Dat heb ik inderdaad eens terug beluisterd. (Toen waren de preken nog via Kerkdienstgemist terug te luisteren...Forummer schreef:De beste man heeft in onze gemeente wel eens wat verteld hoe het er op de theologische school in Rotterdam aan toe gaat. Erg interessant! Ook toen viel wel het enigszins ouderwets taalgebruik op, terwijl het een jonge man is. Een hele vriendelijke man overigens

Ja, een beetje wel inderdaad. Ik zou graag zien dat de kritiek gegrond is. En bovendien: @DDD heeft vorige maand ook kritiek geleverd op deze student, terwijl hij niet eens een (gedeelte van) een preek gehoord heeft. Dat is dan helemaal niet gefundeerd, mijns inziens. Ik vond, op basis van wat ik hoorde van de student, de berichten hier in dit draadje lasterpraatjes. Ik mag dat vinden, want ik herken niet dat er ouderwetse zaken of bewoordingen genoemd werden. En dat, terwijl ik zelf heus wel weet dat er ook daadwerkelijk uitspraken van dominees zijn die niet meer van deze tijd zijn. Dat heb ik ook pasgeleden nog aangekaart (een dominee die sprak over 'jeugd, middelbaren van leeftijd en ouderdom', als aanspreektitel de gemeente).Forummer schreef:Jantje, even een eerlijke vraag. Zou het zo kunnen zijn dat je enigszins allergisch bent voor alles wat ook maar iets lijkt op kritiek richting de GerGem?