Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Ambtenaar

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ambtenaar »

Het is een beetje wrang dat de minister van Justitie geen afstand houdt en handen schudt. Hij is verantwoordelijk voor de handhaving, maar houdt zelf de regels niet.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:Het is een beetje wrang dat de minister van Justitie geen afstand houdt en handen schudt. Hij is verantwoordelijk voor de handhaving, maar houdt zelf de regels niet.
En wrang voor de velen die eerder bekeurd werden obv deze regels.
Valcke

Bericht door Valcke »

Ik vind het heel normaal dat de minister tijdens zijn bruiloft zijn schoonmoeder een knuffel geeft op zijn bruiloft en dat zij een arm op zijn schouder legt. Het probleem is niet het gedrag van de minister, maar de noodverordeningen die ten onrechte bepalingen opleggen voor het privédomein. Regels zouden beperkt moeten blijven tot de publieke ruimte. Situaties tijdens besloten bijeenkomsten / in het privédomein behoren niet onder de regels te vallen.

Het gedrag van journalisten vind ik overigens beschamend.
Laatst gewijzigd door Valcke op 02 sep 2020, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Het gedrag van de minister zelf op de nieuwe foto's is niet meer te verdedigen.
Dat doe je gewoon niet.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Het gedrag van de minister zelf op de nieuwe foto's is niet meer te verdedigen.
Dat doe je gewoon niet.
Welke nieuwe foto's?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:Het gedrag van de minister zelf op de nieuwe foto's is niet meer te verdedigen.
Dat doe je gewoon niet.
Op radio 1 terecht net, op deze manier houdt Shownieuws het vuurtje brandend door elke keer nieuwe foto's te vertonen. Excuses zijn gemaakt. Punt erachter.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef:
Dat doe je gewoon niet.
Op radio 1 terecht net, op deze manier houdt Shownews het vuurtje brandend door elke keer nieuwe foto's te vertonen. Excuses zijn gemaakt. Punt erachter.

Iedereen dacht dat het een incident was.
Een groepsfoto, beetje dicht bij elkaar.
Nu zie je Grapperhaus handen schudden.
Er worden tal van bruiloften georganiseerd, niemand schudt handen. Al heel lang niet.
Hollander

Bericht door Hollander »

Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:Het is een beetje wrang dat de minister van Justitie geen afstand houdt en handen schudt. Hij is verantwoordelijk voor de handhaving, maar houdt zelf de regels niet.
Excuses zijn gemaakt. Ongevraagd heeft hij een onnodige, maar wel respectvolle blijk van schuld gegeven door tweemaal de coronaboete te betalen. Ook blijkt uit de foto's dat op meerdere momenten in diverse situaties de regels wel degelijk werden gehanteerd, maar de enkele misstap meten we graag breed uit. De uitgedeelde coronaboetes zijn in principe alleen gegeven aan veelplegers (na waarschuwingen) in de openbare ruimte. Beide laatste zaken gelden niet voor de minister.

De vergevingsgezindheid na excuses blijkt ook hier onder druk te staan. Volgens mij roept de Bijbel op tot een heel andere houding, juist ook voor ons als christenen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:Ik vind het heel normaal dat de minister tijdens zijn bruiloft zijn schoonmoeder een knuffel geeft op zijn bruiloft en dat zij een arm op zijn schouder legt. Het probleem is niet het gedrag van de minister, maar de noodverordeningen die ten onrechte bepalingen opleggen voor het privédomein. Regels zouden beperkt moeten blijven tot de publieke ruimte. Situaties tijdens besloten bijeenkomsten / in het privédomein behoren niet onder de regels te vallen.

Het gedrag van journalisten vind ik overigens beschamend.
Ik ben het hier wel mee eens. Al is de minister natuurlijk wel ook verantwoordelijk voor de slechte regels. In Engeland moest Neil Ferguson zich terugtrekken als adviseur vanwege het overtreden van regels, terwijl hij al aantoonbaar besmet was geweest en dus vrij zeker de volksgezondheid niet in gevaar bracht. Zijn gedrag was niet goed te praten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke

Bericht door Valcke »

Volledig eens met Hollander en Pierre27. Het is schandalig dat men op deze manier probeert de minister ten val te brengen.

Wel denk ik dat er door de regering een belangrijke les geleerd kan worden: Schrijf in noodverordeningen geen zaken op die niet reëel zijn. En dan bedoel ik bijvoorbeeld het privédomein. Dat had nooit onder de regels moeten vallen. Ik heb mijn niet-thuiswonende dochter tweemaal een zoen gegeven in afgelopen maanden en een arm geslagen om mijn schoonzoon en anderen. Dat zijn zaken die tot het privéleven behoren. Waar het fout is gegaan, is dat de regels te strikt zijn opgeschreven.

Maar laat deze minister nu met rust. Er is niemand die niet begrijpt wat er gebeurd is en hij heeft zijn excuses reeds gemaakt.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Dat doe je gewoon niet.
Welke nieuwe foto's?

In de Telegraaf.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:Er worden tal van bruiloften georganiseerd, niemand schudt handen. Al heel lang niet.
Dat is echt een misvatting. Handen schudden, omhelzen, zoenen, enz. gaat gewoon door in dat soort situaties, zo is mijn waarneming.
En dat mag ook gewoon, omdat het de persoonlijke levenssfeer is. Daar heeft geen minister of veiligheidsregio iets over te zeggen. Als ze dat willen, moeten ze in een politiestaat solliciteren.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Hollander schreef:
Zeeuw schreef:
Excuses zijn gemaakt. Ongevraagd heeft hij een onnodige, maar wel respectvolle blijk van schuld gegeven door tweemaal de coronaboete te betalen. Ook blijkt uit de foto's dat op meerdere momenten in diverse situaties de regels wel degelijk werden gehanteerd, maar de enkele misstap meten we graag breed uit. De uitgedeelde coronaboetes zijn in principe alleen gegeven aan veelplegers (na waarschuwingen) in de openbare ruimte. Beide laatste zaken gelden niet voor de minister.

De vergevingsgezindheid na excuses blijkt ook hier onder druk te staan. Volgens mij roept de Bijbel op tot een heel andere houding, juist ook voor ons als christenen.
Er waren eerst alleen de foto's van gasten die te dicht bij elkaar stonden op een bordes.
Op basis van kritiek daarop zijn excuses gemaakt.
Omhelzen en handen schudden is echt wat anders.
Zeker omdat we al maanden geen handen schudden. Dan is het bewuste actie om het wel te doen.
Er zijn al vele bruiloften geweest waar men zich netjes aan de maatregelen hield. En een minister die verantwoordelijk is voor de handhaving, overtreedt ze bewust.
Dat kan niet.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:Er worden tal van bruiloften georganiseerd, niemand schudt handen. Al heel lang niet.
Dat is echt een misvatting. Handen schudden, omhelzen, zoenen, enz. gaat gewoon door in dat soort situaties, zo is mijn waarneming.
En dat mag ook gewoon, omdat het de persoonlijke levenssfeer is. Daar heeft geen minister of veiligheidsregio iets over te zeggen. Als ze dat willen, moeten ze in een politiestaat solliciteren.
Ik herken dat niet.
Ook op verjaardagen zie ik alleen felicitaties op afstand.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Op verjaardagen wel, ja, dat herken ik ook.
Voor veel mensen hoeven die drie zoenen niet, ze zijn blij dat ze er nu vanaf zijn.
En ook in kerken, men schudt (tot mijn ergernis) geen handen meer om elkaar Gods zegen toe te wensen.
Maar bij bruiloften, condoleances, jubilea, enz. is het een ander verhaal. Daar worden gewoon handen geschud en omhelsd, zoenen in iets mindere mate als voorheen.
Plaats reactie