Ok, heb er vorig jaar nog 1 gezet onder een wat oudere Infinity. Maar geloof niet dat die man predikant is...Zeeuw schreef:Forummer schreef:Ik bedoelde het meer algemeen. Maar daar was ik niet echt duidelijk in denk ik. Het was meer opvallend voor mij omdat je weinig van dat soort auto's ziet. Dat bleek ook wel. Ik sprak deze ds en hij wilde graag een trekhaak. Dat blijkt bij een merk dat niet meer wordt geproduceerd niet eenvoudig.
Wist je dat...
Re: Wist je dat...
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Jij maakt toch ook iedere ochtend je ronde op de fiets? Of tegenwoordig ook op klompen Piet?Piet Puk schreef:Niet op z'n klompen?merel schreef:Ds H.H. Klomp deed ook vaak fietsend zijn pastorale bezoekenMara schreef:Ik ken intussen heel wat predikanten die fietsend door het durp gaan en ermee naar de kerk gaan.Hendrikus schreef: Ik sprak eens iemand die handelde in dure auto's. Die vertelde dat z'n beste klanten dominees en pooiers waren.
Bij bepaalde handel hoort bepaald publiek, inderdaad.
Ik stond in Middelharnis voor de kerk te wachten en daar kwam ds Procee aanfietsen. (terwijl ik dacht dat hij in het grote huis t.o. de kerk zou wonen)
En ds den Haan fietste regelmatig door Tholen, met kind achterop.
ds Brons kun je door Vlaardingen zien karren.
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden die me te binnen schieten.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Ds. Verschuure heeft van de gemeente voor zijn verjaardag ook een fiets gekregen. Hij schijnt er best regelmatig gebruik van te maken.Mara schreef:Ik ken intussen heel wat predikanten die fietsend door het durp gaan en ermee naar de kerk gaan.Hendrikus schreef:Ik sprak eens iemand die handelde in dure auto's. Die vertelde dat z'n beste klanten dominees en pooiers waren.Bezorgd schreef:Ja, ik weet ook niet hoe je daar mee om moet gaan als christen.refo schreef: Merkwaardig handel heeft deze man. Ales iedereen het advies 'Vergader u geen schatten op de aarde' zou opvolgen, dan zou hij brodeloos zijn.
Ik luisterde zaterdag een gesprekje af bij Boekenstek. "'t Is wat met Daan!" "Ja inderdaad, maar het was een keer te verwachten!"
Een klokje van 20K of meer heeft weinig met christelijke soberheid te maken.
Lastig.
Bij bepaalde handel hoort bepaald publiek, inderdaad.
Ik stond in Middelharnis voor de kerk te wachten en daar kwam ds Procee aanfietsen. (terwijl ik dacht dat hij in het grote huis t.o. de kerk zou wonen)
En ds den Haan fietste regelmatig door Tholen, met kind achterop.
ds Brons kun je door Vlaardingen zien karren.
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden die me te binnen schieten.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ds. Bac werd vroeger op de paarse mountainbike van zijn zoon gesignaleerd.
Dat was het onderwerp van gesprek op de hervormde catechisatie...
- Niet meer zo actief -
Voor dominees ook goed om de broodnodige beweging te krijgenMannetje schreef:Ds. Bac werd vroeger op de paarse mountainbike van zijn zoon gesignaleerd.

Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Naar ik begreep is de ds in Apeldoorn onderdeel van de GGMBG.Mannetje schreef:Ds. Bac werd vroeger op de paarse mountainbike van zijn zoon gesignaleerd.
-
- Verbannen
Ik heb vanuit de overlevering gehoord dat hij in zijn Walcherse tijd eens (in overall) meehielp toen er een kalf geboren moest worden.Ukkie schreef:Voor dominees ook goed om de broodnodige beweging te krijgenMannetje schreef:Ds. Bac werd vroeger op de paarse mountainbike van zijn zoon gesignaleerd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Nee, dat wist ik niet. Bijzonder!Mannetje schreef:Ds. Bac werd vroeger op de paarse mountainbike van zijn zoon gesignaleerd.
Soms krijg je even het idee dat dominees gewoon mensen zijn. Ik geef toe: een gekke gedachte, die ik natuurlijk gauw weer wegstop. Stel je voor...Jantje schreef:Ik heb vanuit de overlevering gehoord dat hij in zijn Walcherse tijd eens (in overall) meehielp toen er een kalf geboren moest worden.Ukkie schreef:Voor dominees ook goed om de broodnodige beweging te krijgenMannetje schreef:Ds. Bac werd vroeger op de paarse mountainbike van zijn zoon gesignaleerd.
-
- Verbannen
eilander schreef:Soms krijg je even het idee dat dominees gewoon mensen zijn. Ik geef toe: een gekke gedachte, die ik natuurlijk gauw weer wegstop. Stel je voor...Jantje schreef:Ik heb vanuit de overlevering gehoord dat hij in zijn Walcherse tijd eens (in overall) meehielp toen er een kalf geboren moest worden.Ukkie schreef:Voor dominees ook goed om de broodnodige beweging te krijgenMannetje schreef:Ds. Bac werd vroeger op de paarse mountainbike van zijn zoon gesignaleerd.

