J.C. Philpot schreef:In Ierland hebben ze een gedetailleerde routekaart, met welke maatregelen van kracht zijn bij welk aantal besmettingen.
In Nederland reageert men vanuit de losse pols, en weet je van tevoren niet welk konijn men uit de hoge hoed van Rutte gaat toveren. Er zit geen lijn in, en de populatie weet van te voren niet waar men aan toe is met dit gezigzag.
Dat komt inderdaad in de richting van wanbeleid.
Gommers zei, vrijdag zien we het fout gaan, op zondag is er overleg en op dinsdagavond horen we hoe het verder moet.
Als ik zo zou handelen, zouden de patiënten onder mijn handen sterven.
Die routekaart werkt alleen als iedereen zich eraan houdt.
Bonny schreef:Een verstandig besluit, zo'n harde lockdown t/m 19 januari. De mensen kunnen hun eigen verantwoordelijkheid niet aan.
Er werd in eerste instantie een beroep gedaan op de intelligentie. Rutte gaat uit van mensen die redelijk en verstandig zijn.
Maar er komen steeds meer complotdenkers bij. En er zijn veel boze mensen die zich het recht toeëigenen om te demonstreren.
Herman schreef:Twee weken geleden kunnen ze niet eens bijvoorbeeld de kerstvakantie met een week verlengen en vandaag gaan ze voorstellen dat álles dicht moet.
In het OMT zitten allerlei verschillende adviseurs. Ik denk dat het veel uitmaakt naar wie er op dat moment geluisterd wordt. Wie heeft de meeste overtuigingskracht.
De adviseurs met de maatschappelijk en economische belangen of de medische adviseurs?
Maar ik geef het je te doen mensen. Hoe je het ook doet, je doet het nooit goed voor iedereen.