Bij ons ook. Alleen maar vaccin. En dan pro-vaccin natuurlijk. Mocht je nog twijfelen dan zijn er een speciaal toegeruste personen binnen onze organisatie, die je kunnen begeleiden naar een keuze. Een keuze vóór het vaccin uiteraard.Ad Anker schreef:Het is vrijwillig, maar wat is er een dwang. Mijn vrouw is IC verpleegkundige en het gaat alleen maar over het vaccin. Wij zijn voornemens om ons niet te laten vaccineren, maar het wordt mijn vrouw wel erg lastig gemaakt. Je bent bijna een misdadiger. Want het is onbarmhartig om het niet te doen.
Dat je je niet laat vaccineren is een egoïstische daad. Want dan heb je alleen jezelf op het oog. Jij met jouw argumenten over jouw geloof, jouw lichaam, jouw twijfels. Dat staat dan allemaal centraal, en niet de kwetsbare oudere waarmee je werkt, of je collega's. En straks val je uit omdat je alsnog corona krijgt. En dan moet dat gat in het rooster weer opgevuld worden door een gevaccineerde collega.
En we krijgen dit vaccin nog wel uit Gods hand! Dat maakt het alleen maar onbegrijpelijker dat jij het vaccin niet neemt...
Zo gaat de discussie ongeveer in ons verpleeghuis. Christelijk verpleeghuis.
Maar het is wel vrijwillig, dat wel.
toevoeging:
Natuurlijk heb ik ook collega's die het vaccin niet nemen. En ik heb ook collega's die deze wel nemen, maar een ander standpunt respecteren. Gelukkig wel.
Maar er zijn ook collega's die datecht heel moeilijk vinden. En het viel mij op dat dat toch vooral oudere collega's zijn.
Het valt me op dat zij erg angstig zijn.