Als dit het prototype wordt van toekomstige gesprekken, houd ik mijn hart vast.huisman schreef:Ik vind dit een oprecht goed gesprek tussen deze twee predikanten. Geef mij wat hoop voor de toekomst.Tiberius schreef:Dat denk ik ook, maar ze praten op totaal verschillend niveau.
Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid
Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid
Jammer, bij jou ook ziek in je gezin of familie?JvW schreef:Klopt helemaal en ik vrees dat de sluiting aan de late kant was. De gevolgen ondervinden we in ieder geval wel op dit moment...Bruna schreef:Op Calvijn College KleinF waren vorige werk ook dagelijks ca 15 meldingen. Er zijn nu geen officiële berichten maar hoor wel dagelijks van nieuwe gevallen. Dus ik hoop dat schoolser op tijd dichtgegaan is.
Bij mijn zoon in de klas wel, dus hoop dat het net op tijd was.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-
- Verbannen
Triest dieptepunt: zelfs een SGP-burgemeester roept op tot online kerkdiensten: https://www.destentor.nl/nunspeet/ernst ... ~a43ede80/
De Gereformeerde Gemeente reageert: https://www.rd.nl/artikel/906128-gg-nun ... ten-houden
Ik deel de verklaring van ganser harte.
Weet iemand waar de burgemeester van Nunspeet kerkelijk toe behoort?
De Gereformeerde Gemeente reageert: https://www.rd.nl/artikel/906128-gg-nun ... ten-houden
Laatst gewijzigd door Jantje op 24 dec 2020, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
* zucht *Jantje schreef: Weet iemand waar de burgemeester van Nunspeet kerkelijk toe behoort?
Wat doet dat er nu weer toe Jantje??
Stop hier eens mee.
Een burgemeester heeft recht op een persoonlijke, dus eigen mening.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
- Verbannen
Als SGP-burgemeester dien je Gods Woord als leidraad te nemen.Mara schreef:* zucht *Jantje schreef: Weet iemand waar de burgemeester van Nunspeet kerkelijk toe behoort?
Stop hier eens mee.
Ik deel de brief van ds. Schot waarin staat dat het houden van alleen online kerkdiensten ingaan tegen Gods Woord.
Het roept bij mij grote vervreemding op. En vandaag ook mijn vraag of deze burgemeester ook is aangesloten bij de Gereformeerde Gemeente te Nunspeet.
Laatst gewijzigd door Jantje op 24 dec 2020, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- J.C. Philpot
Ik kan de argumentatie van ds. Schot helemaal volgen. Alleen vraag ik me wel af of met verklaringen in de media te komen, je niet het tegengestelde effect bereikt. Morgen staat de straat van de GG in Nunspeet waarschijnlijk vol cameraploegen. De methode van ds. A. Kort lijkt mij beter (de media gewoon even negeren).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Inderdaad en dat is niet altijd de leidraad van Jantje die GG is.Jantje schreef:Als SGP-burgemeester dien je Gods Woord als leidraad te nemen.Mara schreef:* zucht *Jantje schreef: Weet iemand waar de burgemeester van Nunspeet kerkelijk toe behoort?
Stop hier eens mee.
Sorry Jantje, maar je bent bij tijden erg kerkistisch.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dieptepunt? Kom nou toch.Jantje schreef:Triest dieptepunt: zelfs een SGP-burgemeester roept op tot online kerkdiensten: https://www.destentor.nl/nunspeet/ernst ... ~a43ede80/
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Ik pleit voor een scheiding van kerk en staat. Dat betekent dat een SGP-burgemeester haast wel moet pleiten voor maximaal afschalen. Hij hoeft niet het werk van een dominee te doen. Die mag wat mij betreft een heel andere oproep doen. Zoals bekend, denk ik.
