!Marco schreef:Laten we dan allemáál die Dordtse Leerregels eens lezen. Niet alleen naar de ander het verwijt maken dat die ze niet leest!
Geldt de PKN ook als ''Reformatorisch''?
Re: Geldt de PKN ook als ''Reformatorisch''?
- Delftenaar
Af en toe is er wel eens een prekenserie over, maar dat is uiterst zeldzaam.
-
Zijn er leespreken beschikbaar weet jij dat ?Delftenaar schreef:Af en toe is er wel eens een prekenserie over, maar dat is uiterst zeldzaam.
- J.C. Philpot
Van Ds. Heemskerk is een destijds een boek met preken over de DL verschenen.Geytenbeekje schreef:Zijn er leespreken beschikbaar weet jij dat ?Delftenaar schreef:Af en toe is er wel eens een prekenserie over, maar dat is uiterst zeldzaam.
Ds. Heemskerk - En om Uw gunst en waarheid saam
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Delftenaar
En ds. Van der Want heeft een dagboek over de Dordtse leerregels geschreven. "Zicht op Dordt" heet dat boek. Het staat hier in de boekenkast.
De DL worden uitgebreid verklaard door ds. L. Vroegindeweij - De Troost Der Verkiezing (3 delen). Ik heb ook een uitgebreide verklaring van ds. Hoeksema dat ik regelmatig gebruik maar dat is in engels.
In onze PKN-gemeente gebeurt dat, zoals gezegd. Na te luisteren op de site van de gemeente.Delftenaar schreef:Af en toe is er wel eens een prekenserie over, maar dat is uiterst zeldzaam.
-
Wat is het verschil met HC ? Hoor je die verschil ?eilander schreef:In onze PKN-gemeente gebeurt dat, zoals gezegd. Na te luisteren op de site van de gemeente.Delftenaar schreef:Af en toe is er wel eens een prekenserie over, maar dat is uiterst zeldzaam.
Ook van ds. C.G. Vreugenhil en ds. J.S. van der Net.Geytenbeekje schreef:Zijn er leespreken beschikbaar weet jij dat ?Delftenaar schreef:Af en toe is er wel eens een prekenserie over, maar dat is uiterst zeldzaam.
Uiteraard. De aanleiding voor deze geschriften waren heel verschillend, dus de spits is anders.Geytenbeekje schreef:Wat is het verschil met HC ? Hoor je die verschil ?eilander schreef:In onze PKN-gemeente gebeurt dat, zoals gezegd. Na te luisteren op de site van de gemeente.Delftenaar schreef:Af en toe is er wel eens een prekenserie over, maar dat is uiterst zeldzaam.
-
- Verbannen
En ds. H. Brons.Tiberius schreef:Ook van ds. C.G. Vreugenhil en ds. J.S. van der Net.Geytenbeekje schreef:Zijn er leespreken beschikbaar weet jij dat ?Delftenaar schreef:Af en toe is er wel eens een prekenserie over, maar dat is uiterst zeldzaam.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dat zijn volgens mij allemaal predikanten uit de GG.
Om een antwoord op de topictitel te geven, nee de PKN is niet reformatorisch. Een deel van de leden is dat wel.
Om een antwoord op de topictitel te geven, nee de PKN is niet reformatorisch. Een deel van de leden is dat wel.
En een deel van de gemeenten ook. Kijk in het beleidsplan en je kunt zien dat een gemeente de 3FvE als grondslag heeft.Ambtenaar schreef:Dat zijn volgens mij allemaal predikanten uit de GG.
-
Ik zie jullie beleidsplan niet, staat dat achter slotje ?eilander schreef:En een deel van de gemeenten ook. Kijk in het beleidsplan en je kunt zien dat een gemeente de 3FvE als grondslag heeft.Ambtenaar schreef:Dat zijn volgens mij allemaal predikanten uit de GG.
Ik zie alleen iets over diaconie
Geen idee. Het is er wel in elk geval. En daar staat een dergelijke formulering in. Gelukkig maar.