COVID-19

Zeeuw

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Lilian1975 schreef:Manlief had voor morgen kapper besproken. Zal nu pas tweede helft januari kunnen. Heb van alles afgebeld. Maar alles zit vol voor vandaag. Het wordt door wel heel erg woest :bobo
Koop een tondeuse online. Youtube filmpje erbij. Samen lachen om het resultaat :-)
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Zeeuw schreef:
Lilian1975 schreef:Manlief had voor morgen kapper besproken. Zal nu pas tweede helft januari kunnen. Heb van alles afgebeld. Maar alles zit vol voor vandaag. Het wordt door wel heel erg woest :bobo
Koop een tondeuse online. Youtube filmpje erbij. Samen lachen om het resultaat :-)
Ja lach maar. Voor het weet loopt hij erbij als een Simson. Maar ik heb nog een adresje gevonden waar hij vanavond zich kan laten knippen. :haha
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Lilian1975 schreef:
Zeeuw schreef:
Ja lach maar. Voor het weet loopt hij erbij als een Simson. Maar ik heb nog een adresje gevonden waar hij vanavond zich kan laten knippen. :haha
Het was wel een beetje serieus. Mijn vrouw heeft ooit een knipcursus gedaan. Wat spulletjes gekocht. Man/jongens knippen is niet zo moeilijk. Als de boys niet al te moeilijk zijn qua wat ze willen.
Voordat ik er als Simson uitzie hebben we een lockdown tot 2023 nodig overigens. :)
parsifal

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:Als je naar de laatste weekstaat (rapport 8 december) kijkt voor de getraceerde besmettingen en je haalt de 50% besmettingen in de thuissituatie eruit - omdat het erom gaat hoe het het huis BINNEN komt, niet hoe het zich in huis verspreidt - dan kom je op de volgende cijfers (door het eruit halen van besmettingen thuis verdubbelen de percentages van de andere oorzaken):

- Bezoek in thuissituatie / vrienden: 44%
- Werksituatie (collega): 28%
- School en kinderopvang: 17%
- Verpleeghuis/woonzorg/dagopvang e.d.: 13%
- Gezondheidszorg: 4%
- Vrijetijdsbesteding (bv. sport): 3,4%
De rest stelt qua procenten niets voor.
(Overigens telt dit op tot meer dan 100%, maar dat is ook zo in het GGD weekoverzicht.
Misschien zitten sommige besmettingen dus 2x erin qua situatie.)

Als je hierin moet sturen, stuur dan op werksituaties en op scholen.
Idem een campagne voor het 'gedrag' bij bezoek in thuissituatie.
Maar ga geen winkels sluiten e.d.
Quercus schreef:Ik denk dat de maatregelen politiek/strategisch gedreven zijn. "Het gaat de verkeerde kant op, dus we geven een signaal af dat dat zo is door rigoureus het roer om te gooien". Ook om te laten zien dat ze "wat" doen. Ik ben geen voorstander van zo'n strategie. Ik vermoed slechts dat dit erachter zit.
Dat denk ik ook. Door een lockdown wordt iedereen voorzichtiger bij bezoek, vrienden e.d. Dat levert het nodige op aan de gedragskant. Daar zit winst. De winst zit niet in het sluiten van winkels en noem maar op.
Er zit wel een enorme adder onder het gras. Het gaat hier om percentages van getraceerde gevallen. Traceren bij contacten in winkels en horeca is echt veel lastiger dan bij mensen die gedocumenteerd bij elkaar in een ruimte zijn (werk, wonen, school) ook bij bezoek op het werk en in huis is de naam makkelijk te achterhalen van de bezoeker.

Verder blijkt vrij consequent in Europa dat ziekenhuisopnames een week of twee later stijgen dan de positieve tests (Hangt ook van leeftijdsopbouw van de positieve gevallen af). Het is wel verstandig om in te grijpen op grond van de testen. De maatregelen hadden echter niet uit mogen lekken voor ze in zouden gaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
samanthi

Bericht door samanthi »

Zeeuw schreef:
Lilian1975 schreef:
Zeeuw schreef:
Het was wel een beetje serieus. Mijn vrouw heeft ooit een knipcursus gedaan. Wat spulletjes gekocht. Man/jongens knippen is niet zo moeilijk. Als de boys niet al te moeilijk zijn qua wat ze willen.
Voordat ik er als Simson uitzie hebben we een lockdown tot 2023 nodig overigens. :)
Ik lnip Samanthus bijna altijd zelf, soms 1 à 2keer per jaar, gaat hij naar de kapper om zijn kinhaar in model te brengen, als het mij niet meer helemaal lukt.

