Daar wil ik eerst nog wel wat meer aanwijzingen voor zien. Het zou wel mooi zijn als het waar is.Jeremiah schreef:De R-waarde is onder de 1. De Jonge schat deze nu op 0,88.parsifal schreef:Daarom, moet de R-waarde onder de 1. Daarvoor heb je medewerking van de bevolking nodig en ik denk dat een strikte lockdown daar niet aan meewerkt. Een beperkte lockdown met steun lijkt me beter. Ondertussen als het even kan promoten thuis te werken (overheidsinstanties kunnen dit wel verzorgen) Misschien ook goede mondkapjes produceren en gratis aanbieden bij winkels en stations. Dat lijkt me vrij efficiente besteding van geld.Delftenaar schreef:Volgend jaar zomer zal naar verwachting de epidemie op zijn retour zijn.
Maar is het daarom zinloos om nu in de herfst maatregelen te nemen? Of moeten we ouderen dan maar laten overlijden? Ook als het je eigen moeder of vader betreft? Of zijn zij slechts "dor hout"?
Hierom gaat de discussie.
Verder weet ik niet wat een R-waarde van 0.88 precies betekent. Beneden 1 of boven 1 is wel iets wat je goed kunt bepalen.