Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Op wie stem jij?

Donald Trump
55
57%
Joe Biden
26
27%
Blanco
10
10%
Geen mening/idee
4
4%
Anders namelijk...
2
2%

Totaal aantal stemmen: 97

Jeremiah

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Jeremiah »

In michigan is de voorsprong van Trump geslonken naar 0,3%. In Detroit is pas 64% geteld.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Het word wel steeds krapper zo.

Ik vraag me af hoe gespannen de beide heren nu zijn :haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Valcke

Bericht door Valcke »

HersteldHervormd schreef:Het word wel steeds krapper zo.

Ik vraag me af hoe gespannen de beide heren nu zijn :haha
Biden wint (ook zonder Pennsylvania) en Trump gaat zich verzetten.
Laatst gewijzigd door Valcke op 04 nov 2020, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem87

Bericht door Willem87 »

HersteldHervormd schreef:Gesteggel over en weer, maar op wie zouden de Refoforummers stemmen?

Word dat Donald Trump en Mike Pence of Joe Biden en Kamala Harris?
Trump is dacht ik tegen abortus en eutanasie. Ik zou trump stemmen
Zeg maar gewoon Willem.
Valcke

Bericht door Valcke »

Willem87 schreef:
HersteldHervormd schreef:Gesteggel over en weer, maar op wie zouden de Refoforummers stemmen?

Mooi Willem! Welkom hier.
Willem87

Bericht door Willem87 »

Valcke schreef:
Willem87 schreef:

Mooi Willem! Welkom hier.
Hoi aangenaam~~!! Dankje
Zeg maar gewoon Willem.
Valcke

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
Hollander schreef:
Herman schreef:Ik snap trouwens nog niet waarom je zowel de overwinning claimt, als dat je de geldigheid van de stemmen juridisch gaat aanvechten. Het is niet aan de winnaar toch om zijn eigen overwinning te bevechten? Of is Trump echt doodsbenauwd voor die miljoen poststemmen in Pennsylvania?
Is het niet een reactie op de schijnbare druk op postbedrijven om poststemmen alsnog zo snel mogelijk (max. 3 dagen) aan te leveren? Die zouden dan wel uiterlijk 3 november gestempeld moeten zijn om mee te tellen. Ik weet het niet, het is een vraag.
Diverse media zijn meer verbluft door zijn in één adem uitgesproken mening dat het juist op dit punt ook zal draaien om verkiezingsfraude. Uiteindelijk zie ik het meer als een mogelijkheid van Trump om zijn eigen waarheid te framen. Ook al wordt er maar één kruimeldief gepakt die tien stemmen verkeerd heeft geteld, Trump heeft zijn waarheid dat er sprake is van fraude nu al geventileerd en kan daar in de komende dagen zo niet weken vanuit dat gezichtspunt blijven ageren tegen alle hem ongewenste ontwikkelingen.
Enig bewijs voor zijn vermoedens is namelijk niet geleverd.
Ik denk eerlijk gezegd dat Trump vanmorgen zijn nederlaag al min of meer ingezien had.
Vandaar de aangekondigde stap richting Hooggerechtshof.
M.i. is op basis van de cijfers inmiddels geen twijfel meer mogelijk dat Biden de verkiezingen wint.
De grote steden Detroit en Las Vegas waar de tellingen nog incompleet zijn, beslissen in het voordeel van Biden in resp. Michigan en Nevada.
En in Wiscinson lijkt het pleit ook beslecht.
Met deze drie staten komt Biden exact op de vereiste 270 kiesmannen.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Ik denk het ook. Trump was niet vrolijk en wist dat de poststemmers en de grote steden nog moesten komen. Nu zie je dat effect en gaan waarschijnlijk Wisconsin en Michigan naar Biden. Er is nog een ontsnappingsroute voor Trump, als Nevada toch naar hem gaat en hij ook Georgia, Pennsylvania en North-Carolina houdt (en Alaska, maar dat lukt wel).
Valcke

Bericht door Valcke »

Erasmiaan schreef:Ik denk het ook. Trump was niet vrolijk en wist dat de poststemmers en de grote steden nog moesten komen. Nu zie je dat effect en gaan waarschijnlijk Wisconsin en Michigan naar Biden. Er is nog een ontsnappingsroute voor Trump, als Nevada toch naar hem gaat en hij ook Georgia, Pennsylvania en North-Carolina houdt (en Alaska, maar dat lukt wel).
In Nevada zitten de meeste nog te tellen stemmen in Las Vegas. Ook daar is Biden in het voordeel. Ik las wel dat het tellen daar pas op donderdag verder gaat (waarom weet ik niet). Vandaag dus geen definitieve uitslag.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Valcke schreef:
Erasmiaan schreef:Ik denk het ook. Trump was niet vrolijk en wist dat de poststemmers en de grote steden nog moesten komen. Nu zie je dat effect en gaan waarschijnlijk Wisconsin en Michigan naar Biden. Er is nog een ontsnappingsroute voor Trump, als Nevada toch naar hem gaat en hij ook Georgia, Pennsylvania en North-Carolina houdt (en Alaska, maar dat lukt wel).
In Nevada zitten de meeste nog te tellen stemmen in Las Vegas. Ook daar is Biden in het voordeel. Ik las wel dat het tellen daar pas op donderdag verder gaat (waarom weet ik niet). Vandaag dus geen definitieve uitslag.
Ja, toch las ik ook dat er twijfels zijn over Las Vegas. Maar normaal gesproken gaat de meerderheid daar wel naar Biden. Maar er gebeuren heel de tijd dingen die men niet verwachtte. Vanmorgen was het bijna duidelijk dat Trump ging winnen, terwijl alles en iedereen een ruime overwinning voor Biden had voorspeld. Denk ook aan Florida en Texas.

Dit las ik nog op Fivethirtyeight:

Wisconsin's Morning Update
Biden was down in Wisconsin before the Milwaukee absentee results came in early this morning. The boost pushed him up past Trump, but the race in this state is still very, very tight. Biden and Trump are both at 49 percent, with only about 20,000 votes separating them, and 97 percent of the votes have now been counted, according to ABC News.

It’s all coming down to Green Bay and Kenosha, two cities that lean Democratic but are situated in counties that do not. It’s an interesting situation that led to Biden’s lead widening, even as Trump won both those counties. In Green Bay, for example, Biden leads 25,036 to 21,123. But Brown County is going to Trump with 52.7 percent of the vote — 75,865 to 65,509.

The outstanding votes are coming in right now. As I’ve written this, we’ve gone from 90 percent reporting to 97 percent of the state reporting. But that doesn’t mean we’ll have a final count anytime soon — the margin between the two candidates is so slim, there’s likely to be a recount, which the loser can request if the vote difference is within 1 percentage point.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Trump loopt nu weer uit in Michigan. Blijft spannend.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Jeremiah schreef:Trump loopt nu weer uit in Michigan. Blijft spannend.
En nu staat Biden weer voor met 4000 stemmen.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Michigan is idd geflipt en Biden staat op 10000+
Valcke

Bericht door Valcke »

Ik denk dat Wisconsin en Nevada nog het spannendst zijn. De voorsprong van Biden is daar erg klein. En in Nevada moet er nog veel geteld worden.
gallio

Bericht door gallio »

Valcke schreef:Ik denk dat Wisconsin en Nevada nog het spannendst zijn. De voorsprong van Biden is daar erg klein. En in Nevada moet er nog veel geteld worden.
Biden loopt aardig voor in Wisconsin, en meer dan 99% van de stemmen zijn nu geteld.
Plaats reactie