COVID-19

windorgel

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

deschpin schreef:
windorgel schreef:
Posthoorn schreef:Is het toelaten van meer dan één persoon in je huis echt een verbod of een dringend advies? Kan dat überhaupt verboden worden? Wie weet het?
Het is een dringend advies om niet meer dan 2 personen van buiten het eigen huishouden te ontvangen.
En anders gewoon de gordijnen dicht. :yahoo
Het lijkt mij verstandig dit advies zoveel mogelijk op te volgen.
Jantje
Verbannen

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Dat ligt er maar net aan waar je woont.

Hier op het dorp zijn nagenoeg geen besmettingen. Dus ik zou dat wel aandurven.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
parsifal

Bericht door parsifal »

parsifal schreef:
Bertiel schreef:zelfde landen als golf 1, wat zou de verklaring zijn?
Tjechie en Polen waren in de eerste golf vrij goed in het buiten houden. Net als Hongarije, die zitten nu echt wel in de problemen. Ik denk dat men daar gewoon erg strikt is geweest zonder echt een plan voor wat te doen bij een tweede golf. Zweden had veel sterfgevallen in de eerste golf, maar lijkt nu of een late piek te hebben of redelijke controle.

Noorwegen en Finland hebben geografische voordelen en hebben wel plannen liggen voor als de cijfers stijgen en om op tijd in te grijpen. Die plannen zijn er ook voor Duitsland, Oostenrijk en Denemarken. De landen waar het nu goed mis is hebben allemaal heel laat gereageerd op de stijgende cijfers, misschien met uitzondering van Italie. Griekenland doet het relatief goed en ik weet niet hoe ze dat doen.
Ik had het trouwens mis wat Zwitserland betreft (daar komen de cijfers op verschillende momenten van de dag binnen). De cijfers zijn daar ook erg slecht. Niet zoals in Belgie of Tjechie, maar zeker niet goed.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Dat ligt er maar net aan waar je woont.

Een iemand is genoeg om een heel dorp besmet te laten raken. Denk aan de barman uit Ischgl.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Dat ligt er maar net aan waar je woont.

Een iemand is genoeg om een heel dorp besmet te laten raken. Denk aan de barman uit Ischgl.
De restaurants en de cafés zijn dicht.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara

Bericht door Mara »

Nederlanders gaan nu en masse naar Curacao. Bewoners zijn blij.
Want de toeristen gaan naar de kapper, de masseur, de horeca is gewoon open.
Maar er hoeft maar één besmette toerist bij te zitten...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Ik neem aan dat de toeristen vooraf een sneltest moeten ondergaan? Dat zou ik althans doen, dat scheelt een hoop gedoe ter plaatse.
Mara

Bericht door Mara »

J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Mara schreef:Wat vinden jullie hiervan?

ZO KAN HET OOK, KANT EN KLAAR COVID-19 ZIEKENHUISSCHIP
Een speciaal ingericht schip zou een idee kunnen zijn als er capaciteit te weinig is.

Echter lijkt mij het inschakelen van personeel vanuit bijvoorbeeld Cuba in de werkelijkheid veel ingewikkelder als dat hier gesuggereerd word (taal, cultuur, onbekendheid met Nederlandse richtlijnen, etcetera).

Daarnaast is er ook extra apparatuur nodig. Waar haal je die zo snel vandaan?

Dus resumerend, vind ik het artikel eigenlijk veel gebakken lucht bevatten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Hollander

Bericht door Hollander »

Mara schreef:Wat vinden jullie hiervan?

ZO KAN HET OOK, KANT EN KLAAR COVID-19 ZIEKENHUISSCHIP
Recent een interview met deze man gehoord. Het leek één stroom te zijn aan onkunde en ondoordachte suggesties. Op meerdere punten stond hij met een mond vol tanden.

Op zijn verwijt dat de overheid en zorgsector vergeten (of weigeren) om locaties als Ahoy te gebruiken: "Maar meneer De Hond, in het voorjaar is Ahoy ingericht en heeft personeel ter beschikking gestaan." Stilte. Ander onderwerp.

M. de Hond: "De media geeft geen ruimte aan andere inzichten en opinies, ons verhaal mag niet gehoord worden." Journalist: "U doet nu hier uw verhaal. Eerder bij ..., ... en ..., dit is nu de vierde keer dat u bij de publieke omroep bent uitgenodigd om uw verhaal te doen." Stilte. Ander onderwerp.

En zo ook bij zijn boodschap dat maatwerk geleverd moet worden in regio's en sectoren, bij zijn pleidooi de economie open te houden, de scholen niet te sluiten, het eenvoudig regelend van Cubaans zorgpersoneel, etc. Op meer dan de helft van zijn verhaal werd hij op inhoud eenvoudig weerlegd. Zijn verhaal klonk logisch, maar rammelde hard.

Als politieke peilingmeester zat hij er al regelmatig naast, maar als 'statistisch viroloog' blijkt hij ook niet bepaald een hoogvlieger.
Mara

Bericht door Mara »

Er heerst een ogenschijnlijke rust op de IC-afdeling van het Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam. Alleen de geluiden van alle apparaten die de patiënten in leven houden, zijn te horen. Daar tussendoor lopen artsen en verpleegkundigen in volledige bescherming over de afdeling. Op dit moment zijn acht van de negen IC-bedden bezet met coronapatiënten. Ze liggen op hun buik en zijn kunstmatig in coma gebracht. IC-verpleegkundige Anita Lagendijk staat aan het bed van een patiënt, haalt een stethoscoop tevoorschijn en zegt: "Ik kom even luisteren naar uw longen."

https://www.rijnmond.nl/nieuws/200896/O ... -hart-vast

Grote bewondering voor deze ex forummer. :super

Ik heb even een gedeelte dik gemaakt, zodat Huisman en refo zien dat er wel degelijk buikligging wordt toegepast.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/m ... ~a38416c8/

In dit artikel wordt minister De Jonge aangehaald. Hij zegt dat het niet uitgesloten is dat maatregelen in het kader van het coronavirus langer blijven gelden voor mensen die niet gevaccineerd zijn tegen het virus. Voorlopig blijven regels voor iedereen gelden, pas bij een hoge vaccinatiegraad kunnen voor specifieke groepen specifieke maatregelen gaan gelden. Met andere woorden, mensen die niet gevaccineerd zijn worden beperkt in hun bewegingsvrijheid.

Zo goed, @Zita?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ambtenaar schreef:https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/m ... ~a38416c8/

In dit artikel wordt minister De Jonge aangehaald. Hij zegt dat het niet uitgesloten is dat maatregelen in het kader van het coronavirus langer blijven gelden voor mensen die niet gevaccineerd zijn tegen het virus. Voorlopig blijven regels voor iedereen gelden, pas bij een hoge vaccinatiegraad kunnen voor specifieke groepen specifieke maatregelen gaan gelden. Met andere woorden, mensen die niet gevaccineerd zijn worden beperkt in hun bewegingsvrijheid.

Zo goed, @Zita?
:love
Terri

Bericht door Terri »

Ambtenaar schreef:https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/m ... ~a38416c8/

Zo goed, @Zita?
Ik vraag me af, hoeveel zin heeft vaccinatie als je het wel 3 keer kunt krijgen? Of is het een cocktail van meerdere soorten covid ?
Ik sprak pas een verpleegkundige die het Covid 19 een van het meest grillige virus vindt dat ooit heeft bestaan (tot nu toe)
Je zou zeggen de beste anti stoffen krijg je als je lichaam ze zelf aangemaakt heeft tijdens het doorstaan van de ziekte.
Erg veel vragen......
Hollander

Bericht door Hollander »

De uitspraken van Hugo de Jonge geven wel aanleiding tot zorg. Dit zou kunnen leiden naar een situatie dat vaccinatie niet is verplicht, maar je vervolgens dusdanig beperkt blijkt t.o.v. anderen dat er sprake is van morele druk.

Deze uitspraken van Hugo de Jonge zijn mijns inziens niet goed.
Plaats reactie