Ik vond het een goed artikel in het RD, van de NPV en was het erg met de schrijver eensDDD schreef:Dank! Het komt in ieder geval dicht in de buurt. Een kwalijke zaak. Een reden te meer om wat voorzichtig te zijn met zijn uitspraken.
Overigens stond er pas een opinieartikel in het RD dat suggereerde dat de "medische" bezwaren tegen vaccinatie niet verward zouden moeten worden met principiële bezwaren. Maar ds. Kersten voerde ook praktische bezwaren aan, en als zodanig staat hij prima in de lijn van de NVKP.
Vaccinatie met het oog op COVID-19
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Framboos schreef:Jazeker. En wel inenten werd benoemd als een grote zonde, een ontvluchten van Gods slaande hand en werd op een of andere wijze gekoppeld aan het teken van het beest.Jantje schreef:Binnen de GG? Dat zou ik wel een slechte ontwikkeling vinden.helma schreef:Ik hoorde een ander citaat (via app doorgestuurd) over inenten van een preekstoel waar toch wel een soort 'dwang' opgelegd werd. Daar werd vertrouwen op God en het eens zijn met Zijn leiding toch wel haaks gezet tegenover inenten. Soort of-of.
Dit verbaast me.
Hier aan zie je dat standpunten verharden.
30 jaar geleden was het standpunt zoals de predikant van Mistig het heeft verwoord gemeengoed binnen de GG.
Veelal onderbouwd met de geschiedenis van Ezra en Nehemia. Ds Vergunst sprak zo, en veel van zijn leerlingen zijn hem daarin gevolgd.
Zo weet ik nog goed dat tijdens het oplaaien van Polio in de jaren 90 onze predikant heel helder was.
Hij had dezelfde lijn , een ieder is in zijn eigen gemoed verzekerd.
Wel gaf hij een waarschuwing: Als je je kinderen niet in laat enten, maar je dieren wel, heeft dat niets met een principiële afweging te maken. Maar is dat hypocriet.
- J.C. Philpot
Ik kreeg de volgende link doorgestuurd met betrekking tot oa de Covid vaccin:
- link verwijderd -
Ik ken ook de tegenargumenten, en voor mij is het onduidelijk waar de feiten nu precies exact liggen. Maar voor mij is dit wel een reden om het vaccin niet te nemen.
- link verwijderd -
Ik ken ook de tegenargumenten, en voor mij is het onduidelijk waar de feiten nu precies exact liggen. Maar voor mij is dit wel een reden om het vaccin niet te nemen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 22 dec 2020, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
De Bijbel te lezen is wel vermakelijker dan dit forum (zoeter dan honing en honingzeem, Ps 19) "Maak Uw weldadigheden wonderbaar, Gij, Die verlost degenen die op U betrouwen, van degenen die tegen Uw rechterhand opstaan. Bewaar mij als het zwart des oogappels, verberg mij onder de schaduw Uwer vleugelen, voor het aangezicht der goddelozen die mij verwoesten, mijner doodsvijanden, die mij omringen."
Zo, ga je het complotdenkpad op?J.C. Philpot schreef:Ik kreeg de volgende link doorgestuurd met betrekking tot oa de Covid vaccin:
https://youtu.be/q0wUkdvcWvg
Wat een eng filmpje!
Ik verwacht dat de ds. Beens (van wie het fragment rondgaat) ook niet heel veel jaren meer als predikant in de Gergem zal blijven.Ambtenaar schreef: Een predikant die vanaf de kansel beweert dat vaccineren fout is, is totaal ongeschikt voor het ambt. Niet omdat hij tegen vaccineren is, maar omdat hij geen enkele ruimte laat voor een eigen afweging en eigen verantwoordelijkheid.
Vanwege het gebruik van cellen van een geaborteerde foetus?J.C. Philpot schreef:Ik kreeg de volgende link doorgestuurd met betrekking tot oa de Covid vaccin:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... na44uB0CFh
Wel fijn om wat achtergronden te weten en te wegen. Met dank aan de NPV.
Wat is het nut van het delen van deze speculatie?Silo schreef: Ik verwacht dat de ds. Beens (van wie het fragment rondgaat) ook niet heel veel jaren meer als predikant in de Gergem zal blijven.
- Niet meer zo actief -
Bedankt Ad. Erg interessantAd Anker schreef:https://www.google.com/url?sa=t&source= ... na44uB0CFh
Ik ben bang dat dit werkelijkheid is. Rondom het uitkomen van de film Unplanned, kwamen er ook diverse getuigenissen van ex-aborteurs. Zij bevestigen wat ook in dit filmpje gezegd wordt. Bovendien bestaat er al jaren abortusindustrie... Goed om over na te denken wat die industrie dan inhoud. Dit filmpje laat er een glimpje van zien. Dat heeft niets met complotten te maken. Het is alleen te erg om waar te zijn, en daarom wordt er al gauw dit label aangehangen.merel schreef:Wat een eng filmpje!
