Ytube advertenties

Ora et labora

Re: RE: Re: RE: Re: Ytube advertenties

Bericht door Ora et labora »

Anselmus schreef:
Ora et labora schreef:
Anselmus schreef:
Orchidee schreef:Hoe krijg jij stroom, internet, enz geleverd?
En letterlijk niet kopen op zondag?
Je word een zeldzaamheid op dat gebied!
Véél mensen shoppen zondags "gewoon" online en veroordelen tegelijkertijd de zondagsopenstelling van winkels en supermarktenAfbeelding
Écht Afbeelding?
Een poosje geleden hoorde ik van iemand dat je de vaatwasser op zondag niet mag gebruiken
Niet mag douchen etc etc. waanzin toch?
Zo ben ik ook opgevoed. Wat is het verschil met een wasmachine en een vaatwasmachine? Toch doe ik het eerste wel en het tweede niet, mogelijk door het vervolgwerk wat eraan vastzit. Maar douchen op zondag vonden mijn ouders niet nodig omdat dit ook op zaterdag kon. Zelf denk ik niet dat het om die dingen gaat, maar het hoeft niet per se waanzin te zijn. Ik denk dat het mijn ouders veiligheid bood om de paadjes te gaan die hun ouders ook deden. Mijn vader is nog opgevoed met een tobbe, dat gaf veel werk, dus niet op zondag. Toen kregen ze een bad boven in een kamer (de vloerbedekking en behang bleven zitten) en dat was luxe, maar niet voor de zondag. Die opvoedstijl hebben mijn ouders ook gehanteerd. Ik neem die niet over, maar omdat het hun veiligheid bood, zou ik niet willen zeggen dat het waanzin is. Mijn ouders waren liever voorzichtig dan dat ze de wet van de Heere overtraden door iets te doen wat niet mag.
Inderdaad de zondag de zondag laten dat behoort zo. Daar zijn inderdaad regels en wetten voor.
Die hebben we lief te hebben en te respecteren voor ons nut en van de naaste. Maar kort even opfrissen douchen en de vaat doen behoort te kunnen. Hygiëne is belangrijk
Laatst gewijzigd door Ora et labora op 18 aug 2020, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Klavart

Re: Ytube advertenties

Bericht door Klavart »

Jantje schreef:Een wijntje is niet zondig, een fles wijn wel.
Het ligt eraan wat je met dat wijntje en die fles wijn doet. :huhu
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Anselmus schreef:
Laten jullie je kind 'namen en feiten' leren of godsdienst maken op zondag (of moet dit in een ander topic over zondagsrust)?

Klopt , over dat roken ben ik ook tegengekomen.
Alcohol begrijp ik niet helemaal. Wijn werd er in de tijd van de bijbel ook gedronken.

Ja onze kinderen maken en leren zondags 'namen en feiten' of ander werk rondom godsdienst lessen.
In die tijd zat er amper alcohol in de wijn. Ik denk niet eens 1%.
Oh, waar baseer je dat op?
merel

Re: RE: Re: RE: Re: Ytube advertenties

Bericht door merel »

Orchidee schreef:
Jo-Ann schreef:
Orchidee schreef:Hoe krijg jij stroom, internet, enz geleverd?
En letterlijk niet kopen op zondag?
Je word een zeldzaamheid op dat gebied!
Véél mensen shoppen zondags "gewoon" online en veroordelen tegelijkertijd de zondagsopenstelling van winkels en supermarktenAfbeelding
Ik wil graag hopen dat dat niet klopt. De enige keren dat ik wat op zondag heb gekocht was in het ziekenhuis om daar wat eetbaars te halen na daar onverwachts te zijn.
Je mag van mij die hoop hebben maar ik zie en hoor het in veel gezinnen, bij familie en vrienden.
Zij hebben (nog wel) de grens gezet bij fysiek winkelen, dat doen ze (nog) niet maar zulke grenzen vervagen wél snel!
"Niemand" ziet en weet het dus voor de buitenwereld (denk aan familie en medegemeenteleden bijvoorbeeld) is het niet zichtbaar.
Toch vind ik dit een lastige. Ik heb wel eens op woensdag wat besteld, waarvan ik op zondag bericht kreeg dat het was verpakt en verzonden. Als je op zondag wat online besteld, is de kans groot dat het op maandag verzonden wordt ;)
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Herkenbaar. Ik vraag me ook af wanneer de zondag als standaard bezorgdag mee gaat tellen zodat je bewust moet gaan uitrekenen wanneer je wat kunt bestellen.
Fides Quaerens Intellectum
huisman

Bericht door huisman »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Anselmus schreef:
Laten jullie je kind 'namen en feiten' leren of godsdienst maken op zondag (of moet dit in een ander topic over zondagsrust)?

Klopt , over dat roken ben ik ook tegengekomen.
Alcohol begrijp ik niet helemaal. Wijn werd er in de tijd van de bijbel ook gedronken.

Ja onze kinderen maken en leren zondags 'namen en feiten' of ander werk rondom godsdienst lessen.
In die tijd zat er amper alcohol in de wijn. Ik denk niet eens 1%.
Dit is echt historische en Bijbelse onzin. Noach werd niet dronken van 1%: En Noach begon een akkerman te zijn, en hij plantte een wijngaard. En hij dronk van dien wijn, en werd dronken;
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Dit is echt historische en Bijbelse onzin. Noach werd niet dronken van 1%: En Noach begon een akkerman te zijn, en hij plantte een wijngaard. En hij dronk van dien wijn, en werd dronken;
Ook van wijn met een laag alcoholpercentage kun je dronken worden, als je er maar genoeg van drinkt.

www.wijnindebijbel.nl
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef: Dit is echt historische en Bijbelse onzin. Noach werd niet dronken van 1%: En Noach begon een akkerman te zijn, en hij plantte een wijngaard. En hij dronk van dien wijn, en werd dronken;
Ook van wijn met een laag alcoholpercentage kun je dronken worden, als je er maar genoeg van drinkt.

http://www.wijnindebijbel.nl
Maar niet van 1%. Men verdunde de wijn soms wel met water in de Romeinse tijd maar dronk het dan ook met liters tegelijk. Maar in de Bijbel is wijn geen druivensap zonder of met weinig alcohol. Toch wordt het aangeprezen maar met mate.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Dat Noach dronken werd van wijn lijkt mij in ieder geval geen reden om te stellen dat wijn drinken geoorloofd is. :)

Ik begrijp trouwens dat het hier om het alcoholpercentage ging.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Daarom laat ik ook altijd de laatste druppel in de fles zitten :haha
Maanenschijn

Re: RE: Re: Ytube advertenties

Bericht door Maanenschijn »

Anselmus schreef:
Nee, dat hebben we altijd gezien als 'regulier huiswerk' wat prima in de 6 dagen past en niet op zondag geleerd hoeft te worden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

FlyingEagle schreef:

:haha

Juist Jantje. Daarom drink ik nooit wijn.

;)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
FlyingEagle schreef:

:haha

Juist Jantje. Daarom drink ik nooit wijn.

;)
Ik ook niet inderdaad. Dus daar zijn we het dan helemaal over eens. :yahoo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Dat Noach dronken werd van wijn lijkt mij in ieder geval geen reden om te stellen dat wijn drinken geoorloofd is. :)

Inderdaad. Ik heb het pas in een preek gehoord, van ds. Van Rijswijk, over de bruiloft te Kana. Het alcoholpercentage was in ieder geval dusdanig laag dat ook de kinderen van die wijn konden drinken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
samanthi

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
DDD schreef:Dat Noach dronken werd van wijn lijkt mij in ieder geval geen reden om te stellen dat wijn drinken geoorloofd is. :)

Inderdaad. Ik heb het pas in een preek gehoord, van ds. Van Rijswijk, over de bruiloft te Kana. Het alcoholpercentage was in ieder geval dusdanig laag dat ook de kinderen van die wijn konden drinken.
Als het gewoon een soort limonade was zouden de mensen dit niet van de Heere Jezus gezegd hebben.

33 Want Johannes de Doper is gekomen, noch brood etende noch wijn drinkende, en gij zegt: Hij heeft den duivel.
34 De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en gij zegt: Ziedaar een Mens Die een vraat en wijnzuiper is, een vriend van tollenaren en zondaren.

en zou Petrus dit niet geschreven hebben 1 Petr. 4:3 Want het is ons genoeg dat wij den voorgaanden tijd des levens der heidenen wil volbracht hebben, en gewandeld hebben in ontuchtigheden, begeerlijkheden, wijnzuiperijen, brasserijen, drinkerijen en gruwelijke afgoderijen;
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie