Ik stelde 2 vragen. Dit antwoord betreft mijn laatste vraag. Heb je ook een antwoord op de eerste?Mistig schreef:Helemaal niets.Ad Anker schreef:En we hebben weer een nieuw schibboleth. Wat is hier nu toch netjes aan? Wat doen de twee ontbrekende gemeenten fout?Mistig schreef:Classis Rotterdam op twee (kleine) gemeenten na. Netjes!Jantje schreef:Hieronder een lijstje wat ik eens heb gemaakt, en voor zover dit mij bekend is.
Classis Rotterdam
Barendrecht
Capelle aan den IJssel-Middelwatering
Capelle aan den IJssel-West
Krimpen aan den IJssel
Poortugaal
Rotterdam-Alexanderpolder
Rotterdam-Centrum
Rotterdam-Zuidwijk
Spijkenisse
Vlaardingen
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Hmm, dan doet mijn gemeente het ook fout. Wat een kolder zeg.Ad Anker schreef:En we hebben weer een nieuw schibboleth. Wat is hier nu toch netjes aan? Wat doen de twee ontbrekende gemeenten fout?Mistig schreef:Classis Rotterdam op twee (kleine) gemeenten na. Netjes!Jantje schreef:Hieronder een lijstje wat ik eens heb gemaakt, en voor zover dit mij bekend is.
Classis Rotterdam
Barendrecht
Krimpen aan den IJssel
Poortugaal
Rotterdam-Centrum
Rotterdam-Zuidwijk
Spijkenisse
Vlaardingen
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik vind het mooi dat bijna alle gemeenten in de classis er alles aan doen om het thuis volgen van de preken zo eenvoudig mogelijk te maken. Dat vind ik netjes.Ad Anker schreef:Ik stelde 2 vragen. Dit antwoord betreft mijn laatste vraag. Heb je ook een antwoord op de eerste?Mistig schreef:Helemaal niets.Ad Anker schreef:En we hebben weer een nieuw schibboleth. Wat is hier nu toch netjes aan? Wat doen de twee ontbrekende gemeenten fout?Mistig schreef: Classis Rotterdam op twee (kleine) gemeenten na. Netjes!
Doen die andere gemeenten iets fout? Wat mij betreft niet hoor. Ze maken alleen een andere afweging.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Als je het één positief vindt, betekent dat toch niet dat het ander fout is?pierre27 schreef:Hmm, dan doet mijn gemeente het ook fout. Wat een kolder zeg.Ad Anker schreef:En we hebben weer een nieuw schibboleth. Wat is hier nu toch netjes aan? Wat doen de twee ontbrekende gemeenten fout?Mistig schreef:Classis Rotterdam op twee (kleine) gemeenten na. Netjes!Jantje schreef:Hieronder een lijstje wat ik eens heb gemaakt, en voor zover dit mij bekend is.
Classis Rotterdam
Barendrecht
Krimpen aan den IJssel
Poortugaal
Rotterdam-Centrum
Rotterdam-Zuidwijk
Spijkenisse
Vlaardingen
Dat wilde ik er dus ook echt niet mee zeggen. Zie ook mijn vorige bericht.
Kan @ Jantje zijn diensten niet in de zorg aanbieden? Hoe de tijd nu wordt besteed valt onder "verkwisting van Zijn gaven".
Toch denk ik dat het écht wel een pré is om beelduitzending te hebben op zondag.
Je hoort dat veel mensen zich beter kunnen concentreren. In de dienst kijken we toch meestal ook naar de dominee? En wat de jeugd betreft lijkt het mij zeker belangrijk. Ik hoor zelf zeker niet meer tot de jeugdigen maar ben heel blij met het beeld. Een zegen.
Je hoort dat veel mensen zich beter kunnen concentreren. In de dienst kijken we toch meestal ook naar de dominee? En wat de jeugd betreft lijkt het mij zeker belangrijk. Ik hoor zelf zeker niet meer tot de jeugdigen maar ben heel blij met het beeld. Een zegen.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Eens! Het voegt veel toe, wat mij betreft.Ukkie schreef:Toch denk ik dat het écht wel een pré is om beelduitzending te hebben op zondag.
Maar volgens mij is dat hier al diverse malen besproken.

Is misschien de leeftijd dat me dat ontgaan isMistig schreef:Eens! Het voegt veel toe, wat mij betreft.Ukkie schreef:Toch denk ik dat het écht wel een pré is om beelduitzending te hebben op zondag.

Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Geen haar gekamt vanmorgen?Wim Anker schreef:Kan @ Jantje zijn diensten niet in de zorg aanbieden? Hoe de tijd nu wordt besteed valt onder "verkwisting van Zijn gaven".
Precies. Ik mag vanavond weer. Heerlijk voor oudjes zorgen.Wim Anker schreef:Kan @ Jantje zijn diensten niet in de zorg aanbieden? Hoe de tijd nu wordt besteed valt onder "verkwisting van Zijn gaven".
Wij kijken heel weinig. Kids vinden het ook prima zonder beeld. En wij ook. Dus dat is verschillend.Mistig schreef:Eens! Het voegt veel toe, wat mij betreft.Ukkie schreef:Toch denk ik dat het écht wel een pré is om beelduitzending te hebben op zondag.
- J.C. Philpot
Het is maar net wat je gewend ben.
In het begin van de crisis vond ik het ook wel jammer dat wij geen beeld hebben. Maar we zijn er nu aan gewend als gezin, en missen we het ook niet meer (al is het niet fysiek op kunnen gaan naar Gods huis wel een groot gemis). En nu kunnen we de zondag gewoon computerloos houden, dat vinden we ook belangrijk om mee te geven naar de kinderen.
In het begin van de crisis vond ik het ook wel jammer dat wij geen beeld hebben. Maar we zijn er nu aan gewend als gezin, en missen we het ook niet meer (al is het niet fysiek op kunnen gaan naar Gods huis wel een groot gemis). En nu kunnen we de zondag gewoon computerloos houden, dat vinden we ook belangrijk om mee te geven naar de kinderen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 21 dec 2020, 13:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Maar vind je het dan geen positieve ontwikkeling dat jouw kerkenraad de optie in ieder geval aanbiedt, voor de gezinnen en mede-gemeenteleden die er wel behoefte aan hebben? Want die zullen er vast zijn.Ad Anker schreef: Wij kijken heel weinig. Kids vinden het ook prima zonder beeld. En wij ook. Dus dat is verschillend.
Wij missen de zegen van de beelduitzending, en het went nog steeds niet. Niet alleen voor de kinderen, zelf kan ik me ook véél beter concentreren met beeld.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
De predikant zei gisteren dat wetenschappelijk onderzoek had uitgewezen dat dingen beter beklijven als er meerdere zintuigen - horen en zien - gebruikt worden.Forummer schreef:Wij missen de zegen van de beelduitzending, en het went nog steeds niet. Niet alleen voor de kinderen, zelf kan ik me ook véél beter concentreren met beeld.
In het begin luisterden we via audio, maar nu nog uitsluitend met beeld. Steeds meer kerken hebben een camera.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon