Gereformeerde Gemeenten
- Dodo
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik wist dat niet. Het klinkt wel als een goede gewoonte.
-
- Verbannen
Ja hoor. Dat is altijd een heel boekwerk. Als ik wil, kan ik er een hele avond in lezen en tot op de laatste cent zien waaraan de collectes zijn besteed, hoeveel opbrengsten er waren en wat dies meer zij. Maar dat doe ik nooit. Ik lees alleen het inleidende stukje van de scriba en verder blader ik het een beetje door en vind ik het vooral interessant om te weten hoeveel (doop)leden er zijn. Waarschijnlijk passeert onze gemeente dit jaar voor het eerst de grens van 700 (doop)leden, dus er zit in onze gemeente zelfs een beetje groei.Dodo schreef:Gemeenten in de Gereformeerde gemeenten geven de leden elk jaar een jaarverslag? Financieel? En als ik het goed begrijp, ook over de ledenaantallen? Vertrokken, geboren, overleden, getrouwd, dat soort dingen?
Er zijn nogal wat jonge stelletjes na hun huwelijk overgekomen naar onze gemeente en ook enkele gezinnen, waaronder zelfs een gezin uit de Randstad.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- J.C. Philpot
Dat was niet serieus bedoeld. Als traditioneel ingesteld persoon, vind ik een stropdas erg mooi.Jantje schreef:Waarom noem je dat een euvel?J.C. Philpot schreef:Op mijn werk ken ik van de 300 medewerkers slechts minder dan een handvol stropdasdragers. Ik kan ze zo opnoemen.refo schreef:Volgens mij dragen mannen helemaal geen stropdas meer. Ik zie er tenminste nauwelijks meer.
In de kerk zie ik er wel wat meer. Dat euvel begint al als ik voor kerktijd in de spiegel kijk.
Ik zou willen dat op mijn werk het percentage stropdasdragers hoger was als de door mij geconstateerde 1 procent. Dan zou ik ook op mijn werk een stropdas gaan dragen. Als ik dat nu zou doen als eind dertiger, zou ik dat tientallen keren aan verbaasde collega's uit moeten leggen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
- Verbannen
Nee hoor.
Dan promoot je het juist.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Ik draag zelf nooit een stropdas en pak bij reguliere kerkdienst
Maar ik ben hersteld hervormd dus ik mag dat
Maar ik ben hersteld hervormd dus ik mag dat

- J.C. Philpot
Ik heb een keer een vlinderstrik gedragen op het kantoor. Ik heb het vele malen uit moeten leggen, in de gangen begonnen mensen te lachen, en sommige collega's suggereerden zelfs dat ik een clown was die mensen nat kon spuiten met een straal water door aan de strik te trekken.Jantje schreef:Nee hoor.
Er weinig decorum meer hede ten dage.
Dus nee, geen stropdas om naar het kantoor

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
- Verbannen
Dan vraag ik me af bij welk raar bedrijf jij werkzaam bent. Draag je wel een pak of een combinatie?J.C. Philpot schreef:Ik heb een keer een vlinderstrik gedragen op het kantoor. Ik heb het vele malen uit moeten leggen, in de gangen begonnen mensen te lachen, en sommige collega's suggereerden zelfs dat ik een clown was die mensen nat kon spuiten met een straal water door aan de strik te trekken.Jantje schreef:Nee hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Wellicht dat thuisfront het wel kan waarderenJ.C. Philpot schreef:Ik heb een keer een vlinderstrik gedragen op het kantoor. Ik heb het vele malen uit moeten leggen, in de gangen begonnen mensen te lachen, en sommige collega's suggereerden zelfs dat ik een clown was die mensen nat kon spuiten met een straal water door aan de strik te trekken.Jantje schreef:Nee hoor.
- J.C. Philpot
Het is een doorsnee IT bedrijf. Meestal draag ik een normale broek en overhemd. Maar ik zie veel spijkerbroeken met shirts met teksten bij andere collega's. De directie draagt pantalons met overhemden, en alleen bij klantafspraken een jasje.Jantje schreef:Dan vraag ik me af bij welk raar bedrijf jij werkzaam bent. Draag je wel een pak of een combinatie?J.C. Philpot schreef:Ik heb een keer een vlinderstrik gedragen op het kantoor. Ik heb het vele malen uit moeten leggen, in de gangen begonnen mensen te lachen, en sommige collega's suggereerden zelfs dat ik een clown was die mensen nat kon spuiten met een straal water door aan de strik te trekken.Jantje schreef:Nee hoor.
Gelukkig waardeerd mijn vrouw inderdaad wel een stropdasGeytenbeekje schreef:Wellicht dat thuisfront het wel kan waarderen

George Whitefield
George Whitefield
Een combinatie is ook heel ouderwets hoor. Of het moet een spijkerbroek met een jasje zijn, of een chino.
Maar in IT-bedrijven is het nu eenmaal niet zoals bij de ABN-AMRO. Ik denk dat er bij banken nog wel mensen in een pak met stropdas lopen, net als bij bepaalde advocatenkantoren.
Maar in IT-bedrijven is het nu eenmaal niet zoals bij de ABN-AMRO. Ik denk dat er bij banken nog wel mensen in een pak met stropdas lopen, net als bij bepaalde advocatenkantoren.
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Zeker, en wat dacht je van accountants? Ik geloof niet dat ik er ooit één heb gezien zonder pak met das. En ik heb er toch al heel wat zien komen en gaan bij de jaarlijkse controles.DDD schreef:Een combinatie is ook heel ouderwets hoor. Of het moet een spijkerbroek met een jasje zijn, of een chino.
Mijn accountant heeft geen stropdas aan hoor. Ik denk dat hij hem voor het laatst droeg op een begrafenis. Dus dat verschilt ook nogal per kantoor.
-
- Verbannen
Mijn accountant is een zij. Dus die draagt sowieso geen stropdassen. 

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Nee?Jantje schreef:Mijn accountant is een zij. Dus die draagt sowieso geen stropdassen.

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Dat zal inderdaad verschillen. Ik heb het over de grotere kantoren: Deloitte en KPMG.DDD schreef:Mijn accountant heeft geen stropdas aan hoor. Ik denk dat hij hem voor het laatst droeg op een begrafenis. Dus dat verschilt ook nogal per kantoor.