- FlyingEagle
Ik ben het niet helemaal oneens met de verklaring alleen vraag ik me af waarom er gezegd wordt dat alleen online diensten geen echte diensten zijn. Volgens mij zijn er tijdens de eerste golf een heel aantal zondagen diensten gehouden zonder kerkgangers, wat waren dat voor diensten dan? Dat was dus niks en mensen hebben dus voor niks thuis geluisterd? En wat te denken van het over grote deel van de gemeente wat nog steed thuis zit, is is dat dan ook niks?
- FlyingEagle
Idd, niks dieptepunt @jantje maar een verantwoordelijk bestuurder die doet wat hij moet doen. Net zoals ds. Schot doet in zijn positie.eilander schreef:Ik pleit voor een scheiding van kerk en staat. Dat betekent dat een SGP-burgemeester haast wel moet pleiten voor maximaal afschalen. Hij hoeft niet het werk van een dominee te doen. Die mag wat mij betreft een heel andere oproep doen. Zoals bekend, denk ik.
-
Ik hoorde de burgemeester vanmorgen op het Radio 1 Journaal en hij legde het heel netjes uit. Hij zei ook niet dat kerken een bron van besmetting zijn, maar dat écht alles op alles gezet moet worden om besmettingen te voorkomen en dat daar alles bij helpt. Gelukkig vroeg de Radio 1 presentaror Jurgen van den Berg niet aan de burgemeester van welke kerk hij was.Ukkie schreef:Dieptepunt? Kom nou toch.Jantje schreef:Triest dieptepunt: zelfs een SGP-burgemeester roept op tot online kerkdiensten: https://www.destentor.nl/nunspeet/ernst ... ~a43ede80/
Ik hoop echter dat de NOS morgen in Nunspeet gaat filmen en dat ze in de dienst mogen. Dan kan Nederland ook zien hoe het er aan toegaat want mensen denken echt dat we nog op elkaar gepakt in een kerk zitten.
Daar ben ik het niet mee eens. Ds. Schot doet dat altijd prima en deze keer ook.J.C. Philpot schreef:Ik kan de argumentatie van ds. Schot helemaal volgen. Alleen vraag ik me wel af of met verklaringen in de media te komen, je niet het tegengestelde effect bereikt. Morgen staat de straat van de GG in Nunspeet waarschijnlijk vol cameraploegen. De methode van ds. A. Kort lijkt mij beter (de media gewoon even negeren).
Dat deel snap ik inderdaad ook niet. Juist de GG in Nunspeet heeft zich in het begin lang gehouden aan de alleen-personeel-diensten en heeft toen al snel een vrij professionele livestream opgetuigd. Waren dat dan geen echte diensten?FlyingEagle schreef:Ik ben het niet helemaal oneens met de verklaring alleen vraag ik me af waarom er gezegd wordt dat alleen online diensten geen echte diensten zijn. Volgens mij zijn er tijdens de eerste golf een heel aantal zondagen diensten gehouden zonder kerkgangers, wat waren dat voor diensten dan? Dat was dus niks en mensen hebben dus voor niks thuis geluisterd? En wat te denken van het over grote deel van de gemeente wat nog steed thuis zit, is is dat dan ook niks?
Overigens is er in Nunspeet nu een flinke piek aan besmettingen. Vergelijkbaar met Amsterdam (per 100.000 inwoners). Vanuit het kerkelijk bureau is gecommuniceerd: "Mocht de situatie verslechteren, dan vertrouwen wij er op dat u vervolgstappen zult zetten. Dit kan betekenen dat u moet besluiten de erediensten te houden met een samenstelling ‘zo klein als noodzakelijk wordt geacht.’" Gelet op het coronadashboard verslechterd de situatie in Nunspeet nu behoorlijk. Waarom dan zo'n felle brief van ds. Schot?
T's allemaal wat cryptisch @Tib. Kun je duiden waarom het hart vastgehouden gaat worden?Tiberius schreef:Als dit het prototype wordt van toekomstige gesprekken, houd ik mijn hart vast.huisman schreef:Ik vind dit een oprecht goed gesprek tussen deze twee predikanten. Geef mij wat hoop voor de toekomst.Tiberius schreef:Dat denk ik ook, maar ze praten op totaal verschillend niveau.