Gereformeerde Gemeenten

-DIA-

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Piet Puk schreef:Aan de gemeente wordt bekend gemaakt:

Dat de dienst van hedenmiddag niet door zal gaan. Zondag 23 HC zou aan de orde zijn, maar die is al aan de orde geweest bij zondag 7.

Excuus voor het sarcasme.
Het is in een van onze gemeenten werkelijk gebeurd! Niet zo als bovenstaand. Maar op een waardige manier.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Erskinees schreef:

Dat de dienst van hedenmiddag niet door zal gaan. Zondag 23 HC zou aan de orde zijn, maar die is al aan de orde geweest bij zondag 7.

Jammer dat je niet op een normale en waardige manier kunt discussiëren.
Eerst benoem je dat de door Ad Anker genoemde predikanten "tot vervelens toe" hameren op geloofszekerheid. Daarna zijn ze weer eenzijdig. En vervolgens kom je met een ontzettend flauwe grap. Een forum is toch veel leuker en interessanter als we inhoudelijk met elkaar kunnen discussiëren i.p.v. rellen en polariseren? Jij lijkt echter uit te zijn op het laatste.
Er lijken vooral vogels rond te fluiten die heerlijk bezig zijn het gestrooide zaad van gisteren weg te pikken. Jammer dat dit soort discussies op maandagmorgen worden gevoerd.

(Bedoel ik niet richting jou uiteraard Erskinees)
Forummer

Bericht door Forummer »

Zeeuw schreef:

Hoe waren de diensten gisteren? Nog wat voeding mogen ontvangen?
Ik denk dat er in keteldorp niet veel voeding ontvangen is. In de ochtend was de postbode niet aan de beurt om naar de kerk te gaan, en de middagdienst ging niet door las ik net.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Oeps, ik schrik wat van reacties op mijn posting.

Blijkbaar niet handig van me.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 09 nov 2020, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
mcgk

Bericht door mcgk »

Eerst mevr. Schot en nu dit weer. Goed bezig Piet.
Je ""grap"" is bovendien een oneerlijke weergave. Degenen die zondag 7 en 23 op elkaar vinden aansluiten zullen nooit een van de twee laten vervallen. Zo zijn er ook zondagen over het Heilig Avondmaal die gaan over dezelfde zaak maar die bepreken we toch ook los? Doen alsof een zondag dan wel mag vervallen in niet-GG kerken is geen eerlijke grap.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

mcgk schreef:Eerst mevr. Schot en nu dit weer. Goed bezig Piet.
Je ""grap"" is bovendien een oneerlijke weergave. Degenen die zondag 7 en 23 op elkaar vinden aansluiten zullen nooit een van de twee laten vervallen. Zo zijn er ook zondagen over het Heilig Avondmaal die gaan over dezelfde zaak maar die bepreken we toch ook los? Doen alsof een zondag dan wel mag vervallen in niet-GG kerken is geen eerlijke grap.
Laat mevrouw Schot hier even buiten a.u.b.
samanthi

Bericht door samanthi »

De catechismus gaat over het ware geloof, zondag 7 en zondag 23 zijn niet los verkrijgbaar, evenmin de rest van de vraag en antwoorden, het is het onderricht vanuit de Bijbel, je kunt niet elk deel in elkaar plakken als je iets uitlegt, de wet bijvoorbeeld wordt twee keer genoemd, het geloof ook, alles wordt uitgewerkt, maar het is er allemaal, als de Heere in je leven komt.

Wat is uw enige Troost?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

samanthi schreef:De catechismus gaat over het ware geloof, zondag 7 en zondag 23 zijn niet los verkrijgbaar, evenmin de rest van de vraag en antwoorden, het is het onderricht vanuit de Bijbel, je kunt niet elk deel in elkaar plakken als je iets uitlegt, de wet bijvoorbeeld wordt twee keer genoemd, het geloof ook, alles wordt uitgewerkt, maar het is er allemaal, als de Heere in je leven komt.

Wat is uw enige Troost?
Wat je hier noemt is interessant. Doordat zondag 2 over de wet behandelt wordt, slaan we zondag 34 tot en met 44 toch ook niet over?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Misschien moeten jullie eens een dagdeel afstand nemen van het forum.

Tot vanavond laat!

:yahoo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Misschien moeten jullie eens een dagdeel afstand nemen van het forum.

Tot vanavond laat!

Ik zit er ernstig over te denken en ben bang dat dit 'dwingend' word opgelegd!
samanthi

Bericht door samanthi »

Piet Puk schreef:
samanthi schreef:De catechismus gaat over het ware geloof, zondag 7 en zondag 23 zijn niet los verkrijgbaar, evenmin de rest van de vraag en antwoorden, het is het onderricht vanuit de Bijbel, je kunt niet elk deel in elkaar plakken als je iets uitlegt, de wet bijvoorbeeld wordt twee keer genoemd, het geloof ook, alles wordt uitgewerkt, maar het is er allemaal, als de Heere in je leven komt.

Wat is uw enige Troost?
Wat je hier noemt is interessant. Doordat zondag 2 over de wet behandelt wordt, slaan we zondag 34 tot en met 44 toch ook niet over?
Nee juist niet, het wordt juist uitgewerkt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

samanthi schreef:
Piet Puk schreef:

Wat is uw enige Troost?
Dat is dan toch idem voor zondag 7 en 23?
samanthi

Bericht door samanthi »

Piet Puk schreef:
samanthi schreef:
Piet Puk schreef:

Wat is uw enige Troost?
Dat is dan toch idem voor zondag 7 en 23?
Ja uiteraard.

Maar dat betekent niet dat je eerst het één beleefd en dan het ander, het is er allemaal, anders kun je niet zeggen wat is uw enige Troost, dat is uw enige Zekerheid.
Laatst gewijzigd door samanthi op 09 nov 2020, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Misschien moeten jullie eens een dagdeel afstand nemen van het forum.

Tot vanavond laat!

Ik zit er ernstig over te denken en ben bang dat dit 'dwingend' word opgelegd!
Laat je niet gek maken, Piet. Iedereen mag op zijn eigen manier meedoen aan het forum. Ik vond het een originele manier van je om je standpunt weer te geven. Dat overdreven gedoe richting jou, waarbij de een over de ander buitelt om het af te keuren, daar kan ik dan weer niet zoveel mee.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Overigens bedoelde ik niemand in het bijzonder hoor. Ik sprak in het algemeen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie