Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)
Re: Kleine ergernissen
Wij hadden zaterdag een 40-jarig huwelijksjubileum (niet van onszelf maar van naaste familie) met 36 personen in de buitenlucht. Ik denk dat we niet/nauwelijks binnen 1 meter geweest zijn. Wel is er af en toe een hand gelegd op de schouder van een ander. Laten we er wat ontspannen mee omgaan.
De groepsfoto is ook gemaakt. En dat is een voorbeeldige foto, mag ik zeggen! Iedereen hield 1,5 meter afstand behalve gezinsleden onderling. Het kan dus wel!
De groepsfoto is ook gemaakt. En dat is een voorbeeldige foto, mag ik zeggen! Iedereen hield 1,5 meter afstand behalve gezinsleden onderling. Het kan dus wel!
Nee hoor Hollander. Die vergevingsgezindheid was er ook niet voor mensen in de horeca die boetes kregen. Toch wat meer daar je licht opsteken denk ik.Bezorgd schreef:Er waren eerst alleen de foto's van gasten die te dicht bij elkaar stonden op een bordes.Hollander schreef:Excuses zijn gemaakt. Ongevraagd heeft hij een onnodige, maar wel respectvolle blijk van schuld gegeven door tweemaal de coronaboete te betalen. Ook blijkt uit de foto's dat op meerdere momenten in diverse situaties de regels wel degelijk werden gehanteerd, maar de enkele misstap meten we graag breed uit. De uitgedeelde coronaboetes zijn in principe alleen gegeven aan veelplegers (na waarschuwingen) in de openbare ruimte. Beide laatste zaken gelden niet voor de minister.Zeeuw schreef:En wrang voor de velen die eerder bekeurd werden obv deze regels.Ambtenaar schreef:Het is een beetje wrang dat de minister van Justitie geen afstand houdt en handen schudt. Hij is verantwoordelijk voor de handhaving, maar houdt zelf de regels niet.
De vergevingsgezindheid na excuses blijkt ook hier onder druk te staan. Volgens mij roept de Bijbel op tot een heel andere houding, juist ook voor ons als christenen.
Op basis van kritiek daarop zijn excuses gemaakt.
Omhelzen en handen schudden is echt wat anders.
Zeker omdat we al maanden geen handen schudden. Dan is het bewuste actie om het wel te doen.
Er zijn al vele bruiloften geweest waar men zich netjes aan de maatregelen hield. En een minister die verantwoordelijk is voor de handhaving, overtreedt ze bewust.
Dat kan niet.
Wie zegt dat Grapperhaus dat bij meer mensen gedaan heeft? Tot nu toe zie ik een foto met zijn schoonmoeder en één foto waarop hij een hand geeft. Dat is het dan... jij hebt ongeveer hetzelfde gedaan met vier personen, prima, maar laten we dan niet op Grapperhaus afgeven.Bertiel schreef:Bij vertrek heb ik enkel m’n 2 schoonzussen en m’n ouders een knuffel gegeven! Dat had ik met veel meer mensen willen doen!! Net zoals grapperhaus zeg maar.
Maar Grapperhaus is een minister en heeft gewoon een voorbeeldfunctie. Bertiel niet.
Dat klopt. Toch vind ik dat sprake is van buitenproportionele ophef.Erskinees schreef:Maar Grapperhaus is een minister en heeft gewoon een voorbeeldfunctie. Bertiel niet.
Ik ben het er niet mee eens. De minister heeft grote woorden gebruikt. Mensen aso's genoemd. Dan vang je simpelweg als hoge boom veel wind en moet je daar niet gek van opkijken. Vooral omdat je weet dat alle maatregelen op zijn zachtst gezegd, niet door iedereen worden gedragen.Valcke schreef:Dat klopt. Toch vind ik dat sprake is van buitenproportionele ophef.Erskinees schreef:Maar Grapperhaus is een minister en heeft gewoon een voorbeeldfunctie. Bertiel niet.
Ik ook, al is het natuurlijk wel een beetje dom van hem.
Ben ik nu de enige die de anderhalve meter maatschappij wel fijn vind? Ik ben niet zo van het te pas en onpas elkaar zoenen en knuffelen bij het gaan en komen.
Ben ik nu de enige die de anderhalve meter maatschappij wel fijn vind? Ik ben niet zo van het te pas en onpas elkaar zoenen en knuffelen bij het gaan en komen.
Daar ben je m.i. altijd zelf bij.merel schreef:Ik ook, al is het natuurlijk wel een beetje dom van hem.
Aah. Jij snapt de boodschap.Zeeuw schreef:Nee hoor Hollander. Die vergevingsgezindheid was er ook niet voor mensen in de horeca die boetes kregen. Toch wat meer daar je licht opsteken denk ik.
De minister heeft mensen 'aso' genoemd die bewust coronaregels overtreden. Ik meen dat het toen ging om feestjes thuis in de ergste fase van de epidemie. Het is ongepast om dat nu tegen hem te gebruiken.Zeeuw schreef:Ik ben het er niet mee eens. De minister heeft grote woorden gebruikt. Mensen aso's genoemd. Dan vang je simpelweg als hoge boom veel wind en moet je daar niet gek van opkijken. Vooral omdat je weet dat alle maatregelen op zijn zachtst gezegd, niet door iedereen worden gedragen.Valcke schreef:Dat klopt. Toch vind ik dat sprake is van buitenproportionele ophef.Erskinees schreef:Maar Grapperhaus is een minister en heeft gewoon een voorbeeldfunctie. Bertiel niet.
En natuurlijk, zijn optreden is niet heel fraai. Hij heeft echter excuses gemaakt en m.i. kunnen we begrip hebben voor de situatie.
Jouw bewering dat mensen in de horeca op de bon zijn gegaan, is van een andere aard. Dan zijn de regels niet eens, maar meerdere malen overtreden waarbij de ondernemer zich niet aan regels gehouden heeft. Niet doordat enkele gasten elkaar begroetten of iets dergelijks. Daarom vind ik dat je toch echt appels en peren met elkaar vergelijkt. Bovendien kan een ondernemer ook in beroep gaan wanneer een boete onredelijk is.
Dat ben ik met je eens.Valcke schreef:Dat klopt. Toch vind ik dat sprake is van buitenproportionele ophef.Erskinees schreef:Maar Grapperhaus is een minister en heeft gewoon een voorbeeldfunctie. Bertiel niet.
Overigens komt veel ophef ook door personen die juist af willen van de 1,5-meter samenleving. Vanuit dat oogpunt snap ik hun frustratie ook wel. Zij vinden de 1,5 meter onmenselijk, onpraktisch, al dan niet met complottheorieën etc. Maar men moet zich er aan houden want je kan zelfs beboet worden. Dan is het wel frustrerend om te zien dat notabene de minister van Justitie en Veiligheid zich niet aan de door de overheid opgelegde regels houdt. Daarom gaat men er alles aan doen om hem in een negatief daglicht te stellen.
Van te pas en te onpas zoenen houd ik niet. Deed ik ook nooit aan mee. Maar iedereen altijd op 1,5 meter afstand ervaar ik af en toe wel als eenzaam. Maar wellicht dat ik dat als alleenstaande anders ervaar dan jij met een aantal gezinsleden om je heen.merel schreef:Ik ook, al is het natuurlijk wel een beetje dom van hem.
Hoeveel ondernemers heb je gesproken?Valcke schreef:De minister heeft mensen 'aso' genoemd die bewust coronaregels overtreden. Ik meen dat het toen ging om feestjes thuis in de ergste fase van de epidemie. Het is ongepast om dat nu tegen hem te gebruiken.Zeeuw schreef:Ik ben het er niet mee eens. De minister heeft grote woorden gebruikt. Mensen aso's genoemd. Dan vang je simpelweg als hoge boom veel wind en moet je daar niet gek van opkijken. Vooral omdat je weet dat alle maatregelen op zijn zachtst gezegd, niet door iedereen worden gedragen.Valcke schreef:Dat klopt. Toch vind ik dat sprake is van buitenproportionele ophef.Erskinees schreef:Maar Grapperhaus is een minister en heeft gewoon een voorbeeldfunctie. Bertiel niet.
En natuurlijk, zijn optreden is niet heel fraai. Hij heeft echter excuses gemaakt en m.i. kunnen we begrip hebben voor de situatie.
Jouw bewering dat mensen in de horeca op de bon zijn gegaan, is van een andere aard. Dan zijn de regels niet eens, maar meerdere malen overtreden waarbij de ondernemer zich niet aan regels gehouden heeft. Niet doordat enkele gasten elkaar begroetten of iets dergelijks. Daarom vind ik dat je toch echt appels en peren met elkaar vergelijkt. Bovendien kan een ondernemer ook in beroep gaan wanneer een boete onredelijk is.
Geen enkele. Maar ondernemers kunnen in beroep gaan tegen een onredelijk opgelegde boete. Dat lijkt mij een feit.
Ik vrees overigens dat minister Grapperhaus zal aftreden, wellicht vandaag al. En ook dat is een kleine ergernis.