Valcke schreef:Mara schreef:Ik sprak over een sfeertje en niet op de persoon als zodanig!
Volgens mij ben ik het deels wel met je eens. Een privésituatie moet privé blijven, daar heeft de buurman niets mee te maken zolang er geen overlast is.
Iets anders is wanneer mensen buiten of in een zaaltje dingen doen die niet door de beugel kunnen. Ik vind dat je dit wel zou mogen aangeven.
Het ging in eerste instantie over mevrouw Halsema,
Mara schreef:Het komt natuurlijk ook door de oproep tot "klikken", die burgemeester Halsema deed.
lees het nu eens in de hele context.
Terwijl ze zelf toegaf het niet te doen als zij iets op straat zag.
Uit een interview:
‘Laat het weten als er in de buurt een feest wordt gehouden, dan kunnen we optreden’
Ze hoopt dat Amsterdammers dus massaal hun buren gaan verlinken. We weten inmiddels dat de elitaire grachtengordelgemeenschap in Amsterdam een koud en kil volk is, maar klikken over het gedrag van je buren?
bron: dagelijksestandaard.nl
Dan krijg je toch een hele nare sfeer, door mij betitelt als NSBsfeertje? Of hoe moet ik dat dan anders noemen?
Als er vanavond bij mijn buren 35 man naar binnen gaat om een feestje te vieren, ga ik niet de kliklijn bellen.
Wel zou ik haar in de loop van de week wellicht vragen naar de reden hiervan en of ze zich bewust was van de gevaren.