COVID-19

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3110
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: COVID-19

Bericht door Lilian1975 »

Ambtenaar schreef:
Lilian1975 schreef: Mensen die roken kunnen ziek worden. En de zorg onnodig belasten. Dus geen medische zorg voor hen zolang ze roken?
Mensen met overgewicht idem?
Het gaat niet om geen medische zorg verlenen. Je geeft de discussie dus een andere insteek. Het gaat erom dat mensen die niet gevaccineerd zijn tegen het coronavirus, gehouden zijn om onder beperkende maatregelen te leven.

Overigens vind ik dat de overheid veel meer moet investeren in preventieve zorg. Dus mensen actief helpen om te stoppen met roken en mensen met overgewicht helpen af te vallen. Maar nogmaals, dat is ene hele andere discussie.
nou nee. Want ook die andere doelgroep legt een onnodige belasting op de gezondheidszorg. En die leggen we ook geen beperkende maatregelen op. Zo van jij mag niet naar restaurant want dan wordt je te dik met alle gevolgen.
Of jij mag geen sigaret meer vasthouden want dan ga je roken met alle gevolgen.
Je grijpt dan in in de privésfeer vsn iemand. Ik vind de link dan ook flinterdun worden naar. Jij mag niet deelnemen aan onze maatschappij als je bijvoorbeeld niet ongeboren leven beoordeeld op handicap en dat weg laat halen... de gezondheidszorg is al zo onbetaalbaar. Laat je het toch geboren worden dan ook geen gebruik mogen maken van hulpinstanties...
Plus als veel mensen zich laten vaccineren de verspreiding sowieso minder wordt.
En dus ook de belasting op ic en alle zorg.

Ik erger me ook wel een beetje aan zulke niet onderbouwde uitroepen van ministers.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 11 nov 2020, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: COVID-19

Bericht door Hollander »

Ambtenaar schreef:
Hollander schreef:Omdat selectie op basis van persoonlijke medische gegevens een oneigenlijke inzet is voor het dagelijks functioneren. De maatregelen worden nu generiek nationaal of regionaal gemaakt, dat is wezenlijk anders dan wanneer de uitspraken van Hugo de Jonge toegepast zouden worden.
De reguliere zorg staat enorm onder druk door de zorg voor corona patiënten en de economische, sociale en psychische schade is enorm. Ik vind het dus niet meer dan normaal dan ieder individu zijn verantwoordelijkheid neemt. Of dat nu is door jezelf te laten vaccineren of door de beperkende maatregelen in acht te nemen. Het laatste al dan niet afgedwongen door de overheid.
Prima als jij zo'n staat voor ogen hebt, ik niet. Hugo de Jonge deed beschamende uitspraken.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Ambtenaar schreef: Niemand spreekt over een vaccinatieplicht. Wel over voortduring van beperkende maatregelen voor hen die zich niet willen laten inenten.
Als je met je kinderen het zwembad niet in mag omdat je bezwaren hebt tegen de inenting, dan krijg je toch wel een heel nare samenleving. Willen we zoiets?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ik vermoed dat men niet gaat verlangen dat iedereen met een vaccinatiebewijs gaat rondlopen. Kortom het zal zo'n vaart niet lopen. Ik kan me wel voorstellen dat men voor sommige beroepen vaccinatie verplicht stelt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

parsifal schreef:Ik vermoed dat men niet gaat verlangen dat iedereen met een vaccinatiebewijs gaat rondlopen. Kortom het zal zo'n vaart niet lopen. Ik kan me wel voorstellen dat men voor sommige beroepen vaccinatie verplicht stelt.
Dus dan krijg je een 'Berufsverbot'.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Wat doe je nu moeilijk?

