COVID-19

Ambtenaar

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Ik ben echt tegen verplicht vaccineren, maar ik ben ook voor vaccineren. Juist omdat het virus gevaarlijk is en het goed is als de ziekte minder onder de bevolking kan verspreiden. Zelfs als vaccineren alleen voor jezelf is, denk ik dat het goed is om een mogelijk klein risico te nemen om je te beschermen tegen een groter gevaar. Eerder haalde ik middelen tegen pokken aan (voor er echte vaccins waren) waar bijvoorbeeld Jonathan Edwards aan overleed en die grote voorstanders had juist onder puriteinse predikanten in Amerika.

Door te vaccineren bescherm je hoogstwaarschijnlijk ook andere mensen, doordat je minder tot niet verder verspreidt. Dat is een reden waarom ik vaccineren in dit geval als erg "pro-life" zie.
Er zijn in principe twee mogelijkheden, of je laat je vaccineren of je doet dat niet en accepteert dan het feit dat je onder beperkende maatregelen moet leven.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Erskinees schreef:
HersteldHervormd schreef: Idd, echt bijna precies hoe ik er ook in sta. Je word helemaal moe van al die vaccins verhalen en oproepen etc. Echt heel waardeloos. Ik begrijp echt niet waarom zo snel mogelijk een vaccin moet komen, waarom geen medicijnen?
Zit je dan niet zelf naar vaccinverhalen en oproepen te zoeken? Als ik de nieuwssites even afloop zijn de vaccins niet het meest prominente onderwerp. Gisteren tijdens de persconferentie zijn er ook maar een paar minuten aan het vaccin besteed. Word je dan niet moe van je eigen zoek/leesgedrag?
Nee dat valt mee, maar je komt het gewoon echt veel tegen overal.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Idd, echt bijna precies hoe ik er ook in sta. Je word helemaal moe van al die vaccins verhalen en oproepen etc. Echt heel waardeloos. Ik begrijp echt niet waarom zo snel mogelijk een vaccin moet komen, waarom geen medicijnen?
Dat lijkt me toch vrij helder. Een vaccin werkt preventief, daarmee voorkom je dat mensen ziek worden met alle maatschappelijke gevolgen van dien.
Daar kunnen we over discussiëren, maar in ieder geval zijn er geen vaccins voor de meeste ziektes. Waarom dan niet? Maargoed, ik weet dat jij echt heel standvastig bent over je opvattingen dus ik vraag me af of je überhaupt wel eens een keer wat aanneemt of ten minste ergens serieus over nadenkt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mara

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef: Er zijn in principe twee mogelijkheden, of je laat je vaccineren of je doet dat niet en accepteert dan het feit dat je onder beperkende maatregelen moet leven.
Ik lees dat je twee maanden niet zwanger mag worden, na het vaccineren.
Is dat na elke inenting?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Daar kunnen we over discussiëren, maar in ieder geval zijn er geen vaccins voor de meeste ziektes. Waarom dan niet? Maargoed, ik weet dat jij echt heel standvastig bent over je opvattingen dus ik vraag me af of je überhaupt wel eens een keer wat aanneemt of ten minste ergens serieus over nadenkt.
Misschien dat de meeste ziektes niet worden veroorzaakt door een virus?

Ik ben bereid om zienswijzen over te nemen als ze goed onderbouwd worden met steekhoudende argumenten. En dat is klaarblijkelijk lastig voor veel mensen, om argumenten aan te dragen. Ik zie vooral emoties ter onderbouwing.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Ik lees dat je twee maanden niet zwanger mag worden, na het vaccineren.
Is dat na elke inenting?
Waarom vraag je dat aan mij. Ben biotechnoloog nog viroloog.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Ik lees dat je twee maanden niet zwanger mag worden, na het vaccineren.
Is dat na elke inenting?
noch taalkundige ;-)
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Dodo schreef:
Ambtenaar schreef:
Is dat na elke inenting?
Waarom vraag je dat aan mij. Ben biotechnoloog noch viroloog.
noch taalkundige ;-)
Susanna

Bericht door Susanna »

Delftenaar schreef:
Hoe dan ook: de ziekte covid-19 zal onder ons blijven. De pandemie zal voorbij gaan. Ik verwacht na de zomer van volgend jaar, maar wellicht pas in 2022.
Ik denk dat het onmogelijk is om een ​​wetenschappelijk verantwoord tijdschema te geven.
Mara

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Is dat na elke inenting?
Jij bent een voorstander toch?
Ik ga er van uit dat je je erin verdiept heb, dus misschien had jij een antwoord.
parsifal

Bericht door parsifal »

Mara schreef:
Ambtenaar schreef: Er zijn in principe twee mogelijkheden, of je laat je vaccineren of je doet dat niet en accepteert dan het feit dat je onder beperkende maatregelen moet leven.
Is dat na elke inenting?
Kun je de bron geven. Ik kan het zo snel niet vinden. Wel las ik dat de vaccins niet getest zijn op zwangere vrouwen. Specifieke bijwerkingen zijn daar dus niet uit te sluiten (maar ook weer niet waarschijnlijk).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Susanna

Bericht door Susanna »

Er zijn geen of een beperkte hoeveelheid gegevens over het gebruik van COVID-19 mRNA-vaccin BNT162b2. Reproductietoxiciteitsstudies bij dieren zijn niet voltooid. COVID-19 mRNA-vaccin BNT162b2 wordt niet aanbevolen tijdens de zwangerschap. Bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd dient zwangerschap vóór vaccinatie te worden uitgesloten. Vrouwen in de vruchtbare leeftijd moeten bovendien worden geadviseerd om zwangerschap gedurende ten minste 2 maanden na hun tweede dosis te vermijden.

Het is niet bekend of COVID-19 mRNA-vaccin BNT162b2 in de moedermelk wordt uitgescheiden. Een risico voor de pasgeborenen / zuigelingen kan niet worden uitgesloten. COVID-19 mRNA-vaccin BNT162b2 mag niet worden gebruikt tijdens het geven van borstvoeding.

Je kunt dit lezen in: REG 174 INFORMATION FOR UK HEALTHCARE PROFESSIONALS
Mara

Bericht door Mara »

parsifal schreef:
Mara schreef:
Is dat na elke inenting?
Kun je de bron geven. Ik kan het zo snel niet vinden. Wel las ik dat de vaccins niet getest zijn op zwangere vrouwen. Specifieke bijwerkingen zijn daar dus niet uit te sluiten (maar ook weer niet waarschijnlijk).
NOS meldde het,
Uit de handleiding voor artsen blijkt dat het middel niet wordt aangeraden voor zwangere vrouwen. Ook wordt geadviseerd na een injectie twee maanden te wachten met een zwangerschap en geen borstvoeding te geven.
https://nos.nl/collectie/13850/artikel/ ... ge-groepen
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

@Mara Dat geldt overigens ook voor vaccinaties die je nodig hebt als je naar Afrika reist. Dat hebben we thuis wel eens uitgezocht. Het is een advies in het kader van 'we kunnen niet alle risico's uitsluiten, omdat we geen gegevens over deze specifieke groep hebben'. Maar er is ook geen informatie dat het schadelijk is.
parsifal

Bericht door parsifal »

Mara schreef:
parsifal schreef:
Mara schreef:
Is dat na elke inenting?
NOS meldde het,
Uit de handleiding voor artsen blijkt dat het middel niet wordt aangeraden voor zwangere vrouwen. Ook wordt geadviseerd na een injectie twee maanden te wachten met een zwangerschap en geen borstvoeding te geven.
https://nos.nl/collectie/13850/artikel/ ... ge-groepen
Daaruit blijkt dus dat men voorzichtig wil zijn. Verder is het niet dat je niet zwanger mag worden als je gevaccineerd bent. Omdat er niet voldoende getest is wordt geadviseerd! om niet zwanger te worden. Ik denk dat als je de bijsluiters van wat meer gebruikelijke medicijnen lees, en alle waarschuwingen als verboden gaat lezen je ook weinig meer mag. De grote bedrijven kennen het gevaar van grote schadeclaims, mede daarom zijn de bijsluiters zo uitgebreid. Voorzichtigheid is op zijn plaats, maar als ik dit zo lees, is een recent vaccin voor zwangere vrouwen geen groot gevaar (en ik vermoed kleiner dan het recent doorlopen van een infectie met SARS-COV2.)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie