Het niet eens zijn met de gedragingen van de minister, is iets heel anders dan meegaan in de hysterie.Hollander schreef:Klopt. Helemaal eens. En het is voor mij werkelijk onbegrijpelijk dat (juist) hier een aantal mensen met droge ogen meegaan in deze hysterie.Tiberius schreef:We leven in een bizarre wereld. Die gast zit lekker geld te verdienen over het politieke hoofd van Grapperhaus. Ook die dreigementen zijn honds.Mara schreef:De fotograaf laat de foto's bewust stuk voor stuk uitlekken, zodat hij er zoveel mogelijk aan verdient.Valcke schreef:Ik vrees overigens dat minister Grapperhaus zal aftreden, wellicht vandaag al. En ook dat is een kleine ergernis.
Hij heeft nog honderden foto's, dus kassa voor deze meneer.
Bah.
Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)
Re: Kleine ergernissen
Ik hoop dat het meevalt, maar het lijkt, dat hoe dan ook, minister Grapperhaus moet sneuvelen.
Ik schrik van de reacties hier.
Sowieso proef ik om me heen een geest van verzet, opstand en rebellie, heel verontrustend.
Erg eens met de schrijfsels van Luther.
Sowieso proef ik om me heen een geest van verzet, opstand en rebellie, heel verontrustend.
Dat gebeurt altijd als een politicus een uitglijder gemaakt heeft.Terri schreef:Ik hoop dat het meevalt, maar het lijkt, dat hoe dan ook, minister Grapperhaus moet sneuvelen.
Telkens als ik die felle debatten zie, denk ik: wie zal de volgende zijn?
De fout ligt onder het vergrootglas en alles wat goed gegaan is, lijkt te zijn vergeten.
Ik vind het gewoon schokkend om te lezen wat er op de rioollijn van internet geschreven staat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Met het eerste punt zijn we het eens. Het verschil ligt op het tweede punt. Genadeloos wordt hij afgerekend voor een privé evenement, waar hij bovendien al excuses voor heeft gemaakt en tweemaal een 'boete' voor heeft betaald. Maar journalist Ferry verstaat zijn vak niet, maar wil geld. Dat is zijn enige motivatie, als ik zijn eigen woorden hoor. En hier zijn mensen die blindelings meegaan in deze hysterie, door te spreken over ongeloofwaardigheid, aftreden, generaal pardon, etc. Dat vind ik heel bijzonder.Zeeuw schreef:Het niet eens zijn met de gedragingen van de minister, is iets heel anders dan meegaan in de hysterie.
Ok, ik krijg die scherpe bewoordingen niet op dit forum mee moet ik zeggen.Hollander schreef:Met het eerste punt zijn we het eens. Het verschil ligt op het tweede punt. Genadeloos wordt hij afgerekend voor een privé evenement, waar hij bovendien al excuses voor heeft gemaakt en tweemaal een 'boete' voor heeft betaald. Maar journalist Ferry verstaat zijn vak niet, maar wil geld. Dat is zijn enige motivatie, als ik zijn eigen woorden hoor. En hier zijn mensen die blindelings meegaan in deze hysterie, door te spreken over ongeloofwaardigheid, aftreden, generaal pardon, etc. Dat vind ik heel bijzonder.Zeeuw schreef:Het niet eens zijn met de gedragingen van de minister, is iets heel anders dan meegaan in de hysterie.
- Maanenschijn
Re: RE: Re: Kleine ergernissen
Wij, super emotionele mensen, echte softies, hadden het lijfelijk contact nodig bij het overlijden van onze vader recent. Heel fout waarschijnlijk, maar geen moment spijt van. Met elkaar hebben we als moeder en broers en zussen dit besproken, waar bij een dit in gebed bij de Heere hebben gebracht en het in Zijn handen hebben gelegd.Framboos schreef:Wat een onzin. Uitzonderingen daargelaten kunnen de meeste mensen prima zonder hand geven op een bruiloft/jubileum en zelfs vaak op een begrafenis. Het toch geven van een hand/omhelzing, zonder noodzaak, getuigd in mijn ogen van een domheid dan wel van een eigenwijze arrogantie of egoïsme.Valcke schreef:En terecht! Dat zijn echt privé keuzes. Mensen kunnen het nodig hebben.!Tiberius schreef:Op verjaardagen wel, ja, dat herken ik ook.
Voor veel mensen hoeven die drie zoenen niet, ze zijn blij dat ze er nu vanaf zijn.