Ik zou het buiten proportie vinden als andere mensen belemmeringen opgelegd krijgen omdat ik geen intenting neem. Overigens zou ik dat denk ik wel doen, maar het gaat even om het voorbeeld.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Habitat schreef:
parsifal schreef:Ik vermoed dat men niet gaat verlangen dat iedereen met een vaccinatiebewijs gaat rondlopen. Kortom het zal zo'n vaart niet lopen. Ik kan me wel voorstellen dat men voor sommige beroepen vaccinatie verplicht stelt.
Dus dan krijg je een 'Berufsverbot'.
Dat lijkt me wel mogelijk ja. Infectieziekten zijn gevaarlijk en bij sommige beroepen mag dat meespelen. Als blinde heb je ook een "beroepsverbod" voor sommige beroepen. En veel moslims en joden hebben een soort van beroepsverbod bij de varkensboer.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Habitat schreef: Als je met je kinderen het zwembad niet in mag omdat je bezwaren hebt tegen de inenting, dan krijg je toch wel een heel nare samenleving. Willen we zoiets?
Zolang corona nog een issue is wel, wat mij betreft.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Dat een blind persoon geen politieman op straat mag worden, vind ik logisch. Maar als een volledig capabel politieman ineens niet meer mag werken omdat hij bezwaren heeft tegen inenten, dan is dat een heel ander verhaal. Daar zou ik moeite mee hebben.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Habitat schreef:Dat een blind persoon geen politieman op straat mag worden, vind ik logisch. Maar als een volledig capabel politieman ineens niet meer mag werken omdat hij bezwaren heeft tegen inenten, dan is dat een heel ander verhaal. Daar zou ik moeite mee hebben.
Het punt is natuurlijk dat je als niet-ingeent persoon meer risico met je meebrengt voor patienten. Voor een politieman lijkt het niet erg nodig, voor bejaardenverzorger wel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3110
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: COVID-19

Bericht door Lilian1975 »

parsifal schreef:
Habitat schreef:Dat een blind persoon geen politieman op straat mag worden, vind ik logisch. Maar als een volledig capabel politieman ineens niet meer mag werken omdat hij bezwaren heeft tegen inenten, dan is dat een heel ander verhaal. Daar zou ik moeite mee hebben.
Het punt is natuurlijk dat je als niet-ingeent persoon meer risico met je meebrengt voor patienten. Voor een politieman lijkt het niet erg nodig, voor bejaardenverzorger wel.
Tenzij je de medische bescherming in acht neemt. En dat moet gewoon in de zorg.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

https://nos.nl/artikel/2356146-minister ... atijd.html

In het eerste filmpje in deze link gaat het over het verplicht stellen van vaccinatie. Mogelijk werpt dit enige duidelijkheid op de uitspraken van minister De Jonge, gisteren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3110
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: COVID-19

Bericht door Lilian1975 »

:yahoo je was me net voor. Het ligt kennelijk toch iets anders als dat gesuggereerd leek te worden. Les voor mij. Kijk altijd of er een link is geplaatst. Want alleen af gaan op horen zeggen... kan misverstanden geven.
Jantje schreef:https://nos.nl/artikel/2356146-minister ... atijd.html

In het eerste filmpje in deze link gaat het over het verplicht stellen van vaccinatie. Mogelijk werpt dit enige duidelijkheid op de uitspraken van minister De Jonge, gisteren.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

parsifal schreef:
Habitat schreef:Dat een blind persoon geen politieman op straat mag worden, vind ik logisch. Maar als een volledig capabel politieman ineens niet meer mag werken omdat hij bezwaren heeft tegen inenten, dan is dat een heel ander verhaal. Daar zou ik moeite mee hebben.
Het punt is natuurlijk dat je als niet-ingeent persoon meer risico met je meebrengt voor patienten. Voor een politieman lijkt het niet erg nodig, voor bejaardenverzorger wel.
U bent een gematigd persoon en ik laat mij graag door u gerust stellen. Maar helemaal gerust ben ik er toch niet op. De sfeer in Nederland is het afgelopen jaar al zo vaak omgeslagen. Geen scholen dicht, daarna toch ineens scholen dicht (na grote druk). Geen mondkapjes, daarna toch ineens mondkapjes (na grote druk). Uitzondering voor kerken, daarna toch op zelfde niveau (na grote druk). We zullen zien wat dit onderwerp ons uiteindelijk brengen zal.
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: COVID-19

Bericht door Mona Lisa »

Reden dat dit soort berichten in de media komen is vooral dat men zich onder de Haagse kaasstolp zorgen begint te maken over de twijfels bij velen of het vaccin veilig is en werkt. Ze hebben al een keer voor miljoenen aan vaccins door het putje moeten spoelen, dat willen ze blijkbaar niet nog een keer. Just my 2 cts.
Plaats reactie