Wat doen we vandaag?

Mara

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

merel schreef: Als het aanrechtblad op 98 cm gemaakt wordt en de keukenkastjes zijn (standaardmaat) 80 cm. Dan blijven de kastjes nog een eind boven de grond hangen. De standaard plint van de IKEA is 11 of 8 cm, maar daarmee overbrug je dit verschil niet.
Ikea is leuk voor een standaard rijtjeshuis of appartement. Maar ze kennen geen buitengewone maten.
Kasten gaan ook maar tot een bepaalde hoogte.
Mijn buurjongen heeft een Ikea keuken gekocht, en om dat dat probleem te ondervangen is het keukenblok op een verhoging geplaatst.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Met kleindochter van bijna drie naar Avifauna geweest. Door de coronamaatregelen was het niet zo druk als normaal in de zomervakantie, dus dat was prettig. Van de maatregelen merk je verder niet zoveel, er zijn wat verplichte looprichtingen en iedereen houdt wat afstand, dus dat bederft de pret niet.
De grootste hit was natuurlijk de lori-landing. Die vogels komen op je arm en op je hoofd zitten, groot plezier. Verder deden de vogels haar niet zoveel. Kijk, wat een grote vogel! Ja, zei ze dan en ze stiefelde weer door. Kijk, een uil! Ik heb 'm gezien, zei ze dan, en hup weer verder.
Sommige vogels vond ze wel erg leuk, de flamingo's, de papegaaien, de pinguïns. Dat er pas een pinguïn ontsnapt was en in oma's dorp weer was gevonden vond ze erg bijzonder.
De halfapen ware niet erg actief, ze hadden net gegeten en het regende een beetje. Dat was jammer.
Al met al een leuk half dagje uit. Ze kon gratis naar binnen, die meevaller hebben we tenietgedaan in het winkeltje bij de uitgang :D
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Dodo schreef:De grootste hit was natuurlijk de lori-landing. Die vogels komen op je arm en op je hoofd zitten, groot plezier. Verder deden de vogels haar niet zoveel. Kijk, wat een grote vogel! Ja, zei ze dan en ze stiefelde weer door. Kijk, een uil! Ik heb 'm gezien, zei ze dan, en hup weer verder.
:haha
Leuk! Ik dacht dat Avifauna inmiddels wat verouderd en vervallen is, maar toch wel een aanrader dus?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

De vogels zijn nog steeds het bekijken waard. Hier en daar wordt wat opgeknapt. Ze zijn bezig met een groot nieuw 'hok' waar ze arenden in gaan stoppen.

Ook de beplanting is altijd het bekijken waard.

Het was vorige week goed toeven in Avifauna.
Isala

Bericht door Isala »

Na een verkwikkend bezoek vanmorgen, zitten wij nu op het Prinsenhof achter de Augustijnenkerk in Dordrecht.
Hora est!
Nathanaël

Bericht door Nathanaël »

Isala schreef:Na een verkwikkend bezoek vanmorgen, zitten wij nu op het Prinsenhof achter de Augustijnenkerk in Dordrecht.
Mooie kerk! De wijkgemeenten die er gebruik van maken hebben in de achterliggende tijd filmpjes gemaakt waarbij er een 'rondleiding' wordt gegeven langs allerlei verschillende onderdelen van de kerk. Dat als onderdeel van opnames met muziek en meditatie.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Nathanaël schreef:
Isala schreef:Na een verkwikkend bezoek vanmorgen, zitten wij nu op het Prinsenhof achter de Augustijnenkerk in Dordrecht.
Mooie kerk! De wijkgemeenten die er gebruik van maken hebben in de achterliggende tijd filmpjes gemaakt waarbij er een 'rondleiding' wordt gegeven langs allerlei verschillende onderdelen van de kerk. Dat als onderdeel van opnames met muziek en meditatie.
De heren Wildeman en Van Belzen hebben enkele uitzendingen verricht vanuit deze kerk, in de afgelopen maanden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Mauritshuis.
En aftellen... gaat nu echt dichtbij komen :love
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
samanthi

Bericht door samanthi »

Bertiel schreef:Mauritshuis.
En aftellen... gaat nu echt dichtbij komen :love
Mauritshuis is echt de moeite waard!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Dagje Ouwehand met de bruidsmeisjes
En de weerberichten negeren voor komende week...
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Komende drie weken vakantie, was ik ook wel aan toe.
merel

Bericht door merel »

Fijne vakantie! Gaan jullie nog weg?

Ik mag vandaag weer aan het werk. Ook best fijn!
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Bertiel schreef:Dagje Ouwehand met de bruidsmeisjes
Ach, bijna 15 jaar geleden hadden we een kletsnatte huwelijksdag op Flakkee. Toch was het allemaal prima en zijn we nog steeds ongelofelijk gelukkig getrouwd. ;)
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ad Anker schreef:
Bertiel schreef:Dagje Ouwehand met de bruidsmeisjes
Ach, bijna 15 jaar geleden hadden we een kletsnatte huwelijksdag op Flakkee. Toch was het allemaal prima en zijn we nog steeds ongelofelijk gelukkig getrouwd. ;)
M’n ouders trouwden met storm en hagel. Allemaal goedgekomen
Maar bedankt
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

merel schreef:Fijne vakantie! Gaan jullie nog weg?

Ik mag vandaag weer aan het werk. Ook best fijn!
Ja, 1,5 week in een vakantiehuisje aan de kust.
Plaats reactie