COVID-19

DDD

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik zag vandaag ook zeker eenderde mondkapjes in Utrecht.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Ik zag vandaag ook zeker eenderde mondkapjes in Utrecht.
Ik zag ook heel veel mondkapjes bij de supermercado hier.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik zag vandaag ook zeker eenderde mondkapjes in Utrecht.
Ben uit de Heimat weer terug in ons vaderland. Net boodschappen gedaan en was verblijd over het gering aantal mondkapjes. Gelukkig zijn wij een nuchter volk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Christen

Bericht door Christen »

-DIA- schreef:
Christen schreef:
Habitat schreef:Verrassend. Bijna niemand droeg een mondkapje in supermarkt en groentewinkel. Ook de winkelmedewerkers niet. Blijkbaar is men hier - Veluwe - wel bezorgd (want afstand werd nageleefd) maar niet overbezorgd.
Ik was vanmorgen even in Rotterdam. Daar zie ik steeds meer kapjes. Maar toen ik hier in dorp boodschappen ging doen, was ik een van de weinige zónder mondkapje. Ik had al vieze handen en het kapje zat in mijn jaszak. (Nieuw). Ik begreep dat het straks verplicht wordt hier. Heel aardig.. ze verwezen naar een dorp in het oosten. Of er op nieuws hetzelfde gezegd werd als in Rd.? Want het dorp van het takje was aardig in het nieuws. Niet zeuren, werken mentaliteit ;)

Dat ga ik nu dan ook doen.
In het 'dorp' in het oosten van het land, was daar afgelopen week nog weinig van te merken... Dit tendeert mijns inziens ook wel een weinig naar nepnieuws. Althans het is niet de gehele waarheid, en een halve waarheid is.... vul maar aan...
Het is geen dorp maar een stad.. met stadsrechten al vanaf... heel vroeg. Je had het nog net zo uitgelegd ;)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Mara

Bericht door Mara »

Momenteel draagt ongeveer 80% van de mensen, zoals ik dat even ruwweg inschat, een mondkapje in de publieke ruimtes, zoals winkels en bibliotheek.
In de bieb is het min of meer verplicht. Mensen die er geen dragen, wordt vriendelijk verzocht het bij een volgend bezoek wel te doen.

Verder zie ik ook dat ze soms verkeerd gedragen worden. De blauwe kant tegen het gezicht en dat is dus niet goed en onnodig benauwd.
Of hij zit ondersteboven, zodat hij niet goed op de neus aangedrukt kan worden en de brillen beslaan.

En meer jonge mensen dragen een mondmasker dan oudere!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
huisman

Bericht door huisman »

Mara schreef:Momenteel draagt ongeveer 80% van de mensen, zoals ik dat even ruwweg inschat, een mondkapje in de publieke ruimtes, zoals winkels en bibliotheek.
In de bieb is het min of meer verplicht. Mensen die er geen dragen, wordt vriendelijk verzocht het bij een volgend bezoek wel te doen.

Verder zie ik ook dat ze soms verkeerd gedragen worden. De blauwe kant tegen het gezicht en dat is dus niet goed en onnodig benauwd.
Of hij zit ondersteboven, zodat hij niet goed op de neus aangedrukt kan worden en de brillen beslaan.

Hier nog geen 20% .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Hier nog geen 20%.
Dat krijg je met plattelanders, die volgen meer hun eigen pad.
Christen

Bericht door Christen »

We gaan het zien... ik heb er geen verstand van. Alleen hou ik liever afstand.. was mijn handen etc.

Het meest erge vind ik de doden en de uitgestelde zorg waardoor mogelijk doden gaan vallen.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef: Hier nog geen 20%.
Dat krijg je met plattelanders, die volgen meer hun eigen pad.
Hmm wij zijn geen platteland. Maar vanmorgen nog geen 20 procent in de supermarkt. Paar dagen geleden waren het er wel minder. In de supermarkt werd wel flink gemopperd door de kassamedewerker. Die vanaf maandag het moet dragen... achter het spatscherm waar hij zit. Als de klanten het niet doen. Doe ik het ook niet. Overigens liepen de ouderen vrolijk rond. Zonder mondkapje.
Nu snap ik het verhaal supermarkt en mondkapje ook niet. Eerst wordt er weer gecontroleerd of je de boel ontsmet. De karretjes zijn afgestemd op aantal m2 veilig winkelen. Dus je zou zeggen genoeg afstand. Maar goed...

Overigens hier dochter die zich moet laten testen. Vanmorgen wakker met wat verschijnselen. Kan pas maandag middag. Het is nu vrijdag. Tot die tijd zij in quarantaine thuis. Wij (rest gezin zonder klachten) mogen gewoon naar buiten. De uitslag duurt ook nog 48 uur. Dus woensdagweet je pas of het covid is. Maar wij lopen al die tijd al vrolijk rond. Ze zeggen meeste besmettingen in huis. Nou ja zal wel aan mij liggen. Maar als zij Covid zou hebben. Kunnen wij het vrolijk verder verspreiden...
Mara

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef:Overigrns liepen de ouderen vrolijk rond. Zonder mondkapje.
Ik heb me in de afgelopen maanden vaker geërgerd aan eigenwijze ouderen dan aan jongeren!
Lilian1975 schreef:Nu snap ik het verhaal supermarkt en mondkapje ook niet
Nee ik ook niet, want het personeel droeg geen mondmaskers, die waanden zich zeker veilig achter het plastic scherm.
Maar ook de enkele vakkenvuller had geen mondmasker op.
Sowieso is de grote irritatie dat er geen eenduidigheid is.
Ik ben geen theaterbezoeker, maar als ik lees dat er maar 30 personen in een theater mogen zitten, ongeacht de grootte, snap ik dat niet. Er zijn wel enkele theaters die een ontheffing hebben.

Maar ik begreep dat de discussie weer aangezwengeld wordt, o.l.v. Diederik Gommers en Famke Louise.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke

Bericht door Valcke »

huisman schreef:
Mara schreef:Momenteel draagt ongeveer 80% van de mensen, zoals ik dat even ruwweg inschat, een mondkapje in de publieke ruimtes, zoals winkels en bibliotheek.

Hier nog geen 20% .
Vanmorgen in tankstation niemand (van 5 personen), behalve de mevrouw achter het spatscherm. Ik denk niet dat het door eigenwijsheid komt, de communicatie is gewoon niet goed geweest en de precieze regels worden pas vandaag bekend - terwijl het woensdag inging. Geen wonder dus dat het zo loopt, dat had ik reeds voorspeld.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

@mara. Is toch niet gek achter een spatscherm geen kapje? Ik bedoel niemand gaat om hoekje heen hoesten. Personeel moet thuisblijven bij verkoudheid. Dus veel verkouden vakkenvullers heb ik niet gezien...en messtal staan ze niet in mijn comfortzone en proesten ze niet in mijn gezicht. Zitten met hoofd naar vak toe vakken te vullen.

Wbt gedrag ongeacht van wie. Ik vind dat het eigenlijk nog best aardig gaat. Mensen worden het zat. Er wordt dan ook best wel een behoorlijke inbreuk op de privacy gedaan van de burgers.

WAt ik weer niet snap. MBO geen mondkap en Middelbaar onderwijs wel. Want kwaadvkan het niet. Wat overigens nog steeds te betwijfelen is. Aangezien de meesten de kap verkeerd gebruiken. Maar goed Juist onze dochter heeft het via de klas opgelopen...MBO 1
Waar een hele kluif snuffend in de klas zat. Andere dochter voortgezet onderwijs. Ja je kan naar huis gestuurd worden als je verkouden bent :bobo
Valcke

Bericht door Valcke »

Inderdaad is het vreemd dat de regels voor scholen ook weer onderling verschillen. Dat valt allemaal niet uit te leggen. Mi grote fout: het had moeten zijn: of overal binnen (behalve in huis of zittend) of overal niet. Dan kun je eenduidig communiceren, nu is het volkomen onduidelijk. Hoewel het zo natuurlijk ook kan: nu kiest iedereen persoonlijk (behalve medewerkers die vaak moeten van hun baas).
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Valcke schreef:Inderdaad is het vreemd dat de regels voor scholen ook weer onderling verschillen. Dat valt allemaal niet uit te leggen. Mi grote fout: het had moeten zijn: of overal binnen (behalve in huis of zittend) of overal niet. Dan kun je eenduidig communiceren, nu is het volkomen onduidelijk. Hoewel het zo natuurlijk ook kan: nu kiest iedereen persoonlijk (behalve medewerkers die vaak moeten van hun baas).
Hmm echt persoonlijk? Ik zelf vraag me het nut echt af. Toch wordt ik sociaal straks gedwongen te doen. Je wilt geen aanstoot geven. En eerst was het niet nodig. Nu ineens wel. Mensen worden in hun ideeën gestuurd door de media etc. Ik vraag me af in hoeverre het dan nog een persoonlijke keus is. Waar nog bijkomt dat de overheid erg intast in het persoonlijke. J e mag maar zoveel mensen in je huis. Het idee van persoonlijke sfeer is behoorlijk aangetast. Terecht of onterecht...
Valcke

Bericht door Valcke »

Lilian, de regel: maximaal 3 personen in huis ontvangen, is van een andere orde. Dat is een advies, maar blijft ECHT een persoonlijke beslissing, omdat je in eigen huis volgens alle regels het zelf voor het zeggen hebt. Die regel staat ook niet in de noodverordeningen of in de (toekomstige) spoedwet, terwijl regels over mondkapjes in de publieke ruimte daar wel in staan. In eigen huis ben je echt vrij. Aan het max 3 personen advies mag je je zonder enig bezwaar onttrekken (en dat zal ik ook zelf al spoedig doen omdat ik een goede reden heb om meer personen te ontvangen). We moeten onderscheid maken tussen regels en regels, al snap ik wel dat het lastig is.
Plaats reactie