Een niet-communiceren verzoek.newton schreef:Welk uitdrukkelijk verzoek bedoel je?
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Buiten wel...
Moet dat IN de kerk ook dan?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
De kerk is een publieke ruimte, dus wordt het dringend aangeraden. Bovendien zitten de broeders ook in de consistorie. Buiten zou het minder van belang zijn.Orchidee schreef:Buiten wel...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
- Verbannen
Stel je voor dat er iemand besmet raakt, omdat de ouderling geen mondkapje droeg...Orchidee schreef:Buiten wel...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dus in andere kerken word er binnen pok een mondkapje gedragen?
Dat wist ik eerlijk gezegd niet...
Niet over nagedacht ook
Als het verplicht zou zijn, zou ik voorlopig sowieso géén kerkdienst bezoeken, ik vond een half uur boodschappen doen al benauwd met een muilkorf op!
Niet over nagedacht ook

Als het verplicht zou zijn, zou ik voorlopig sowieso géén kerkdienst bezoeken, ik vond een half uur boodschappen doen al benauwd met een muilkorf op!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bij de meeste kerken dragen ze een mondkapje tot de zitplaats is ingenomen. Niet de hele dienst dus.
Bij ons evenzowindorgel schreef:Bij de meeste kerken dragen ze een mondkapje tot de zitplaats is ingenomen. Niet de hele dienst dus.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Bij ons toch tot je op je plek zit, dan mag tie weer af.Orchidee schreef:Dus in andere kerken word er binnen pok een mondkapje gedragen?
Niet over nagedacht ook
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
Een kerk valt volgens mij onder besloten ruimte. Hier mag men zelf bepalen of men mondkapjes opdoet al dan niet.Mara schreef:De kerk is een publieke ruimte, dus wordt het dringend aangeraden. Bovendien zitten de broeders ook in de consistorie. Buiten zou het minder van belang zijn.Orchidee schreef:Buiten wel...
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 2crOyjcjwa
-
- Verbannen
Ik bedoelde het uiteraard niet serieus, @Orchidee.
Hier dragen dan ook alleen de kosters een mondkapje en verder één ouderling en een enkeling in de gemeente. De dominees doen het ook meestal niet (behalve vorige week zondagavond dan).
En dat, terwijl in de dichtstbijzijnde buurgemeente, enkele kilometers verderop, de gemeenteleden verplicht een mondkapje op moeten als ze naar hun zitplaats lopen en er in een andere buurgemeente aanzienlijk meer dan 30 mensen uitgenodigd worden, waarbij vrijwel niemand een mondkapje op heeft.
Hier dragen dan ook alleen de kosters een mondkapje en verder één ouderling en een enkeling in de gemeente. De dominees doen het ook meestal niet (behalve vorige week zondagavond dan).
En dat, terwijl in de dichtstbijzijnde buurgemeente, enkele kilometers verderop, de gemeenteleden verplicht een mondkapje op moeten als ze naar hun zitplaats lopen en er in een andere buurgemeente aanzienlijk meer dan 30 mensen uitgenodigd worden, waarbij vrijwel niemand een mondkapje op heeft.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Jazeker, én weer op als je naar buiten gaat.samanthi schreef:Bij ons toch tot je op je plek zit, dan mag tie weer af.Orchidee schreef:Dus in andere kerken word er binnen pok een mondkapje gedragen?
Niet over nagedacht ook
In sommige gemeenten komt de kerkenraad binnenlopen door de kerkzaal (dus langs de banken). Het is dan gebruikelijk dat een mondkapje wordt gedragen. Al verschilt dat wel per gemeente. Mijn ervaring is dat kerkenraden die via het podium binnenkomen geen mondkapje dragen maar voldoende afstand houden.
Uitzondering voor mensen met ziekte of beperking
Een uitzondering voor het dringende advies voor mondkapjes geldt voor:
mensen die vanwege hun (zichtbare of onzichtbare) beperking of chronische ziekte niet in staat zijn een mondkapje te dragen of op te zetten; en
mensen die daarvan ernstig ontregeld raken.
Het is niet nodig hier schriftelijk bewijs van te hebben. Winkeliers en handhavers moeten redelijk omgaan met deze groep mensen. Hun beperkingen zijn soms onzichtbaar
Ook zoiets rekbaars:
Ik persoonlijk raak er ernstig van ontregeld!
Nu zal ik te horen krijgen dat ik me niet moet aanstellen!
Een uitzondering voor het dringende advies voor mondkapjes geldt voor:
mensen die vanwege hun (zichtbare of onzichtbare) beperking of chronische ziekte niet in staat zijn een mondkapje te dragen of op te zetten; en
mensen die daarvan ernstig ontregeld raken.
Het is niet nodig hier schriftelijk bewijs van te hebben. Winkeliers en handhavers moeten redelijk omgaan met deze groep mensen. Hun beperkingen zijn soms onzichtbaar
Ook zoiets rekbaars:
Ik persoonlijk raak er ernstig van ontregeld!
Nu zal ik te horen krijgen dat ik me niet moet aanstellen!
Herbekijk jij dan maar eens een aantal kerkdiensten. Het niet dragen is echt een uitzondering denk ik.Jantje schreef:Ik bedoelde het uiteraard niet serieus, @Orchidee.
En dat, terwijl in de dichtstbijzijnde buurgemeente, enkele kilometers verderop, de gemeenteleden verplicht een mondkapje op moeten als ze naar hun zitplaats lopen en er in een andere buurgemeente aanzienlijk meer dan 30 mensen uitgenodigd worden, waarbij vrijwel niemand een mondkapje opheeft.
Al ben ik niet zo goed op de hoogte wat in de GG gewoonte is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
- Verbannen
Ach ja, ik weet het verder ook niet.Mara schreef:Herbekijk jij dan maar eens een aantal kerkdiensten. Het niet dragen is echt een uitzondering denk ik.Jantje schreef:Ik bedoelde het uiteraard niet serieus, @Orchidee.
En dat, terwijl in de dichtstbijzijnde buurgemeente, enkele kilometers verderop, de gemeenteleden verplicht een mondkapje op moeten als ze naar hun zitplaats lopen en er in een andere buurgemeente aanzienlijk meer dan 30 mensen uitgenodigd worden, waarbij vrijwel niemand een mondkapje opheeft.
Al ben ik niet zo goed op de hoogte wat in de GG gewoonte is.
Hier op het dorp zijn ze nogal makkelijk. Dat zal het vast zijn.
Elke dienst wordt er 1 (van de 8) wijken uitgenodigd. Er wordt verder niet gewerkt met een apart systeem ofzo, elke zondag geven ze af wie er de volgende week welkom is. Je moet je officieel wel afmelden bij een contactpersoon, maar dat wordt lang niet altijd gedaan, met als resultaat dat de ene wijk het nagenoeg helemaal laat afweten en de andere wijk zeer trouw is. Dus de ene dienst heb je nog geen 10 personen in de kerk en de andere dienst loopt het richting de 80 personen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje