Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond
-
Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond
https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-j-a-w ... -1.1707402
Opnieuw een predikant van de HWBA Krimpen a/d IJssel.
Opnieuw een predikant van de HWBA Krimpen a/d IJssel.
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Waarom zou zo'n journalist het nu nodig vinden om een opmerking te maken over de openstelling van de ambten voor de zusters van de gemeente? Zou dat een onderwerp zijn om als eerste mee in de krant te komen?
Dat is toch logisch? Dat is een van de grote thema´s binnen de GB, bovendien sluit het aan bij het voorgaande. De contacten die er m.n. met de CGK zijn. Daar speelt deze thematiek ook.
Dat jij dit onderwerp van minder belang vindt wil nog niet zeggen dat dat voor andere mensen hetzelfde ligt.
Dat jij dit onderwerp van minder belang vindt wil nog niet zeggen dat dat voor andere mensen hetzelfde ligt.
Ik vind het best een belangrijk onderwerp, maar iedereen weet dat het in de rechterflank van de gereformeerde gezindte een gevoelig thema is. En dan hoort dat niet in een rijtje van vijf vragen thuis, mijns inziens.
Gelukkig weet hij er iets verstandigs op te zeggen.
Gelukkig weet hij er iets verstandigs op te zeggen.
Hoe kom het zover komen dat we in quasi naïviteit vragen stellen over de vrouw in het ambt. Zulke vragen zouden niet op reforforum gesteld behoeven te worden, en zijn voor mij en ik denk nog velen met me wel en teken dat te denken geeft.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Het is een vraag van de journalist van het RD. Maar dat geheel terzijde.
Als Joe Biden volgende week tot president gekozen wordt, zou je het ook een rare vraag vinden als hem gevraagd wordt hoe hij de pandemie gaat aanpakken?DDD schreef:Ik vind het best een belangrijk onderwerp, maar iedereen weet dat het in de rechterflank van de gereformeerde gezindte een gevoelig thema is. En dan hoort dat niet in een rijtje van vijf vragen thuis, mijns inziens.
Nee. Maar een kerkelijk bestuurder is geen politicus. In de kerk gaan we anders met dergelijke dingen om. Als het goed is, althans, de journalist ziet dat kennelijk anders.
Ik lees altijd dat de GG altijd wat achter loopt op ontwikkelingen in andere kerken. Je kunt er dus misschien beter maar vanuit gaan dat over enkele jaren in de GG deze discussie ook zal gaan spelen.-DIA- schreef:Hoe kom het zover komen dat we in quasi naïviteit vragen stellen over de vrouw in het ambt. Zulke vragen zouden niet op reforforum gesteld behoeven te worden, en zijn voor mij en ik denk nog velen met me wel en teken dat te denken geeft.
Dat besef ik ook heel goed. Ik ben ook niet wereldvreemd, maar ik weet tevens wat er in de kerken gaande is.Ambtenaar schreef:Ik lees altijd dat de GG altijd wat achter loopt op ontwikkelingen in andere kerken. Je kunt er dus misschien beter maar vanuit gaan dat over enkele jaren in de GG deze discussie ook zal gaan spelen.-DIA- schreef:Hoe kom het zover komen dat we in quasi naïviteit vragen stellen over de vrouw in het ambt. Zulke vragen zouden niet op reforforum gesteld behoeven te worden, en zijn voor mij en ik denk nog velen met me wel en teken dat te denken geeft.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
Nou, ik vind van niet. Beter had hij zich expliciet kunnen uitspreken tegen de vrouw in het ambt.DDD schreef:Gelukkig weet hij er iets verstandigs op te zeggen.
Nu draait hij flink om de hete brei heen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Misschien een detail, maar hij is geen kerkelijke bestuurder. Hij is voorzitter van een vereniging.DDD schreef:Maar een kerkelijk bestuurder is geen politicus. In de kerk gaan we anders met dergelijke dingen om. Als het goed is, althans, de journalist ziet dat kennelijk anders.
Het is niet heel verstandig om bij het begin van je termijn als voorzitter van de GB direct stelling te nemen in kwesties die gevoelig liggen in de achterban.Jantje schreef:Nou, ik vind van niet. Beter had hij zich expliciet kunnen uitspreken tegen de vrouw in het ambt. Nu draait hij flink om de hete brei heen.
-
- Verbannen
Binnen die gemeenten waar dat gevoelig ligt, mogen ze het dan nog wel eens goed nakijken. Want het druist regelrecht tegen Gods Woord in. En het is nergens voor nodig om rondom Gods Woord heen te draaien.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, zegt het spreekwoord.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Over een jaar of 10 of 20 praten we wel verder, als ook binnen de GG deze discussie gaat beginnen.Jantje schreef:Binnen die gemeenten waar dat gevoelig ligt, mogen ze het dan nog wel eens goed nakijken. Want het druist regelrecht tegen Gods Woord in. En het is nergens voor nodig om rondom Gods Woord heen te draaien.