Wist je dat...

-DIA-

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Erskinees schreef:Blader even 1 pagina terug...
Ik kan ook niet alles lezen hè? Dan zou ik de hele dag (en nacht?) wel dit forum moeten volgen. Lezen, spellen, laten doordringen, doordenken, doorspitten, wat er gezegd is, enz. :love
Kom kom, jou ontgaat niet zo heel veel ;)
Hmmm.... Kunt u dat misschien wat nader onderbouwen?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Bericht door helma »

Mijn echtgenoot is vandaag weer voor 't eerst aan 't werk. Hij is een maand ziek geweest vanwege die virusinfectie in zijn evenwichtsorgaan. Hij is nog niet helemaal de oude, maar het kasteel is nog 3 dagen' open' en dan ook dicht.
Ik hoop dat het goed gaat. En ben dankbaar dat hij weer in zoverre is opgeknapt.

En blij met alle kleine klusjes die in huis gedaan zijn :)
samanthi

Bericht door samanthi »

helma schreef:Mijn echtgenoot is vandaag weer voor 't eerst aan 't werk. Hij is een maand ziek geweest vanwege die virusinfectie in zijn evenwichtsorgaan. Hij is nog niet helemaal de oude, maar het kasteel is nog 3 dagen' open' en dan ook dicht.
Ik hoop dat het goed gaat. En ben dankbaar dat hij weer in zoverre is opgeknapt.

Wat fijn Helma
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
merel

Bericht door merel »

Fijn Helma! Dan is hij best snel hersteld. Bij mijn man duurde het echt wel langer.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Fijn Helma!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

... ik zojuist weer mijn eerste digiles in deze lockdown heb gegeven.

En zeker fijn Helma!
- Niet meer zo actief -
pierre27

Bericht door pierre27 »

samanthi schreef:
helma schreef:Mijn echtgenoot is vandaag weer voor 't eerst aan 't werk. Hij is een maand ziek geweest vanwege die virusinfectie in zijn evenwichtsorgaan. Hij is nog niet helemaal de oude, maar het kasteel is nog 3 dagen' open' en dan ook dicht.

Wat fijn Helma
Geheel eens, fijn Helma!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
helma

Bericht door helma »

merel schreef:Fijn Helma! Dan is hij best snel hersteld. Bij mijn man duurde het echt wel langer.
Halve dagen gaat hij werken. Tenminste, als het vandaag goed gaat. Ik vind het nog best een beetje spannend. Het is een nare kwaal waarvan iedereen zegt dat het een zwakke plek blijft.
merel

Bericht door merel »

helma schreef:
merel schreef:Fijn Helma! Dan is hij best snel hersteld. Bij mijn man duurde het echt wel langer.
Halve dagen gaat hij werken. Tenminste, als het vandaag goed gaat. Ik vind het nog best een beetje spannend. Het is een nare kwaal waarvan iedereen zegt dat het een zwakke plek blijft.
Het is een hele nare kwaal. Bij mijn man speelt het ook nog wel regelmatig op. Griep en verkoudheden uiten zich het eerst in duizeligheid.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Mannetje schreef:... ik zojuist weer mijn eerste digiles in deze lockdown heb gegeven.

En zeker fijn Helma!
Dan zijn jullie er snel bij @mannetje. Hier is het kerstvakantie sinds vandaag. Zodat alles goed voorbereid kan worden. Maandag 4 januari gewoon volgens rooster van 40 minuten online les. Absentieregeling wordt bijgehouden.

En @Helma. Spannend. Maar fijn dat hij stapjes vooruit gaat.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Met alle respect voor al die scholen die het goed willen regelen, vraag ik mij toch af wat ze van vorig jaar hebben geleerd.
Al vanaf september ofzo hangt de dreiging van nieuw digitaal onderwijs boven ons hoofd, en dan moet je nu nog bedenken hoe het moet? Kom op zeg!
- Niet meer zo actief -
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Mannetje schreef:Met alle respect voor al die scholen die het goed willen regelen, vraag ik mij toch af wat ze van vorig jaar hebben geleerd.
Al vanaf september ofzo hangt de dreiging van nieuw digitaal onderwijs boven ons hoofd, en dan moet je nu nog bedenken hoe het moet? Kom op zeg!
Klopt.
Maar we zullen het ermee moeten doen.... en ik denk dat ze wel bedacht hebben hoe. Maar dat de voorbereidingen kennelijk nog onvoldoende waren.
Ik heb er hier wel paar aan het werk gezet ( zover ze het uiteraard doen) om achterstallig onderhoud weg te werken.
Op de vorige evaluatie met thuisonderwijs was er veel kritiek. Terecht. Heb nu het idee dat de belasting voor het thuisfront voor vmbo bk een bb wel wat lager komt te liggen. Als dat werkelijk werkelijkheid wordt, gun ik ze deze voorbereidingstijd voor docenten van harte.
Adje

Bericht door Adje »

Fijn Helma!
windorgel

Bericht door windorgel »

Mannetje schreef:Met alle respect voor al die scholen die het goed willen regelen, vraag ik mij toch af wat ze van vorig jaar hebben geleerd.
Dit heeft ook te maken met het advies van de VO-raad: De maatregelen, zo kort op de kerstvakantie, hebben een forse weerslag op het onderwijs en uw school. Het is belangrijk dat leraren, schoolleiders en ander onderwijspersoneel echt vrij kunnen zijn om zich weer op te laden omdat het al een pittig jaar was.
Als u in de dagen voor de kerstvakantie voor de afweging staat om voorbereidingen te treffen om zo goed mogelijk afstandsonderwijs te geven in de weken na de Kerst, of uw leerlingen in de komende dagen een onderwijsprogramma te geven, dan geven we u mee om voorrang te geven aan het eerste. Op die manier is de vakantie hopelijk voor u en uw collega’s zoveel mogelijk echt vakantie.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

windorgel schreef:
Dit heeft ook te maken met het advies van de VO-raad: De maatregelen, zo kort op de kerstvakantie, hebben een forse weerslag op het onderwijs en uw school. Het is belangrijk dat leraren, schoolleiders en ander onderwijspersoneel echt vrij kunnen zijn om zich weer op te laden omdat het al een pittig jaar was.
Als u in de dagen voor de kerstvakantie voor de afweging staat om voorbereidingen te treffen om zo goed mogelijk afstandsonderwijs te geven in de weken na de Kerst, of uw leerlingen in de komende dagen een onderwijsprogramma te geven, dan geven we u mee om voorrang te geven aan het eerste. Op die manier is de vakantie hopelijk voor u en uw collega’s zoveel mogelijk echt vakantie.
Dat het hard werken was dit jaar en zwaar, dat beaam ik helemaal.
En tegelijkertijd vind ik het advies eigenlijk slappe hap. Want die voorbereidingen hadden allang getroffen kunnen worden.

Een sterk staaltje wanbeleid: bij school werd maandag gevraagd om laptops, zodat alle kinderen in een gezin de lessen kunnen volgen. Vrijdagmorgen houdt deze school in de mentorklassen een kerstoverdenking via teams, dan zijn die laptops dus nodig.
Vrijdag gaat de school kijken welke leerlingen in aanmerking komen voor zo'n laptop.
:bobo
Ik kan er met mijn verstand niet bij. Dat dit in maart/april zo ging, helemaal begrijpelijk. Maar dat je dan ruim een half jaar later weer het wiel uit moet gaan vinden?
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie