Ik voorzie weer een mooie taak voor mij als mentor. "Meneer, welke examens raadt u mij aan om als eerste te doen?"Zita schreef:Ik snap het ook nog niet helemaal, denk ik. Leerling mag tijdvak 2 gebruiken om de examens te maken die hij in tijdvak 1 niet kon maken wegens ziek of quarantaine, maar hij mag er ook zelf voor kiezen om in tijdvak 2 examens te maken die hij liever even uitstelde. Allereerst vragen we dan best wel veel wijsheid van de leerlingen: ze mogen het moment van toetsing tot op zekere hoogte zelf kiezen, terwijl veel van mijn leerlingen een natuurlijke drang tot uitstellen lijken te hebben. Vervolgens zijn we gigantisch laat klaar met de examenperiode. En wat als de leerling besluit wiskunde in tijdvak 2 te doen, en dan ziek of gequaranteerd is?Mannetje schreef:Geheel onbegrijpelijk vind ik de keuze niet, maar ik voorzie weer een grote hoeveelheid extra rompslomp en werk met deze gespreide examens.
Met name de beoordeling van de examens gaat een leuk discussiestukje worden. Hoe ga je waarborgen dat het 1e en het 2e examen een gelijk niveau hebben?
https://www.nu.nl/coronavirus/6097131/m ... nsing.html
Een uitgebreid tijdvak 2 of voor iedereen een extra herexamen had mij logischer geleken dan die uitsteloptie.
Het lijkt er wel op dat het een feestnormering gaat worden.
En dan dus twee keer het eerste-en-tweede-correctiecircus... Leuk als je in de eerste eerste ronde al wat troubles hebt samen.
Ik verheug me nu al op de praktische consequenties van dit verhaal.