En ook in kerken, men schudt (tot mijn ergernis) geen handen meer om elkaar Gods zegen toe te wensen.
Maar bij bruiloften, condoleances, jubilea, enz. is het een ander verhaal. Daar worden gewoon handen geschud en omhelsd, zoenen in iets mindere mate als voorheen.
Ik begrijp @framboos dat jij recent in directe kring een begrafenis van een geliefde heb gehad waar het prima op afstand ging. Knap hoor.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Grapperhaus
Dag allen,
Normaal ben ik mild in m'n oordeel en zal ik niet zomaar roepen om het aftreden van een politicus. In het geval van Grapperhaus sla ik echter steil achterover. Hij noemt mensen die zich (bewust) niet houden aan de Corona regels aso's en geeft leiding aan een justitieel apparaat dat boetes uitdeelt bij overtredingen.
Nu blijkt dat hij zelfs handen schudt op z'n eigen bruiloftsfeest (het feest gun ik hem uiteraard van ganser harte) en er blijk van geeft op diverse momenten de Corona regels aan z'n laars te lappen.
Zo iemand (met een dergelijke voorbeeldfunctie) kan toch niet aanblijven.....
?
Normaal ben ik mild in m'n oordeel en zal ik niet zomaar roepen om het aftreden van een politicus. In het geval van Grapperhaus sla ik echter steil achterover. Hij noemt mensen die zich (bewust) niet houden aan de Corona regels aso's en geeft leiding aan een justitieel apparaat dat boetes uitdeelt bij overtredingen.
Nu blijkt dat hij zelfs handen schudt op z'n eigen bruiloftsfeest (het feest gun ik hem uiteraard van ganser harte) en er blijk van geeft op diverse momenten de Corona regels aan z'n laars te lappen.
Zo iemand (met een dergelijke voorbeeldfunctie) kan toch niet aanblijven.....

Elkaar hierin respecteren, zeker als het om diep ingrijpende zaken gaat, zoals b.v. een sterfgeval, maar het lijkt zo'n strijd te worden van voor en tegen.Framboos schreef:Wat een onzin. Uitzonderingen daargelaten kunnen de meeste mensen prima zonder hand geven op een bruiloft/jubileum en zelfs vaak op een begrafenis. Het toch geven van een hand/omhelzing, zonder noodzaak, getuigd in mijn ogen van een domheid dan wel van een eigenwijze arrogantie of egoïsme.Valcke schreef:En terecht! Dat zijn echt privé keuzes. Mensen kunnen het nodig hebben.!Tiberius schreef:Op verjaardagen wel, ja, dat herken ik ook.
Voor veel mensen hoeven die drie zoenen niet, ze zijn blij dat ze er nu vanaf zijn.
En ook in kerken, men schudt (tot mijn ergernis) geen handen meer om elkaar Gods zegen toe te wensen.
Maar bij bruiloften, condoleances, jubilea, enz. is het een ander verhaal. Daar worden gewoon handen geschud en omhelsd, zoenen in iets mindere mate als voorheen.
Ik was laatst op een verjaardag en daar werd ook weer naar hartenlust gezoend en omhelst en op een manier van ; zie ons eens stoer zijn!
Ik trok me terug (1,5 m ) en gaf aan dat ik me aan de regels wilde houden, die meewarige blikken toen.....
Tja en dan loop ik daar veel over te denken, wat gebeurt er toch allemaal om me heen?
Er is meer aan de hand dan alleen een pandemie.....
-
Wat een onzin zeg. Ga hem nou niet als slachtoffer betitelen. Ik ben zeker niet uit op z'n val, maar dit kan toch echt niet? Handen schudden doen we sinds maart niet meer (althans, ik heb sinds die tijd geen enkele hand meer geschud). Het is een bewuste keuze van hem om dat wel te doen.Valcke schreef:Nog een detail in deze kwestie: De minister had het feestje aanvankelijk in eigen huis gepland. Volgens de noodverordeningen (sinds 1 juli meen ik) is het eigen huis vrijgesteld van de 1,5 meter regel en dergelijke. Doordat premier Rutte aankondigde dat het dringende advies was om maximaal 6 personen in eigen huis te ontvangen, moest hij alsnog een gelegenheid buitenshuis zoeken. En daarmee viel het gebeuren toch weer binnen de regels. Was dit alles in zijn eigen huis gebeurd, dan was er geen regel overtreden!
Zeer triest dat mensen er zo op uit zijn om hem ten val te brengen!
