Maatregelen kerk ivm coronavirus

Forummer

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Forummer »

Vervolgde schreef:Ik volsta met het maken van een korte opmerking bij jouw volgende uitspraken.
Forummer schreef:Ook zonder kerk komen er mensen tot God.
Onmogelijk, want buiten de kerk is er geen zaligheid.

buiten Jezus Christus is geen zaligheid. Er is geen andere weg tot zaligheid.
Forummer schreef:Bovendien leef ik niet in het vroeger, en hoe het toen was, en hoe het nog zou moeten zijn.
En zo staan we niet langer op de schouders van ons voorgeslacht en wordt alle zonde en schuld weggeredeneerd. Maar daarom blijft de schuld wel staan.

er wordt hier niets weggeredeneerd. De schuld blijft staan voor degenen die niet in Jezus Christus geloven. Maar voor degenen die in Hem geloven word alle schuld weggedaan zover het westen is van het oosten. Enkel genade! En alleen te verkrijgen door het werk van Jezus Christus. Daar komt geen werk van ons of ons voorgeslacht aan te pas. Gelukkig niet. God alleen de eer!
Reacties in rood.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
refo

Bericht door refo »

Vervolgde schreef:Ik volsta met het maken van een korte opmerking bij jouw volgende uitspraken.
Onmogelijk, want buiten de kerk is er geen zaligheid.
Forummer schreef:Bovendien leef ik niet in het vroeger, en hoe het toen was, en hoe het nog zou moeten zijn.
En zo staan we niet langer op de schouders van ons voorgeslacht en wordt alle zonde en schuld weggeredeneerd. Maar daarom blijft de schuld wel staan.
We staan helemaal niet op schouders van wie ook. Dat is een veel te wankele basis.
Mogelijk moeten we onze grote kathedralen van de hand doen omdat ze niet meer bruikbaar zijn. Dan gaan we weer in huisgemeenten bijeenkomen. Want dat zijn de 'onderlinge bijeenkomsten' die Paulus bedoelt en die we niet mogen nalaten.
Hollander

Bericht door Hollander »

crossmountain schreef:In dit RD artikel staat:

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/wa ... -1.1702106
Als een predikant een tv-ploeg vanwege de zondagsrust niet op zondag te woord wil staan, doet zo’n dominee er verstandig aan „in begrijpelijk Nederlands” zijn gemoedsbezwaren uit te leggen, raadt hij aan. „Nodig de journalist uit voor een kop koffie en zeg eventueel dat hij de volgende dag welkom is.”

Toch vind ik dit moeilijk. In de bijbel werd de Heere Jezus juist op de Sabath door de Farizeëen bevraagd en belaagd vanwege in hun ogen gebodsovertreding van de Sabath: eten van de aren, genezen van de man met de verdorde hand, de vrouw die 18 jaar krom was etc.
En de Heere Jezus stond de Fariziëen altijd te woord, al was het meestal niet vriendelijk maar werden ze soms aangesproken als "geveinsden". Ik zou het jammer vinden als een predikant op zondag weigert om commentaar te geven onder het mom van "zondagsheiliging".
Exact! Ik vond het verder overigens een goed stuk.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef:
Forummer schreef:Weet iemand een manier om al die RD links wél volledig te kunnen lezen?
Volgens mij kun je er een aantal gratis lezen voordat de betaalmuur komt. Om een of andere reden kun je na verloopt van tijd weer 5(?) nieuwe artikelen lezen, dus je moet gewoon geduld hebben.
5 gratis artikelen per maand.
samanthi

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door samanthi »

Hollander schreef:
samanthi schreef:
windorgel schreef:
Forummer schreef:Weet iemand een manier om al die RD links wél volledig te kunnen lezen?
Abonnee worden.
Veul te duur
Voor de waarheid hebben we toch alles over? :nananere
Voor de waarheid wel ja.... :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Vervolgde
Verbannen

Bericht door Vervolgde »

Forummer, het zou fijn zijn als je gewoon zou quoten. Dat voorkomt misverstand, en maakt reageren een stuk eenvoudiger.
Vervolgde schreef:Onmogelijk, want buiten de kerk is er geen zaligheid.
Forummer schreef: buiten Jezus Christus is geen zaligheid. Er is geen andere weg tot zaligheid.
Graag verneem ik of jij van harte en volledig kunt instemmen met artikel 28 van de NGB.
Vervolgde schreef:En zo staan we niet langer op de schouders van ons voorgeslacht en wordt alle zonde en schuld weggeredeneerd. Maar daarom blijft de schuld wel staan.
Forummer schreef:er wordt hier niets weggeredeneerd. De schuld blijft staan voor degenen die niet in Jezus Christus geloven.
Je reactie richting het voorgeslacht acht ik laakbaar en ga er daarom niet verder op in.
Forummer

Bericht door Forummer »

Vervolgde schreef:Forummer, het zou fijn zijn als je gewoon zou quoten. Dat voorkomt misverstand, en maakt reageren een stuk eenvoudiger.
Vervolgde schreef:Onmogelijk, want buiten de kerk is er geen zaligheid.
Forummer schreef: buiten Jezus Christus is geen zaligheid. Er is geen andere weg tot zaligheid.
Graag verneem ik of jij van harte en volledig kunt instemmen met artikel 28 van de NGB.
Vervolgde schreef:En zo staan we niet langer op de schouders van ons voorgeslacht en wordt alle zonde en schuld weggeredeneerd. Maar daarom blijft de schuld wel staan.
Forummer schreef:er wordt hier niets weggeredeneerd. De schuld blijft staan voor degenen die niet in Jezus Christus geloven.
Je reactie richting het voorgeslacht acht ik laakbaar en ga er daarom niet verder op in.
Ik heb juist zo'n hekel aan al die ellenlange quotes en vind het irritant om citaten in stukjes te knippen enz maar goed.

Wat acht je laakbaar aan mijn reactie?

Artikel 28 NGB laat ik gewoon staan, ben het daar ook mee eens maar het heet niet voor niets Nederlandse geloofsbelijdenis. Primair blijft staan dat er buiten Jezus Christus geen enkele weg tot zaligheid is.

In onze Nederlandse situatie kunnen we met deze belijdenis goed uit de voeten, maar gelukkig kun je gewoon zalig worden zonder. Door het geloof alleen! Gelukkig voor onze broeders en zusters in Verweggistan, die deze belijdenis niet hebben én wellicht helemaal geen kerk hebben omdat het verboden is. We moeten deze belijdenis niet boven Gods Woord gaan plaatsen, dat is heel gevaarlijk!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ook Urk in het nieuws dus. Een net gesprek
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Herman schreef:
Ik meende dat er niet verwezen mocht worden naar materiaal op YouTube.
The Groom's still waiting at the altar
Vervolgde
Verbannen

Bericht door Vervolgde »

Forummer schreef:Artikel 28 NGB laat ik gewoon staan, ben het daar ook mee eens maar het heet niet voor niets Nederlandse geloofsbelijdenis. Primair blijft staan dat er buiten Jezus Christus geen enkele weg tot zaligheid is.

In onze Nederlandse situatie kunnen we met deze belijdenis goed uit de voeten, maar gelukkig kun je gewoon zalig worden zonder. Door het geloof alleen! Gelukkig voor onze broeders en zusters in Verweggistan, die deze belijdenis niet hebben én wellicht helemaal geen kerk hebben omdat het verboden is. We moeten deze belijdenis niet boven Gods Woord gaan plaatsen, dat is heel gevaarlijk!
Dit noemen we in plat Nederlands er om heen draaien en je verschuilen achter een ander. Je laat niets staan van artikel 28 en geeft het begrip kerk een invulling die het in de geloofsbelijdenis niet heeft.
Dit artikel spreekt van de wereldwijde kerk, die wezenlijk maar één belijdenis heeft. En waar ter wereld ook een belijdenis gevonden wordt die in haar wezenlijke inhoudt niet overeenkomt met deze belijdenis, is dat niet een belijdenis van de kerk en evenmin een belijdenis naar de Schrift. Want deze Nederlandse geloofsbelijdenis is geput uit de Schrift, spreekt haar na en is met de Schrift in overeenstemming.
Het opperen dat christen elders in de wereld een andere geloofsbelijdenis zouden kunnen hebben is het ondergraven van de eenheid en zekerheid van het geloof.
Wat mij betreft sluiten we dit gesprek, omdat geen nieuwe gezichtspunten te verwachten zijn.
Forummer

Bericht door Forummer »

Laten we eerst hier in Nederland dan maar aan de eenheid van kerk gaan werken.

Het kan goed zijn dat je gelijk hebt qua uitleg van art 28. Ik ben daar nooit zo mee bezig geweest en dus nog niet zo in thuis. Ik sta er voor open om gecorrigeerd te worden. Ik zal er dan dieper in moeten duiken.

Je beaamt niet dat er maar 1 weg tot zaligheid is, namelijk Jezus Christus. En je beaamt ook niet dat we de belijdenis niet boven Gods Woord mogen plaatsen. Graag wil ik daar van jou nog wel een antwoord op. Dat lijken me toch de meest wezenlijke zaken.
GGotK

Bericht door GGotK »

Bonny schreef:
Herman schreef:
Ik meende dat er niet verwezen mocht worden naar materiaal op YouTube.
Is dat zo?
DDD

Bericht door DDD »

Wat een zeldzaam domme vragen van deze journalist. Sommige vragen heeft de predikant al twee keer beantwoord voordat hij deze stelt.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:
Wat een zeldzaam domme vragen van deze journalist. Sommige vragen heeft de predikant al twee keer beantwoord voordat hij deze stelt.
Dat viel mij ook op. Maar de dominee blijft hem keurig te woord staan, zonder spoor van irritatie. :super
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie