Ytube advertenties

Jo-Ann

Re: Ytube advertenties

Bericht door Jo-Ann »

Voor de helderheid: ik doelde met name op het online shoppen op zondag waar Orchidee over schreef.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Hoopvol schreef:Ik weet van mensen die op zondag niet door de Westerscheldetunnel gaan omdat er dan voor hun gewerkt word.
Ds. Krijgsman (GGiN), ds. Zippro en veel andere predikanten uit de GG gelukkig niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Orchidee

Re: RE: Re: RE: Re: Ytube advertenties

Bericht door Orchidee »

Jo-Ann schreef:
Orchidee schreef:Hoe krijg jij stroom, internet, enz geleverd?
En letterlijk niet kopen op zondag?
Je word een zeldzaamheid op dat gebied!
Véél mensen shoppen zondags "gewoon" online en veroordelen tegelijkertijd de zondagsopenstelling van winkels en supermarktenAfbeelding
Ik wil graag hopen dat dat niet klopt. De enige keren dat ik wat op zondag heb gekocht was in het ziekenhuis om daar wat eetbaars te halen na daar onverwachts te zijn.
Je mag van mij die hoop hebben maar ik zie en hoor het in veel gezinnen, bij familie en vrienden.
Zij hebben (nog wel) de grens gezet bij fysiek winkelen, dat doen ze (nog) niet maar zulke grenzen vervagen wél snel!
"Niemand" ziet en weet het dus voor de buitenwereld (denk aan familie en medegemeenteleden bijvoorbeeld) is het niet zichtbaar.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hollander

Re: RE: Re: Ytube advertenties

Bericht door Hollander »

Tiberius schreef:
Hollander schreef:(muv kerkcollecte).
Geven is iets heel anders dan betalen. ;)
Ik had het over "uitgeven", daaronder kan men geven en betalen verstaan. Dus ik weet nu niet waar je op reageert.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Véél mensen shoppen zondags "gewoon" online en veroordelen tegelijkertijd de zondagsopenstelling van winkels en supermarktenAfbeelding
Écht Afbeelding?
Fides Quaerens Intellectum
Valcke

Bericht door Valcke »

Orchidee heeft het kennelijk onderzocht.
Ik geloof wel dat er veel mensen zijn die op zondag online shoppen; maar dat dit juist mensen zijn die tegen fysieke zondagsopenstelling zijn van winkels, geloof ik niet zo. Dat zou zeer tegenstrijdig zijn.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

:mad
Hollander schreef:
Tiberius schreef:
Ik had het over "uitgeven", daaronder kan men geven en betalen verstaan. Dus ik weet nu niet waar je op reageert.
Op zondag geven is goed, de arme een christelijke handreiking doen, maar betalen ligt anders.
Dus niet elke vorm van uitgeven is gelijkwaardig.
refo

Bericht door refo »

Habitat schreef:
Geytenbeekje schreef:Als je een filmpje aanklikt komen er wel eens advertenties.
Nu luister/zing ik op zondag wel eens mee met een psalmuitvoering die op Ytube is geplaatst.
Hoef ik niet bang te zijn dat als ik een advertentie zie degene op zondag geld krijgt ?
U kunt AdBlock Plus op uw browser installeren. (In 2 minuten gedaan.) Dan heeft u geen last meer van advertenties en kunt u ongestoord de psalmen beluisteren.
Maar dat is wel onaardig. Je gebruikt een gratis iets, maar wil dat de eigenaar er niets aan verdient.
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb geen reden om aan de observaties van Orchidee te twijfelen. In mijn omgeving zijn er best veel mensen die ook op zondag boodschappen doen. Ik doe dat liever niet, maar als ik te gast ben, werk ik er soms wel aan mee dat mensen op zondag boodschappen voor mij doen. En als ik op vakantie ben, eet ik ook op zondag, ook als ik niet zelf kan koken.

Maar wat betreft de advertenties: ik zou menen dat je in zo'n geval op zondag gewoon geen internet moet aanzetten, zoals sommige reformatorische mensen ook als principe hebben.
Hollander

Bericht door Hollander »

Tiberius schreef::mad
Hollander schreef:
Tiberius schreef:
Op zondag geven is goed, de arme een christelijke handreiking doen, maar betalen ligt anders.
Dus niet elke vorm van uitgeven is gelijkwaardig.
Klopt, helemaal eens, vandaar ook mijn reactie zoals die was. :)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:
Jo-Ann schreef:
Ik wil graag hopen dat dat niet klopt. De enige keren dat ik wat op zondag heb gekocht was in het ziekenhuis om daar wat eetbaars te halen na daar onverwachts te zijn.
Je mag van mij die hoop hebben maar ik zie en hoor het in veel gezinnen, bij familie en vrienden.
Zij hebben (nog wel) de grens gezet bij fysiek winkelen, dat doen ze (nog) niet maar zulke grenzen vervagen wél snel!
"Niemand" ziet en weet het dus voor de buitenwereld (denk aan familie en medegemeenteleden bijvoorbeeld) is het niet zichtbaar.
Ik geloof wel dat dit waar kan zijn. Mensen zijn zich minder bewust van de alomtegenwoordigheid Gods en een besef van de zonde zelf, en dan kan er soms veel bij door omdat zo men denkt "niemand het ziet toch'. Dat tekent wel hoe diep (of oppervlakkig) velen zijn die zich nog met de naam 'christen' tooien.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

Op marktplaats kwam ik pas de opmerking tegen: op zondag niet bieden. Ik zou zeggen haal dan je advertenties op zaterdag weg. Maar ja, dat is teveel werk natuurlijk.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Op marktplaats kwam ik pas de opmerking tegen: op zondag niet bieden. Ik zou zeggen haal dan je advertenties op zaterdag weg. Maar ja, dat is teveel werk natuurlijk.
Vroeger was het in België mogelijk om post te verzenden met een label aan de postzegel met de tekst: NIET OP ZONDAG BESTELLEN.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Habitat

Bericht door Habitat »

refo schreef:
Habitat schreef:
Geytenbeekje schreef:Als je een filmpje aanklikt komen er wel eens advertenties.
Nu luister/zing ik op zondag wel eens mee met een psalmuitvoering die op Ytube is geplaatst.
Hoef ik niet bang te zijn dat als ik een advertentie zie degene op zondag geld krijgt ?
U kunt AdBlock Plus op uw browser installeren. (In 2 minuten gedaan.) Dan heeft u geen last meer van advertenties en kunt u ongestoord de psalmen beluisteren.
Maar dat is wel onaardig. Je gebruikt een gratis iets, maar wil dat de eigenaar er niets aan verdient.
Ik geef aan youtube iets waar ze nog veel meer aan hebben: mijn invoergegevens. Daarmee heeft Google (waar youtube onder valt) een mooi overzicht van de interesses van netwerken van mensen. Die kunnen ze op een later moment weer gebruiken. Daar verdient Google prima aan. We hoeven geen medelijden met het bedrijf te hebben.
CvdW

Bericht door CvdW »

Dit zijn lastige zaken.
Zouden we iets kunnen leren van de Joden. Zij maken de maaltijd voor de sabbat de dag ervoor klaar. Zetten deze in dekens weg en op de sabbat wordt deze gegeten.
Wanneer je de luxe hebt van een dubbel systeem dan kun je op zondag zonder stroom, water en verwarming.
Ik kan me voorstellen dat op een appartement in de stad dit problemen geeft. Geen puls, geen houtkachel, geen olielampen.
Wij worden wel bestempeld als zeer strikt. De Engelse puriteinen waren ook voor een strikte levenswandel.
Plaats reactie