Het is in een van onze gemeenten werkelijk gebeurd! Niet zo als bovenstaand. Maar op een waardige manier.Piet Puk schreef:Aan de gemeente wordt bekend gemaakt:
Dat de dienst van hedenmiddag niet door zal gaan. Zondag 23 HC zou aan de orde zijn, maar die is al aan de orde geweest bij zondag 7.
Excuus voor het sarcasme.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Er lijken vooral vogels rond te fluiten die heerlijk bezig zijn het gestrooide zaad van gisteren weg te pikken. Jammer dat dit soort discussies op maandagmorgen worden gevoerd.Erskinees schreef:Jammer dat je niet op een normale en waardige manier kunt discussiëren.Piet Puk schreef:Aan de gemeente wordt bekend gemaakt:
Dat de dienst van hedenmiddag niet door zal gaan. Zondag 23 HC zou aan de orde zijn, maar die is al aan de orde geweest bij zondag 7.
Eerst benoem je dat de door Ad Anker genoemde predikanten "tot vervelens toe" hameren op geloofszekerheid. Daarna zijn ze weer eenzijdig. En vervolgens kom je met een ontzettend flauwe grap. Een forum is toch veel leuker en interessanter als we inhoudelijk met elkaar kunnen discussiëren i.p.v. rellen en polariseren? Jij lijkt echter uit te zijn op het laatste.
(Bedoel ik niet richting jou uiteraard Erskinees)
Ik denk dat er in keteldorp niet veel voeding ontvangen is. In de ochtend was de postbode niet aan de beurt om naar de kerk te gaan, en de middagdienst ging niet door las ik net.Zeeuw schreef:Hoe waren de diensten gisteren? Nog wat voeding mogen ontvangen?Piet Puk schreef:Aan de gemeente wordt bekend gemaakt:
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Oeps, ik schrik wat van reacties op mijn posting.
Blijkbaar niet handig van me.
Blijkbaar niet handig van me.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 09 nov 2020, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerst mevr. Schot en nu dit weer. Goed bezig Piet.
Je ""grap"" is bovendien een oneerlijke weergave. Degenen die zondag 7 en 23 op elkaar vinden aansluiten zullen nooit een van de twee laten vervallen. Zo zijn er ook zondagen over het Heilig Avondmaal die gaan over dezelfde zaak maar die bepreken we toch ook los? Doen alsof een zondag dan wel mag vervallen in niet-GG kerken is geen eerlijke grap.
Je ""grap"" is bovendien een oneerlijke weergave. Degenen die zondag 7 en 23 op elkaar vinden aansluiten zullen nooit een van de twee laten vervallen. Zo zijn er ook zondagen over het Heilig Avondmaal die gaan over dezelfde zaak maar die bepreken we toch ook los? Doen alsof een zondag dan wel mag vervallen in niet-GG kerken is geen eerlijke grap.
Laat mevrouw Schot hier even buiten a.u.b.mcgk schreef:Eerst mevr. Schot en nu dit weer. Goed bezig Piet.
De catechismus gaat over het ware geloof, zondag 7 en zondag 23 zijn niet los verkrijgbaar, evenmin de rest van de vraag en antwoorden, het is het onderricht vanuit de Bijbel, je kunt niet elk deel in elkaar plakken als je iets uitlegt, de wet bijvoorbeeld wordt twee keer genoemd, het geloof ook, alles wordt uitgewerkt, maar het is er allemaal, als de Heere in je leven komt.
Wat is uw enige Troost?
Wat is uw enige Troost?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Wat je hier noemt is interessant. Doordat zondag 2 over de wet behandelt wordt, slaan we zondag 34 tot en met 44 toch ook niet over?samanthi schreef:De catechismus gaat over het ware geloof, zondag 7 en zondag 23 zijn niet los verkrijgbaar, evenmin de rest van de vraag en antwoorden, het is het onderricht vanuit de Bijbel, je kunt niet elk deel in elkaar plakken als je iets uitlegt, de wet bijvoorbeeld wordt twee keer genoemd, het geloof ook, alles wordt uitgewerkt, maar het is er allemaal, als de Heere in je leven komt.
