besmettelijker variant begrijp ik in ieder geval niets van deze cijfers.
Dat zal toch het effect van de Lockdown zijn?
Inderdaad, in het VK staat men echt vrij hard op de rem nu.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

In een artikel in het AD wordt gesproken over mogelijk 170.000 besmettingen per dag in Nederland. Als dit echt de cijfers zijn waar het RIVM zich op baseert, begrijp ik de houding van het kabinet. De vraag is in hoeverre dit echt een realistisch scenario is gedurende een lockdown.

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/b ... ~af4ba9b3/

Wat mij opvalt is dat er in Nederland niet standaard wordt onderzocht met welke variant van het virus mensen besmet zijn. Dit schijnt in het VK wel te gebeuren, zo leerde een radio-uitzending mij vorige week. Het is dus louter gokken in welke mate de Britse variant verspreid is in Nederland, omdat er enkel steeksproefgewijs onderzocht wordt met welke variant mensen besmet zijn in Nederland.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 13 jan 2021, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Dan zijn we dus over 100 dagen allemaal aan de beurt geweest.
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie