Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

De kerken moeten ook maatregelen nemen

Eens
47
55%
Oneens
35
41%
Geen mening
4
5%

Totaal aantal stemmen: 86

Zeeuw

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef: Je zou ze nog eens de vraag kunnen stellen wat ze er van vinden dat alle docenten van de Theologische School gewoon voorgaan in gemeenten waar men beelduitzending heeft. En ook de GG-predikant uit jouw woonplaats doet dat gewoon.
Nee hoor. Men maakt een keuze, dan laat ik ze lekker doen. Je komt er nl toch niet uit.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
Jantje schreef:
eilander schreef:Die toelichting kan ik hier niet geven.
Ook niet via pb? Want volgens mij zijn jullie een uitzondering binnen de PKN.
Als ik zeg: 'hier', dan bedoel ik op het forum. Daar hoort PB gewoon bij.
Nou ja zeg. Als jouw predikant tegen beelduitzending is, kun je dat toch gewoon vermelden?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Jantje schreef:
eilander schreef:
Jantje schreef:
eilander schreef:Die toelichting kan ik hier niet geven.
Ook niet via pb? Want volgens mij zijn jullie een uitzondering binnen de PKN.
Als ik zeg: 'hier', dan bedoel ik op het forum. Daar hoort PB gewoon bij.
Nou ja zeg. Als jouw predikant tegen beelduitzending is, kun je dat toch gewoon vermelden?
Wil je hier alsjeblieft mee kappen?!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Je zou ze nog eens de vraag kunnen stellen wat ze er van vinden dat alle docenten van de Theologische School gewoon voorgaan in gemeenten waar men beelduitzending heeft. En ook de GG-predikant uit jouw woonplaats doet dat gewoon.
Wat heeft het er nou mee te maken wat anderen er van vinden? Raar soort geweten wordt het dan.
Mara

Bericht door Mara »

samanthi schreef: Je kunt bij elkaar naar de beelduitzending kijken en luisteren, je kunt met elkaar uit de Bijbel lezen, met een meditatie, met of zonder kerkenraad, je kunt samen bidden, de nood van de gemeente voor de Heere neerleggen, je kunt samen de de Heere prijzen!
En nog veel meer.
Toch is het geen kerkdienst volgens de bijbelse bedoeling.
Want het benadrukt en bevordert in feite het individuele gedrag en gaat voorbij aan de gemeenschap der heiligen.
Zoals ik sommige predikanten opluister, hebben zij ook te maken met gemeenteleden - en die het dan blijkbaar gewoon toegeven - die alleen de preek beluisteren en de rest van de dienst laten voor wat het is.
Vóór corona was het al de gewoonste zaak van de wereld om te gaan kerkshoppen, dat is nu nog makkelijker geworden.
Je hoeft er nl geen moeite meer voor te doen.

En heeft niemand van ons te maken met onwillige huisgenoten? Zijn ze altijd allemaal hongerig naar het Woord?
Heeft men zich weleens verplaatst in de predikant, die voor een vrijwel lege kerk staat te preken?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Je zou ze nog eens de vraag kunnen stellen wat ze er van vinden dat alle docenten van de Theologische School gewoon voorgaan in gemeenten waar men beelduitzending heeft. En ook de GG-predikant uit jouw woonplaats doet dat gewoon.
Wat heeft het er nou mee te maken wat anderen er van vinden? Raar soort geweten wordt het dan.
Zijt gij een vreemdeling in kerkelijk Jeruzalem?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara

Bericht door Mara »

Overgeplaats uit het topic Covid:
De ontkenners en sceptici - die er nog steeds zijn - zouden eens het filmpje moeten bekijken, gemaakt in het Maasstadziekenhuis.
https://twitter.com/Nieuwsuur?ref_src=t ... r%5Eauthor

De roostermaker die het nauwelijks rond kan krijgen, verpleegkundigen die meer uren draaien, soms zelfs flauwvallen.
Verpleegkundigen die meerdere mensen per dag zien sterven.
Soms binnen een half uur na opname!
De maatschappelijk werker is nu meer nodig voor de verpleegkundigen dan voor de patiënten.
En dan begrijp je zo goed dat ze boos en verontwaardigd zijn op de mensen die zich niet aan de lockdown regels willen houden.

M.i. geldt dat ook voor de kerken!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Zijt gij een vreemdeling in kerkelijk Jeruzalem?
Dat niet. Maar het lijkt wel steeds gekker te worden. Dat is me wel vreemd, ja.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: En dan begrijp je zo goed dat ze boos en verontwaardigd zijn op de mensen die zich niet aan de lockdown regels willen houden.

Klaarblijkelijk zijn dit geen valide argumenten voor de kleine groep die van mening is dat een kerkelijke bijeenkomst enkel fysiek van waarde is.

Ze vergeten in mijn ogen dat geloven niet enkel een verticale relatie inhoudt, maar ook een horizontale.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Jij meent dit ook echt hè. Alsof we kuddedieren zijn en ons scharen achter alle docenten van de TS en die dominee uit X. Wat een kulargument zeg. Net als je opmerking 'een uitzondering binnen de PKN'. Dit is de scheiding der geesten. Een zuiver D66 gedachtegoed, gehuld in rechtzinnigheid en een zwart pak. Akelig eng.
Ukkie

Bericht door Ukkie »

eilander schreef:Léés je wel, Ukkie?
Jawel maar heb er denk ik een ander gevoel bij als jij broeder :)
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Jij meent dit ook echt hè. Alsof we kuddedieren zijn en ons scharen achter alle docenten van de TS en die dominee uit X. Wat een kulargument zeg. Net als je opmerking 'een uitzondering binnen de PKN'. Dit is de scheiding der geesten. Een zuiver D66 gedachtegoed, gehuld in rechtzinnigheid en een zwart pak. Akelig eng.
Ik heb @Tiberius net een pb gestuurd. Ik zal hem ook doorsturen naar jou. Dan begrijp je het vast beter.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ukkie schreef:
eilander schreef:Léés je wel, Ukkie?
Jawel maar heb er denk ik een ander gevoel bij als jij broeder :)
Ik vraag dat hierom:
Ukkie schreef:
eilander schreef:Zorgen delen, vragen stellen, andere beslissingen nemen, dat snap ik allemaal.
Géén vragen stellen en veroordelen, dat snap ik niet.
Ook broeders en zusters mogen toch in deze zaken elkaar de spiegel voorhouden?
Is niet altijd vleiend maar hoeft écht niet liefdeloos te zijn.
Ik lees 'elkaar de spiegel voorhouden' als 'zorgen delen, vragen stellen, andere beslissingen nemen'. Dus dan begrijp ik niet waarom je dat nog vraagt. Snap je het nu?
Mara

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: En dan begrijp je zo goed dat ze boos en verontwaardigd zijn op de mensen die zich niet aan de lockdown regels willen houden.
Klaarblijkelijk zijn dit geen valide argumenten voor de kleine groep die van mening is dat een kerkelijke bijeenkomst enkel fysiek van waarde is.
Ze vergeten in mijn ogen dat geloven niet enkel een verticale relatie inhoudt, maar ook een horizontale.
Ik zie het minder zwart wit en veroordeel de kerkgangers niet.
Maar het zijn er in sommige kerken veel te veel, DAT is het probleem.
In hoeverre kun je dit nog op godsdienstvrijheid afschuiven?
En welk signaal geef je hiermee af aan de wereld?
Ik houd niet van het argument dat we niks met de wereld te maken hebben, want we leven er wel middenin!
Of willen sommigen de grenzen zover oprekken dat het van regeringswege straks onmogelijk wordt gemaakt?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:
Ik heb @Tiberius net een pb gestuurd. Ik zal hem ook doorsturen naar jou. Dan begrijp je het vast beter.
Ik heb de PB gelezen. Nog akelig enger dan Ad in zijn bericht bedoelde. Gekkigheid heeft geen bovengrens, blijkt maar weer.
Plaats reactie