.samanthi schreef:Als het gewoon een soort limonade was zouden de mensen dit niet van de Heere Jezus gezegd hebben.Jantje schreef:Inderdaad. Ik heb het pas in een preek gehoord, van ds. Van Rijswijk, over de bruiloft te Kana. Het alcoholpercentage was in ieder geval dusdanig laag dat ook de kinderen van die wijn konden drinken.DDD schreef:Dat Noach dronken werd van wijn lijkt mij in ieder geval geen reden om te stellen dat wijn drinken geoorloofd is.![]()
Ik begrijp trouwens dat het hier om het alcoholpercentage ging.
33 Want Johannes de Doper is gekomen, noch brood etende noch wijn drinkende, en gij zegt: Hij heeft den duivel.
34 De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en gij zegt: Ziedaar een Mens Die een vraat en wijnzuiper is, een vriend van tollenaren en zondaren.
en zou Petrus dit niet geschreven hebben 1 Petr. 4:3 Want het is ons genoeg dat wij den voorgaanden tijd des levens der heidenen wil volbracht hebben, en gewandeld hebben in ontuchtigheden, begeerlijkheden, wijnzuiperijen, brasserijen, drinkerijen en gruwelijke afgoderijen;
Eens, De wijn in de tijd van het Romeins keizerrijk had ongeveer hetzelfde alcoholpercentage als nu. Toch wordt het drinken van (een weinig) wijn in de Schrift niet afgewezen. Ik las net aan tafel Romeinen 14. Twisten over eten en drinken is niet nuttig .