Ik had hem, toen we nog een stuk jonger waren weleens met de tondeuse langste stand gedaan, na het uitscheren van zijn nek, zonder hulpstuk, wilde hij nog wat uitstekende haartjes wegscheren, maar helaas, het hulpstuk zat er niet op... een enorm kaal stuk, het duurde zeker een kwartier voor ik in staat was om de schade weg kon werken, ik heb het geheel op de kortste stand gedaan, zodat je het bijna niet zag.

Hij moest wel vertellen toen, het was net voor kerst, maar toen zag je er al weinig meer van.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Valcke

Bericht door Valcke »

parsifal schreef:Er zit wel een enorme adder onder het gras. Het gaat hier om percentages van getraceerde gevallen. Traceren bij contacten in winkels en horeca is echt veel lastiger dan bij mensen die gedocumenteerd bij elkaar in een ruimte zijn (werk, wonen, school) ook bij bezoek op het werk en in huis is de naam makkelijk te achterhalen van de bezoeker.
Winkelen kan m.i. vrijwel zonder risico op besmetting. Ik geloof er echt niet in dat met afstand houden en een mondkapje op, mensen daar besmet worden, een enkel incident daargelaten. Ook niet wanneer mensen één seconde langs iemand lopen binnen de meter, zeg maar. (De horeca is al dicht.)
Verder blijkt vrij consequent in Europa dat ziekenhuisopnames een week of twee later stijgen dan de positieve tests (Hangt ook van leeftijdsopbouw van de positieve gevallen af). Het is wel verstandig om in te grijpen op grond van de testen. De maatregelen hadden echter niet uit mogen lekken voor ze in zouden gaan.
Je hoort mij niet zeggen dat er niets moet gebeuren. Maar dan wel op de duidelijke top 3 van de oorzaken. Waarbij gedrag de belangrijkste factor is (familie, vrienden en werk) en scholen de tweede.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Zeeuw schreef:
Lilian1975 schreef:
Zeeuw schreef:
mijn man is nogal kritisch wat betreft het haren knippen. Zelfs zijn moeder mag het niet meer doen
Habitat

Bericht door Habitat »

Valcke schreef: Je hoort mij niet zeggen dat er niets moet gebeuren. Maar dan wel op de duidelijke top 3 van de oorzaken. Waarbij gedrag de belangrijkste factor is (familie, vrienden en werk) en scholen de tweede.
Goed punt. Dat heeft mij bij al die persconferenties ook verbaasd. Rutte en De Jonge stipten vaak wel even aan dat op werk en in de thuissituatie de meeste besmettingen plaats vinden maar vervolgens lieten ze de kans om daar dieper op in te gaan liggen.

En dat blijft dan, ook na vandaag waarschijnlijk, de grote vraag: hoe kan het gedrag van mensen achter de voordeur/werkdeur veranderd worden?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef: mijn man is nogal kritisch wat betreft het haren knippen. Zelfs zijn moeder mag het niet meer doen
Ik ben niet bepaald heel ijdel, maar ik zou ook niet willen dat opeens een ongeschoolde kapper mijn haren knipt. Ik kom al een jaar of 15 bij mijn Libanese kapper, en hij is de enige die mijn haren knipt.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

samanthi schreef:
Ik had hem, toen we nog een stuk jonger waren weleens met de tondeuse langste stand gedaan, na het uitscheren van zijn nek, zonder hulpstuk, wilde hij nog wat uitstekende haartjes wegscheren, maar helaas, het hulpstuk zat er niet op... een enorm kaal stuk, het duurde zeker een kwartier voor ik in staat was om de schade weg kon werken, ik heb het geheel op de kortste stand gedaan, zodat je het bijna niet zag.

Hij moest wel vertellen toen, het was net voor kerst, maar toen zag je er al weinig meer van.
Haha, dat is hier ook ooit gebeurd. Blijkbaar leer je op de cursus te beginnen met een baan in het midden. Dus ik voel bzzzzz en hoor achter me 'oh oh'. Midden in de winter. Toen erachter gekomen hoe koud het is zonder haar.
samanthi

Bericht door samanthi »

Zeeuw schreef:
samanthi schreef:

Haha, dat is hier ook ooit gebeurd. Blijkbaar leer je op de cursus te beginnen met een baan in het midden. Dus ik voel bzzzzz en hoor achter me 'oh oh'. Midden in de winter. Toen erachter gekomen hoe koud het is zonder haar.
:) :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Klein tondeuseleed en dat terwijl er allerlei ondernemers naar de knoppen gaan. +1:((
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Ondertussen lopen de besmettingen in een ander gidsland, Zuid-Korea, flink op. Daar redden ze het ook niet (meer).
Laag

Bericht door Laag »

Somber, dat is wat er overblijft na de toespraak van onze Minister President.

- financieel, niet de beste optie misschien, maar hoeveel bedrijven en zpp-ers zullen kopje onder gaan, de schuldenlast die de generaties na ons zullen moeten terugbetalen.
- de nood in de ziekenhuizen, waar jaren op bezuinigd is, afgeschaald, en nu leggen we een land stil om de ziekenhuizen te ontlasten. Dit is iets wat ik moeilijk kan verdragen, als ik morgen mijn huis doormidden zaag, omdat ik het merendeel niet beloop, of nooit kom, dan weet ik dat ik ooit in de problemen kom, ziekenhuiszorg is nooit te regelen op efficiëntie, dat blijkt nu wel.
- de verdeeldheid in het land, onrust, korte londjes. Ik las vanavond een link naar een opiniestuk in de Telegraaf, met als kop: Bedankt coronahufters voor de lock down. Intriest als we zo met elkaar omgaan. Wie is een coronahufter? 70% van de Nederlanders geeft aan dat een totale lock down nodig is. En toch lopen op Black Friday de winkels vol, en vanmiddag ook. Zijn dat de coronahufters? Zeg dat de 30% die geen totale lock down willen, als daar 10% van, een coronahufter is, zorgen zij voor deze snel stijgende positieve uitslagen?
- maar, er gloort hoop, het vaccin! Dat is onze enige uitweg.
- ik denk dat zondag 50 de meest wijze les in deze coronacrisis is:

VRAAG 125
Welke is de vierde bede?

ANTWOORD:
'Geef ons heden ons dagelijks brood'.
Dat is: Wil ons met alle nooddruft des lichaams verzorgen,
opdat wij daardoor erkennen, dat Gij de enige Oorsprong alles goeds zijt,
en dat noch onze zorg en arbeid, noch Uw gaven, zonder Uw zegen ons gedijen,
en dat wij derhalve ons vertrouwen
van alle schepselen aftrekken en op U alleen stellen.
samanthi

Bericht door samanthi »

Laag schreef:Somber, dat is wat er overblijft na de toespraak van onze Minister President.

- financieel, niet de beste optie misschien, maar hoeveel bedrijven en zpp-ers zullen kopje onder gaan, de schuldenlast die de generaties na ons zullen moeten terugbetalen.
- de nood in de ziekenhuizen, waar jaren op bezuinigd is, afgeschaald, en nu leggen we een land stil om de ziekenhuizen te ontlasten. Dit is iets wat ik moeilijk kan verdragen, als ik morgen mijn huis doormidden zaag, omdat ik het merendeel niet beloop, of nooit kom, dan weet ik dat ik ooit in de problemen kom, ziekenhuiszorg is nooit te regelen op efficiëntie, dat blijkt nu wel.
- de verdeeldheid in het land, onrust, korte londjes. Ik las vanavond een link naar een opiniestuk in de Telegraaf, met als kop: Bedankt coronahufters voor de lock down. Intriest als we zo met elkaar omgaan. Wie is een coronahufter? 70% van de Nederlanders geeft aan dat een totale lock down nodig is. En toch lopen op Black Friday de winkels vol, en vanmiddag ook. Zijn dat de coronahufters? Zeg dat de 30% die geen totale lock down willen, als daar 10% van, een coronahufter is, zorgen zij voor deze snel stijgende positieve uitslagen?
- maar, er gloort hoop, het vaccin! Dat is onze enige uitweg.
- ik denk dat zondag 50 de meest wijze les in deze coronacrisis is:

VRAAG 125
Welke is de vierde bede?

ANTWOORD:
'Geef ons heden ons dagelijks brood'.
Dat is: Wil ons met alle nooddruft des lichaams verzorgen,
opdat wij daardoor erkennen, dat Gij de enige Oorsprong alles goeds zijt,
en dat noch onze zorg en arbeid, noch Uw gaven, zonder Uw zegen ons gedijen,
en dat wij derhalve ons vertrouwen
van alle schepselen aftrekken en op U alleen stellen.
Dat ontken je niet als je je verantwoordelijkheid neemt, je gaat ook werken of zorgen voor je kinderen.
Plaats reactie