Hora est!
Er is geen longweefsel van een geaborteerde mannelijke foetus in het Oxford AstraZeneca-vaccin voor coronavirus. De onafhankelijke studie die verwijst naar MRC-5, die in de video werd genoemd, maakte deel uit van preklinisch onderzoek met foetale cellijnen en was niet opgenomen in de productie van het vaccin zelf. Foetale cellijnen worden gebruikt om vaccins te ontwikkelen, waaronder COVID-19-vaccins, maar het vaccin doorloopt een zuiveringsproces voordat het wordt afgeleverd en deze cellen vormen geen onderdeel van het vaccin.Herman schreef:Zo, ga je het complotdenkpad op?J.C. Philpot schreef:Ik kreeg de volgende link doorgestuurd met betrekking tot oa de Covid vaccin:
https://www.reuters.com/article/uk-fact ... SKBN27W2I7
- J.C. Philpot
Volgens mij staat het onomstotelijk vast dat er cellijnen worden gebruikt die destijds ontstaan zijn door het gebruik van cellen van geaborteerde babys. Dat is voor mij de kern, en daar heb ik grote bezwaren tegen.Herman schreef:Zo, ga je het complotdenkpad op?J.C. Philpot schreef:Ik kreeg de volgende link doorgestuurd met betrekking tot oa de Covid vaccin:
Daarnaast word het filmpje wel heel manipulerend en op het geweten inspelend gebracht, en worden er ook zaken genoemd waar ik grote twijfels bij heb. In dat opzicht zou ik het filmpje niet (klakkeloos) volgen. Daarom dat ik ook aangeef dat in relatie daartoe het mij "onduidelijk is waar de feiten nu precies exact liggen".
Verder praat ik mijn tong blauw in mijn omgeving om complottheorien te ontkrachten. Maar als ik echt de complotkant op zou gaan, hoor ik het uiteraard graag. Volgens mij is dat niet het geval, en ben ik redelijk nuchter en kritisch naar allerlei beweringen.
Vanwege het gebruik van cellijnen, die gebaseerd zijn op cellen van een geaborteerde baby (het woord foetus gebruik ik niet in deze context, omdat ik dat een symptoom vind van verzachtend / depersonaliserend taalgebruik.Silo schreef:Vanwege het gebruik van cellen van een geaborteerde foetus?
Ik vind het feit dat voor sommige vaccins dergelijke cellijnen worden gebruikt, een belangrijker argument tegen, als het gebruik van de bijbeltekst "wie gezond zijn hebben de medicijnmeester niet van node" (waar gezien de context van de tekst een geestelijke werkelijkheid word beschreven).
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 22 dec 2020, 12:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
waarvan geen eens bekend is of het om een bewuste abortus gaat of om een miskraamJ.C. Philpot schreef:Volgens mij staat het onomstotelijk vast dat er cellijnen worden gebruikt die destijds ontstaan zijn door het gebruik van cellen van geaborteerde babys. Dat is voor mij de kern, en daar heb ik grote bezwaren tegen.Herman schreef:Zo, ga je het complotdenkpad op?J.C. Philpot schreef:Ik kreeg de volgende link doorgestuurd met betrekking tot oa de Covid vaccin:
Daarnaast word het filmpje wel heel manipulerend en op het geweten inspelend gebracht, en worden er ook zaken genoemd waar ik grote twijfels bij heb. In dat opzicht zou ik het filmpje niet (klakkeloos) volgen. Daarom dat ik ook aangeef dat in relatie daartoe het mij "onduidelijk is waar de feiten nu precies exact liggen".
Verder praat ik mijn tong blauw in mijn omgeving om complottheorien te ontkrachten. Maar als ik echt de complotkant op zou gaan, hoor ik het uiteraard graag. Volgens mij is dat niet het geval, en ben ik redelijk nuchter en kritisch.Vanwege het gebruik van cellijnen, die gebaseerd zijn op cellen van een geaborteerde baby (het woord foetus gebruik ik niet in deze context, omdat ik dat een symptoom vind van verzachtend / depersonaliserend taalgebruik.Silo schreef:Vanwege het gebruik van cellen van een geaborteerde foetus?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- J.C. Philpot
Waar baseer je dat op?Bertiel schreef:waarvan geen eens bekend is of het om een bewuste abortus gaat of om een miskraam
De WI-38 celllijn (die nog steeds zeer veelvuldig in gebruik is) is om 1962 opgezet door middel van een 3-maanden oude geaborteerde baby.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/WI-38Wikipedia schreef:WI-38 is a diploid human cell line composed of fibroblasts derived from lung tissue of a 3-month-gestation female fetus. The fetus came from the elective abortion of a Swedish woman in 1962, and was used without her knowledge or permission.
Nu kun je zeggen: dat is al bijna 60 jaar geleden. Voor mij is het echter ongeacht hoe lang dit geleden is, een zeer onethische zaak waartegen ik grote principiele bezwaren heb.
George Whitefield
George Whitefield