-
Zou niet meer dan terecht zijn. En ja, ik vind dat ook wel weer erg jammer want ik vond het een goede minister. Maar dit is zo'n uitglijder, heel NL is in rep en roer en het legt een bommetje onder alle maatregelen.Valcke schreef:Ik vrees overigens dat minister Grapperhaus zal aftreden, wellicht vandaag al. En ook dat is een kleine ergernis.
-
Helemaal eens, te zot voor woorden dat dit gedrag nog wordt verdedigd.Bertiel schreef:Wij hadden dolgraag de bruiloft willen vieren zoals Grapperhaus het gevierd heeft...
Bij vertrek heb ik enkel m’n 2 schoonzussen en m’n ouders een knuffel gegeven! Dat had ik met veel meer mensen willen doen!! Net zoals grapperhaus zeg maar.
Belachelijk dat hij dit zo ver heeft laten komen. Wij hebben er ook alles aan gedaan om dit te voorkomen.
Tijd om af te treden
Waar is duidelijk te zien dat hij handen schudt? ( meervoud)Amstelodamense schreef:Wat een onzin zeg. Ga hem nou niet als slachtoffer betitelen. Ik ben zeker niet uit op z'n val, maar dit kan toch echt niet? Handen schudden doen we sinds maart niet meer (althans, ik heb sinds die tijd geen enkele hand meer geschud). Het is een bewuste keuze van hem om dat wel te doen.Valcke schreef:Nog een detail in deze kwestie: De minister had het feestje aanvankelijk in eigen huis gepland. Volgens de noodverordeningen (sinds 1 juli meen ik) is het eigen huis vrijgesteld van de 1,5 meter regel en dergelijke. Doordat premier Rutte aankondigde dat het dringende advies was om maximaal 6 personen in eigen huis te ontvangen, moest hij alsnog een gelegenheid buitenshuis zoeken. En daarmee viel het gebeuren toch weer binnen de regels. Was dit alles in zijn eigen huis gebeurd, dan was er geen regel overtreden!
Wordt de foto met de hand op de schouder bedoelt?
-
https://www.telegraaf.nl/images/1043x58 ... dc35d1.jpgTerri schreef:Waar is duidelijk te zien dat hij handen schudt? ( meervoud)Amstelodamense schreef:Wat een onzin zeg. Ga hem nou niet als slachtoffer betitelen. Ik ben zeker niet uit op z'n val, maar dit kan toch echt niet? Handen schudden doen we sinds maart niet meer (althans, ik heb sinds die tijd geen enkele hand meer geschud). Het is een bewuste keuze van hem om dat wel te doen.Valcke schreef:Nog een detail in deze kwestie: De minister had het feestje aanvankelijk in eigen huis gepland. Volgens de noodverordeningen (sinds 1 juli meen ik) is het eigen huis vrijgesteld van de 1,5 meter regel en dergelijke. Doordat premier Rutte aankondigde dat het dringende advies was om maximaal 6 personen in eigen huis te ontvangen, moest hij alsnog een gelegenheid buitenshuis zoeken. En daarmee viel het gebeuren toch weer binnen de regels. Was dit alles in zijn eigen huis gebeurd, dan was er geen regel overtreden!
Wordt de foto met de hand op de schouder bedoelt?
Volgens een peiling afgelopen vrijdag (stand.nl) vond 85% van de Nederlanders de minister ongeloofwaardig.
Ik vraag me dan af hoeveel van die 85% zelf strikt de regels handhaaft. Je mening moet wat mij betreft wel consistent zijn met je eigen handelen.
Van mensen die zelf zeer strikt zijn kan ik me verontwaardiging indenken. Maar volgens mij is dat maar een minderheid van de bevolking.
Ik vraag me dan af hoeveel van die 85% zelf strikt de regels handhaaft. Je mening moet wat mij betreft wel consistent zijn met je eigen handelen.
Van mensen die zelf zeer strikt zijn kan ik me verontwaardiging indenken. Maar volgens mij is dat maar een minderheid van de bevolking.
-
- Verbannen
De link werkt niet, @Amstelodamense.
Maar verder wel eens met jouw visie hieromtrent.
Wat mij betreft treedt Grapperhaus per direct af en wordt de anderhalvemetermaatregel per direct opgeheven.
Maar verder wel eens met jouw visie hieromtrent.
Wat mij betreft treedt Grapperhaus per direct af en wordt de anderhalvemetermaatregel per direct opgeheven.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje