COVID-19

refo

Re: COVID-19

Bericht door refo »

In alle dunbevolkte regio's is het wat minder.
windorgel

Bericht door windorgel »

refo schreef:In alle dunbevolkte regio's is het wat minder.
Op dit moment is er nauwelijks meer verschil in mate van besmettingen tussen de stedelijke en plattelandsgebieden. Dat was in augustus/ september wel het geval, maar nu niet meer. Aldus Van Dissel tijdens de technische briefing gisteren.
parsifal

Bericht door parsifal »

Gisteren las ik dit bericht.
https://www.nu.nl/coronavirus/6095609/v ... orona.html
Om eerlijk te zijn geloof ik niet dat al zoveel mensen besmet zijn.
In de groep 50 tot 59 jaar zijn zo'n 83 per miljoen Nederlanders overleden aan Covid. In deze leeftijdsgroep worden weinig sterfgevallen gemist en wordt meestal de oorzaak redelijk goed onderzocht. Een grove schatting is dat ongeveer 1 op de 900 tot 1000 besmette mensen in die leeftijdsgroep overlijdt. Dat zou betekenen dat zo'n 8% van de bevolking in die leeftijdsgroep besmet is geweest (of 2 tot 3 weken geleden was, er zit wat vertraging in natuurlijk). Er is weinig reden om aan te nemen dat deze leeftijdsgroep echt voorzichtiger is dan andere groepen (met uitzondering van misschien de scholieren/jongeren). Bloedonderzoek eerder gaf aan dat het aantal besmettingen per miljoen inwoners maar licht afnam als de leeftijd toenam. (70+ers was geen goed beeld van). Op grond van deze cijfers verwacht ik niet dat er meer dan anderhalf miljoen mensen al besmet zijn in Nederland.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
deschpin

Bericht door deschpin »

parsifal schreef:Gisteren las ik dit bericht.
In de groep 50 tot 59 jaar zijn zo'n 83 per miljoen Nederlanders overleden aan Covid. In deze leeftijdsgroep worden weinig sterfgevallen gemist en wordt meestal de oorzaak redelijk goed onderzocht. Een grove schatting is dat ongeveer 1 op de 900 tot 1000 besmette mensen in die leeftijdsgroep overlijdt. Dat zou betekenen dat zo'n 8% van de bevolking in die leeftijdsgroep besmet is geweest (of 2 tot 3 weken geleden was, er zit wat vertraging in natuurlijk). Er is weinig reden om aan te nemen dat deze leeftijdsgroep echt voorzichtiger is dan andere groepen (met uitzondering van misschien de scholieren/jongeren). Bloedonderzoek eerder gaf aan dat het aantal besmettingen per miljoen inwoners maar licht afnam als de leeftijd toenam. (70+ers was geen goed beeld van). Op grond van deze cijfers verwacht ik niet dat er meer dan anderhalf miljoen mensen al besmet zijn in Nederland.
https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nie ... g-november

Deze cijfers lopen alweer zo'n vier weken achter, gezien de trend van september, oktober is het niet gek om te veronderstellen dat het nu al zo'n 15% van de bevolking anti-stoffen heeft aangemaakt.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
parsifal

Bericht door parsifal »

deschpin schreef:
parsifal schreef:Gisteren las ik dit bericht.
https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nie ... g-november

Deze cijfers lopen alweer zo'n vier weken achter, gezien de trend van september, oktober is het niet gek om te veronderstellen dat het nu al zo'n 15% van de bevolking anti-stoffen heeft aangemaakt.
Punt is dat de stijgende trend van oktober niet doorzette in november. Het gaat er bij mij niet in dat t.o.v. de sanquin cijfers het aantal mensen met antilichamen bijna verdubbeld is. Het zou me echt verbazen als het al boven de 10% is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
newton

Bericht door newton »

Jantje schreef:https://www.rd.nl/artikel/903740-fruyti ... oor-corona

Dat is fors... 150 van de 600 leerlingen op de Jacobus Fruytier te Rijssen zijn besmet...

