Luisteren ze in de VS ook al naar de kersttoespraak van onze koning? Nooit geweten dat hij zoveel invloed had.Mara schreef:Ongelooflijk dat juist de Trumpaanhangers kritiek op een kersttoespraak van onze koning hebben en deze inhoudsloos noemen.

Luisteren ze in de VS ook al naar de kersttoespraak van onze koning? Nooit geweten dat hij zoveel invloed had.Mara schreef:Ongelooflijk dat juist de Trumpaanhangers kritiek op een kersttoespraak van onze koning hebben en deze inhoudsloos noemen.
Wat een inhoudsvolle reactie, met argumentatie. Overigens ben ik geen trump aanhanger.Mara schreef:Ongelooflijk dat juist de Trumpaanhangers kritiek op een kersttoespraak van onze koning hebben en deze inhoudsloos noemen.
@Mara ze zjijn zo aan dat gewauwel gewend dat ze niet meer weten hoe een echte toespraak hoort te zijn, ze denken dat dat gewauwel het nieuwe normaal is.Laag schreef:Luisteren ze in de VS ook al naar de kersttoespraak van onze koning? Nooit geweten dat hij zoveel invloed had.Mara schreef:Ongelooflijk dat juist de Trumpaanhangers kritiek op een kersttoespraak van onze koning hebben en deze inhoudsloos noemen.
Was het maar gewauwel, dan is het nog onschuldig.samanthi schreef:@Mara ze zjijn zo aan dat gewauwel gewend dat ze niet meer weten hoe een echte toespraak hoort te zijn, ze denken dat dat gewauwel het nieuwe normaal is.Laag schreef:Luisteren ze in de VS ook al naar de kersttoespraak van onze koning? Nooit geweten dat hij zoveel invloed had.Mara schreef:Ongelooflijk dat juist de Trumpaanhangers kritiek op een kersttoespraak van onze koning hebben en deze inhoudsloos noemen.
Oppervlakkig christendom vind je wel een inhoudsvolle argumentatie?Framboos schreef:Wat een inhoudsvolle reactie, met argumentatie.
alsmede @Framboos:Ad Anker schreef:Met recht een mooi verhaal, maar inhoudsloos en verdrietig. Kerstfeest is geen feest als Christus er niet is. In de toespraak hoor je daar niet over. In vorige toespraken kwam het kerstgebeuren nog wel eens aan de orde.
Verder is het natuurlijk erg mensmiddelpuntig. Wij zouden in staat zijn deze crisis te boven te komen. Met wat hoop op het licht.
Nee, ik hoop dat in lezen en luisteren deze dagen een hoopvollere boodschap tot ons kwam.
Ik had misschien niet moeten reageren, het was als 'knipoog' bedoeld. Sorry.Mara schreef:Was het maar gewauwel, dan is het nog onschuldig.samanthi schreef:@Mara ze zjijn zo aan dat gewauwel gewend dat ze niet meer weten hoe een echte toespraak hoort te zijn, ze denken dat dat gewauwel het nieuwe normaal is.Laag schreef:Luisteren ze in de VS ook al naar de kersttoespraak van onze koning? Nooit geweten dat hij zoveel invloed had.Mara schreef:Ongelooflijk dat juist de Trumpaanhangers kritiek op een kersttoespraak van onze koning hebben en deze inhoudsloos noemen.Oppervlakkig christendom vind je wel een inhoudsvolle argumentatie?Framboos schreef:Wat een inhoudsvolle reactie, met argumentatie.
Sinds wanneer heeft de koning de taak om te preken?
Wat een onzin.DDD schreef:De hele strekking van de toespraak vond ik goed, eigenlijk ieder onderdeel. Het pleidooi voor nuance in het publieke debat, en voor geduld en liefde.
Dat zou ik als niet-christen vast ook goed hebben gevonden, maar dat is niet erg. Ik vind soms ook dezelfde auto mooi als een ongelovige. Hoewel dat misschien wat zorgelijker is dan als het gaat over deze toespraak, lijkt het mij goed om daarin nuchter te zijn.
Ik heb geen onverstandig woord in de hele toespraak gehoord. Het lijkt me geen goed idee om iedere zin ervan te gaan ontleden, maar de hoofdlijn van de toespraak is mijns inziens duidelijk én een zeer gepast woord in deze tijd.
Het is toch de functie van het koningshuis hedentendage om samenbindend te fungeren? Dan zal een toespraak nooit voor iedereen/iemand 100% passen.Jantje schreef:Wat een onzin.DDD schreef:De hele strekking van de toespraak vond ik goed, eigenlijk ieder onderdeel. Het pleidooi voor nuance in het publieke debat, en voor geduld en liefde.
Dat zou ik als niet-christen vast ook goed hebben gevonden, maar dat is niet erg. Ik vind soms ook dezelfde auto mooi als een ongelovige. Hoewel dat misschien wat zorgelijker is dan als het gaat over deze toespraak, lijkt het mij goed om daarin nuchter te zijn.
Ik heb geen onverstandig woord in de hele toespraak gehoord. Het lijkt me geen goed idee om iedere zin ervan te gaan ontleden, maar de hoofdlijn van de toespraak is mijns inziens duidelijk én een zeer gepast woord in deze tijd.
Er was, vanuit maatschappelijk perspectief gezien, misschien niets aan te merken op de kersttoespraak, maar het gaat er nou juist om wat er wezenlijk zo gemist wordt.
De oppervlakkigheid is schrikbarend. De toespraak was vooral heel horizontaal en mensgericht.
Maar met liefde voor elkaar en de wereld om ons heen, wordt er niemand zalig. Dat kan alleen door een weg van recht, in en door Christus gewerkt in het hart van een zondaar. Dat deze leer in Nederland steeds meer als een sprookje wordt gezien, is mede de oorzaak van Gods slaande hand over ons vaderland.
En die boodschap wordt nou gemist in deze kersttoespraak. De Heere spreekt, maar Nederland verhardt zich.
En wij?
Het zijn geen argumenten, het is zoals jij vindt dat jouw kerstboodschap moet klinken.Framboos schreef: En @mara, je haalt 1 opmerking van mij aan, die niet inhoudsvol is. De argumenten die ik in de andere posts noem, laat je gemakshalve maar achterwege.