Maar ik spreek over ongeveer 40 jaar geleden hé. Toen zou iedereen jouw opmerking uiterst serieus genomen hebben hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik kwam destijds onze dominee tegen in het zwembad.Ukkie schreef:Voor dominees ook goed om de broodnodige beweging te krijgenMannetje schreef:Ds. Bac werd vroeger op de paarse mountainbike van zijn zoon gesignaleerd.
Hij bleek een uitstekend zwemmer te zijn.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wat is daar zo raar aan? Ons lichaam is een tempel. Daar mag/moet je dus goed voor zorgen. Dominees ook. Blijf bewegen!Mara schreef:Ik kwam destijds onze dominee tegen in het zwembad.Ukkie schreef:Voor dominees ook goed om de broodnodige beweging te krijgenMannetje schreef:Ds. Bac werd vroeger op de paarse mountainbike van zijn zoon gesignaleerd.
Hij bleek een uitstekend zwemmer te zijn.
In de gemeente waar ik vroeger met mijn ouders kerkte, werd de dominee erop aangekeken dat hij in een spijkerbroek aan het tuinieren was.
Dat vind ik zo beschamend. Die beste man is op dat moment helemaal niet in functie, en een spijkerbroek is gewoon lekker praktisch als je aan het tuinieren bent. Overigens heeft hij om geen aanstoot te geven in het vervolg een oude zwarte broek aangedaan. Mooi dat hij de minste kon zijn. Van de betreffende gemeente leden vond ik het behoorlijk farizeisme. Zo zie je maar wat een predikant allemaal voor zijn kiezen kan krijgen.
Dat vind ik zo beschamend. Die beste man is op dat moment helemaal niet in functie, en een spijkerbroek is gewoon lekker praktisch als je aan het tuinieren bent. Overigens heeft hij om geen aanstoot te geven in het vervolg een oude zwarte broek aangedaan. Mooi dat hij de minste kon zijn. Van de betreffende gemeente leden vond ik het behoorlijk farizeisme. Zo zie je maar wat een predikant allemaal voor zijn kiezen kan krijgen.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Ik vond het niet raar. Maar er zijn mensen die dan ongemakkelijk reageren.Susanna schreef: Wat is daar zo raar aan? Ons lichaam is een tempel. Daar mag/moet je dus goed voor zorgen. Dominees ook. Blijf bewegen!

Het was een paar decennia een gewoonte om de dominee achterna te reizen naar zijn vakantiebestemming. Kennelijk om niks te hoeven missen van zijn preken. Maar ja, dan konden ze hem weleens zien picknicken in het weiland, met zijn hemdsmouwen opgestroopt, zonder stropdas.Forummer schreef:In de gemeente waar ik vroeger met mijn ouders kerkte, werd de dominee erop aangekeken dat hij in een spijkerbroek aan het tuinieren was.
Een van de dochters ergerde zich daar altijd groen en geel aan, vertelde ze me.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Het zou toch wat zijn als je als beginnend predikant een tuinierpak moet kopen bij de afdeling ambtskleding van Speksnijder.
Wat een verspilling. Ik zou mij daar niets van aantrekken, maar dat is ook niet goed. Waarmee ik niet wil zeggen dat het wel goed is om je aan te passen, want sommige gevoeligheden zijn onheilige huisjes, die enkel tot schade van het geloofsleven zijn.
Misschien zou een tussenoplossing zijn de broek donkerblauw verven
Wat een verspilling. Ik zou mij daar niets van aantrekken, maar dat is ook niet goed. Waarmee ik niet wil zeggen dat het wel goed is om je aan te passen, want sommige gevoeligheden zijn onheilige huisjes, die enkel tot schade van het geloofsleven zijn.
Misschien zou een tussenoplossing zijn de broek donkerblauw verven