Je leest niet goed. 150 van de 600 leerlingen zitten in quarantaine. Die 150 zijn niet allemaal positief getest. Het hoge aantal leerlingen in quarantaine komt omdat er zo'n 25 tot 30 besmettingen zijn. Leerlingen die vlak bij de besmette leerlingen zitten moeten ook in quarantaine. Tubantia heeft de feiten iets netter verwoord:
https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/ ... ~ae276bd9/
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:Ja, dit moeten hoogtijdagen zijn voor iemand die altijd al vaccinatiedwang voorstond.
Niet bepaald. Ik ben enkel voor dwingende vaccinatie als de vaccinatiegraad te laag is en daarmee de populatie als geheel risico loopt
Jeremiah

COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Gisteren hield de EMA een internationale digitale sessie.

https://www.telegraaf.nl/c/1036792882/

Men had niet veel meer nieuws te melden dan de zaken die al bekend zijn.

“Het proces van goedkeuring vindt even zorgvuldig plaats als bij andere vaccins.” Zo is het uitgangspunt dat er meer dan 30.000 volwassenen in een klinische test betrokken zijn, waarvan een kwart bestaande uit 65-plussers, terwijl ook mensen met onderliggende ziekten meegenomen moeten worden. Zes weken na de laatste dosis worden ze opnieuw getest.

Verder wilde de Nederlander Phanos Anastasiou weten wat er zal gebeuren als na toelating blijkt dat het vaccin toch niet voldoende beschermt of meer bijwerkingen heeft dan verwacht. „Als de vaccins toegelaten worden, zal dat op voorwaarde van werkzaamheid en veiligheid gebeuren”, reageerde de EMA. „Als die niet waargemaakt worden, kunnen we de toelating later weer intrekken.”
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Het Pfizer vaccin heeft groen licht gekregen in de VS.

https://nos.nl/collectie/13850/artikel/ ... nen-24-uur
DDD

Bericht door DDD »

Is het niet erg aannemelijk dat mensen die bloed doneren, bovengemiddeld voorzichtig zijn? Dat zijn toch meestal fatsoenlijke mensen.
Dodo

Bericht door Dodo »

DDD schreef:Is het niet erg aannemelijk dat mensen die bloed doneren, bovengemiddeld voorzichtig zijn? Dat zijn toch meestal fatsoenlijke mensen.
Als ik voor mezelf spreek, je ziet soms toch dingen over het hoofd. Ik ben dit jaar een keer weggestuurd bij de bloedbank, omdat mijn man hoestte. Dat zou ik zelf over het hoofd gezien hebben.
Bruna

Bericht door Bruna »

Jantje schreef:Zeker. Daarom schrijf ik ook tot driemaal toe: VEERE. Laat ik het zo zeggen: Veere ontspringt de dans tot nu toe steeds.
Gisteren toch niet meer. Hopen dat het vandaag minder is.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
DDD schreef:Is het niet erg aannemelijk dat mensen die bloed doneren, bovengemiddeld voorzichtig zijn? Dat zijn toch meestal fatsoenlijke mensen.
Als ik voor mezelf spreek, je ziet soms toch dingen over het hoofd. Ik ben dit jaar een keer weggestuurd bij de bloedbank, omdat mijn man hoestte. Dat zou ik zelf over het hoofd gezien hebben.
Dan kan niemand van ons gezin iets gaan doen, want wij zijn chronische niezers en hoesters.
Er zijn dit jaar heel veel hooikoortsklachten geweest, vanwege het droge weer, zei de longarts.
Mijn zoon zocht contact met zijn longarts wegens benauwdheid en zij adviseerde om de max dosering Ventolin te inhaleren en een extra allergietablet te nemen. Als het binnen 24 uur zou verminderen, was het geen COVID.
Zij zei dus niet, laat je testen.
Is er eigenlijk een percentage bekend van testers die negatief bleken te zijn? Ik bedoel, over de gehele periode, landelijk?
Ik ken nog steeds niet veel mensen die na een test positief waren nl.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
windorgel

Bericht door windorgel »

Percentage positief wordt elke week bekend gemaakt. In juni rond de 0.6%, in oktober 18%, afgelopen week bijna 12%.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Deze week was 11,6% van de geteste personen positief. En dus 88,4% negatief.

Over de gehele periode is het moeilijk te zeggen zonder een hele rekensom te maken op basis van de weekoverzichten van het RIVM. Afgelopen juni en juli was slechts 3% ofzo positief. Tijdens de piek eind oktober ging dat in sommige regio's richting de 25 a 30%.
In ieder geval was de overgrote meerderheid negatief. Het percentage zal ergens tussen de 85 en 95 procent liggen denk ik.
Plaats reactie