Wat is uw enige Troost?
-
- Verbannen
Misschien moeten jullie eens een dagdeel afstand nemen van het forum.
Tot vanavond laat!

Tot vanavond laat!

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik zit er ernstig over te denken en ben bang dat dit 'dwingend' word opgelegd!Jantje schreef:Misschien moeten jullie eens een dagdeel afstand nemen van het forum.
Tot vanavond laat!
:yahoo
Nee juist niet, het wordt juist uitgewerkt.Piet Puk schreef:Wat je hier noemt is interessant. Doordat zondag 2 over de wet behandelt wordt, slaan we zondag 34 tot en met 44 toch ook niet over?samanthi schreef:De catechismus gaat over het ware geloof, zondag 7 en zondag 23 zijn niet los verkrijgbaar, evenmin de rest van de vraag en antwoorden, het is het onderricht vanuit de Bijbel, je kunt niet elk deel in elkaar plakken als je iets uitlegt, de wet bijvoorbeeld wordt twee keer genoemd, het geloof ook, alles wordt uitgewerkt, maar het is er allemaal, als de Heere in je leven komt.
Wat is uw enige Troost?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Dat is dan toch idem voor zondag 7 en 23?samanthi schreef:Nee juist niet, het wordt juist uitgewerkt.Piet Puk schreef:Wat je hier noemt is interessant. Doordat zondag 2 over de wet behandelt wordt, slaan we zondag 34 tot en met 44 toch ook niet over?samanthi schreef:De catechismus gaat over het ware geloof, zondag 7 en zondag 23 zijn niet los verkrijgbaar, evenmin de rest van de vraag en antwoorden, het is het onderricht vanuit de Bijbel, je kunt niet elk deel in elkaar plakken als je iets uitlegt, de wet bijvoorbeeld wordt twee keer genoemd, het geloof ook, alles wordt uitgewerkt, maar het is er allemaal, als de Heere in je leven komt.
Wat is uw enige Troost?
Ja uiteraard.Piet Puk schreef:Dat is dan toch idem voor zondag 7 en 23?samanthi schreef:Nee juist niet, het wordt juist uitgewerkt.Piet Puk schreef:Wat je hier noemt is interessant. Doordat zondag 2 over de wet behandelt wordt, slaan we zondag 34 tot en met 44 toch ook niet over?samanthi schreef:De catechismus gaat over het ware geloof, zondag 7 en zondag 23 zijn niet los verkrijgbaar, evenmin de rest van de vraag en antwoorden, het is het onderricht vanuit de Bijbel, je kunt niet elk deel in elkaar plakken als je iets uitlegt, de wet bijvoorbeeld wordt twee keer genoemd, het geloof ook, alles wordt uitgewerkt, maar het is er allemaal, als de Heere in je leven komt.
Wat is uw enige Troost?
Maar dat betekent niet dat je eerst het één beleefd en dan het ander, het is er allemaal, anders kun je niet zeggen wat is uw enige Troost, dat is uw enige Zekerheid.
Laatst gewijzigd door samanthi op 09 nov 2020, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat je niet gek maken, Piet. Iedereen mag op zijn eigen manier meedoen aan het forum. Ik vond het een originele manier van je om je standpunt weer te geven. Dat overdreven gedoe richting jou, waarbij de een over de ander buitelt om het af te keuren, daar kan ik dan weer niet zoveel mee.Piet Puk schreef:Ik zit er ernstig over te denken en ben bang dat dit 'dwingend' word opgelegd!Jantje schreef:Misschien moeten jullie eens een dagdeel afstand nemen van het forum.
Tot vanavond laat!
-
- Verbannen
Overigens bedoelde ik niemand in het bijzonder hoor. Ik sprak in het algemeen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje