COVID-19

artistiek

Re: COVID-19

Bericht door artistiek »

coco schreef:
-DIA- schreef:
De hele wereld hangt van list, leugen en bedrog aan elkaar. En dat touwtje is flinterdun. Begeeft het touwtje het, en dat kan zo heel snel, en komt de Waarheid aan het licht, dan stort de hele wereld ineen.
Dat is zeker waar! En de waarheid komt nog wel aan het licht. Voor sommigen een onaangename verrassing. Voor anderen een bevestigd vermoeden.
coco, helemaal eens. Ik vrees voor velen van de forummers een onaangename verrassing...
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Misschien is jullie de hoofdletter in de post van DIA niet opgevallen?
- Niet meer zo actief -
Mara

Bericht door Mara »

Zorgelijk is nu dat de reguliere zorg weer afgeschaald wordt in diverse ziekenhuizen.
Operaties worden weer uitgesteld, voorlopig nog de redelijk "onschuldige", zoals liesbreuken, maar ook heupoperaties.
En dat wilden de artsen voorkomen tijdens een mogelijke tweede golf.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
parsifal

Bericht door parsifal »

Als de besmettingen in Het Witte Huis inderdaad bij de bijeenkomst zaterdag in de rozentuin waren dan heb je wel een heel duidelijk voorbeeld dat besmettingen gewoon buiten kunnen gebeuren. Er lijkt wel clustering te zijn van de vastgesteld besmette personen als je kijkt naar waar hun stoel was.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

In het RD vanmorgen een interview met Prof. Ira Helsloot. Er is lef voor nodig om dit gesprek aan te gaan!
Valcke

Bericht door Valcke »

parsifal schreef:Als de besmettingen in Het Witte Huis inderdaad bij de bijeenkomst zaterdag in de rozentuin waren dan heb je wel een heel duidelijk voorbeeld dat besmettingen gewoon buiten kunnen gebeuren. Er lijkt wel clustering te zijn van de vastgesteld besmette personen als je kijkt naar waar hun stoel was.
Inderdaad: geen 1,5 meter, verreweg de meesten geen mondkapje, en op het filmpje (NOS) zie je ook handen schudden en omhelzingen. Dat is nog heel wat anders dan de bruiloft van minister Grapperhaus.
huisman

Bericht door huisman »

Valcke schreef:
parsifal schreef:Als de besmettingen in Het Witte Huis inderdaad bij de bijeenkomst zaterdag in de rozentuin waren dan heb je wel een heel duidelijk voorbeeld dat besmettingen gewoon buiten kunnen gebeuren. Er lijkt wel clustering te zijn van de vastgesteld besmette personen als je kijkt naar waar hun stoel was.
Inderdaad: geen 1,5 meter, verreweg de meesten geen mondkapje, en op het filmpje (NOS) zie je ook handen schudden en omhelzingen. Dat is nog heel wat anders dan de bruiloft van minister Grapperhaus.

Ik zou wel voorzichtig zijn om op basis van een paar door journalisten geselecteerde foto's een analyse te maken over de besmettingsbron. Bron en contact onderzoek gaat gelukkig wat zorgvuldiger.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef:
Valcke schreef:

Ik zou wel voorzichtig zijn om op basis van een paar door journalisten geselecteerde foto's een analyse te maken over de besmettingsbron. Bron en contact onderzoek gaat gelukkig wat zorgvuldiger.
Inderdaad. Maar zo rolt de wetenschap tegenwoordig.
coco

Bericht door coco »

Mannetje schreef:Misschien is jullie de hoofdletter in de post van DIA niet opgevallen?
Die was mij niet opgevallen inderdaad. :D
In dat geval is het geen reactie meer op DIA's opmerking, maar staat het op zichzelf. Neemt niet weg dat ik het DIA eens ben overigens.
:hi
coco

Bericht door coco »

DDD schreef:Ik vind je bijdragen niet helemaal de juiste toon hebben, als het gaat om een ziekte die minstens zo erg is als de griep, en waar dus duizenden mensen aan sterven.
Als je de vergelijking met de griep maakt snap ik niet waarom hier geen topic "Griep 2018" of iets dergelijks voorbij gekomen is waar zoveel bijdragen gepost worden.
Daarnaast werd/wordt er nooit zo overspannen gereageerd als iemand griepverschijnselen heeft. Dus ja, wat is de juiste toon hé. Ons leven is ieder ogenblik in gevaar.. Dat staat los van de hype van het moment.
coco

Bericht door coco »

Jantje schreef:
DDD schreef:Ik vind je bijdragen niet helemaal de juiste toon hebben, als het gaat om een ziekte die minstens zo erg is als de griep, en waar dus duizenden mensen aan sterven.
Ik zou de woorden 'niet helemaal' willen veranderen in 'helemaal niet'. Ik vind het bijna tuchtwaardig hoe @coco aan het generaliseren is.

Blijkbaar heeft hij of zij geen bekenden in de omgeving die ernstig ziek zijn geweest. Anders zou zulke flauwekul hier niet gebezigd worden.
Tuchtwaardig nog wel ::please
Dat klopt, die ken ik niet. Alleen mensen met een positieve test die tot eigen verbazing geen of nauwelijks klachten ervaren. En dan woon ik nog wel in een rood gebied.
coco

Bericht door coco »

Jantje schreef:Juist.

@Bonny,
Je kunt beter @coco om nadere uitleg vragen over zijn bagetalisatie dan @Valcke op het matje roepen, terwijl hij niets onbehoorlijks zegt.
Je leidt dit af van het woord bagatelliseren neem ik aan?
Ik bagatelliseer niks. Ik ben alleen tegen paniek zaaien voor iets dat een absolute minderheid treft. Daarom pleit ik ook voor bescherming van de risicogroep. Als je die beschermt met medische mondkapjes (laat die minister Glimschoen daar eindelijk eens werk van maken) kun je de rest van de bevolking met rust laten.
Laatst gewijzigd door coco op 03 okt 2020, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Herman
Moderator

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:In het RD vanmorgen een interview met Prof. Ira Helsloot. Er is lef voor nodig om dit gesprek aan te gaan!
Hoezo? Het is een goede bijdrage en mijns inziens is hij iemand die veel breder alle consequenties overziet dan het OMT en het kabinet.
Christen

Bericht door Christen »

coco schreef:
Jantje schreef:Juist.

@Bonny,
Je kunt beter @coco om nadere uitleg vragen over zijn bagetalisatie dan @Valcke op het matje roepen, terwijl hij niets onbehoorlijks zegt.
Je leidt dit af van het woord bagatelliseren neem ik aan?
Ik bagatelliseert niks. Ik ben alleen tegen paniek zaaien voor iets dat een absolute minderheid treft. Daarom pleit ik ook voor bescherming van de risicogroep. Als je die beschermt met medische mondkapjes (laat die minister Glimschoen daar eindelijk eens werk van maken) kun je de rest van de bevolking met rust laten.
Dan heb je geen enigzins christelijke samenleving meer. Dhr Hugo de Jonge, Segers of Staaij zullen dat je niet nazeggen. En ik vind het een gevaarlijke gedachte... komt uit de hoek van Baudet wellicht. Ik snap niet wat mensen in hem zien.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
parsifal

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
Valcke schreef:

Zeker, al kun je echt niet achterhalen wie-wie precies .infecteerde. De rozentuin ontmoeting brengt een hoop geïnfecteerden bij elkaar. Het zal dus wel een mogelijke ofwel waarschijnlijke gelegenheid voor de verspreiding blijven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie