Ytube advertenties
Re: Ytube advertenties
Voor de helderheid: ik doelde met name op het online shoppen op zondag waar Orchidee over schreef.
-
- Verbannen
Ds. Krijgsman (GGiN), ds. Zippro en veel andere predikanten uit de GG gelukkig niet.Hoopvol schreef:Ik weet van mensen die op zondag niet door de Westerscheldetunnel gaan omdat er dan voor hun gewerkt word.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: RE: Re: RE: Re: Ytube advertenties
Je mag van mij die hoop hebben maar ik zie en hoor het in veel gezinnen, bij familie en vrienden.Jo-Ann schreef:Ik wil graag hopen dat dat niet klopt. De enige keren dat ik wat op zondag heb gekocht was in het ziekenhuis om daar wat eetbaars te halen na daar onverwachts te zijn.Orchidee schreef:Hoe krijg jij stroom, internet, enz geleverd?
En letterlijk niet kopen op zondag?
Je word een zeldzaamheid op dat gebied!
Véél mensen shoppen zondags "gewoon" online en veroordelen tegelijkertijd de zondagsopenstelling van winkels en supermarkten
Zij hebben (nog wel) de grens gezet bij fysiek winkelen, dat doen ze (nog) niet maar zulke grenzen vervagen wél snel!
"Niemand" ziet en weet het dus voor de buitenwereld (denk aan familie en medegemeenteleden bijvoorbeeld) is het niet zichtbaar.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Re: RE: Re: Ytube advertenties
Ik had het over "uitgeven", daaronder kan men geven en betalen verstaan. Dus ik weet nu niet waar je op reageert.Tiberius schreef:Geven is iets heel anders dan betalen.Hollander schreef:(muv kerkcollecte).
ÉchtOrchidee schreef:Hoe krijg jij stroom, internet, enz geleverd?
Véél mensen shoppen zondags "gewoon" online en veroordelen tegelijkertijd de zondagsopenstelling van winkels en supermarkten

Fides Quaerens Intellectum
Orchidee heeft het kennelijk onderzocht.
Ik geloof wel dat er veel mensen zijn die op zondag online shoppen; maar dat dit juist mensen zijn die tegen fysieke zondagsopenstelling zijn van winkels, geloof ik niet zo. Dat zou zeer tegenstrijdig zijn.
Ik geloof wel dat er veel mensen zijn die op zondag online shoppen; maar dat dit juist mensen zijn die tegen fysieke zondagsopenstelling zijn van winkels, geloof ik niet zo. Dat zou zeer tegenstrijdig zijn.

Op zondag geven is goed, de arme een christelijke handreiking doen, maar betalen ligt anders.Hollander schreef:Ik had het over "uitgeven", daaronder kan men geven en betalen verstaan. Dus ik weet nu niet waar je op reageert.Tiberius schreef:Geven is iets heel anders dan betalen.Hollander schreef:(muv kerkcollecte).
Dus niet elke vorm van uitgeven is gelijkwaardig.
Maar dat is wel onaardig. Je gebruikt een gratis iets, maar wil dat de eigenaar er niets aan verdient.Habitat schreef:U kunt AdBlock Plus op uw browser installeren. (In 2 minuten gedaan.) Dan heeft u geen last meer van advertenties en kunt u ongestoord de psalmen beluisteren.Geytenbeekje schreef:Als je een filmpje aanklikt komen er wel eens advertenties.
Nu luister/zing ik op zondag wel eens mee met een psalmuitvoering die op Ytube is geplaatst.
Hoef ik niet bang te zijn dat als ik een advertentie zie degene op zondag geld krijgt ?
Ik heb geen reden om aan de observaties van Orchidee te twijfelen. In mijn omgeving zijn er best veel mensen die ook op zondag boodschappen doen. Ik doe dat liever niet, maar als ik te gast ben, werk ik er soms wel aan mee dat mensen op zondag boodschappen voor mij doen. En als ik op vakantie ben, eet ik ook op zondag, ook als ik niet zelf kan koken.
Maar wat betreft de advertenties: ik zou menen dat je in zo'n geval op zondag gewoon geen internet moet aanzetten, zoals sommige reformatorische mensen ook als principe hebben.
Maar wat betreft de advertenties: ik zou menen dat je in zo'n geval op zondag gewoon geen internet moet aanzetten, zoals sommige reformatorische mensen ook als principe hebben.
Klopt, helemaal eens, vandaar ook mijn reactie zoals die was.Tiberius schreef:
Op zondag geven is goed, de arme een christelijke handreiking doen, maar betalen ligt anders.Hollander schreef:Ik had het over "uitgeven", daaronder kan men geven en betalen verstaan. Dus ik weet nu niet waar je op reageert.Tiberius schreef:Geven is iets heel anders dan betalen.Hollander schreef:(muv kerkcollecte).
Dus niet elke vorm van uitgeven is gelijkwaardig.

Ik geloof wel dat dit waar kan zijn. Mensen zijn zich minder bewust van de alomtegenwoordigheid Gods en een besef van de zonde zelf, en dan kan er soms veel bij door omdat zo men denkt "niemand het ziet toch'. Dat tekent wel hoe diep (of oppervlakkig) velen zijn die zich nog met de naam 'christen' tooien.Orchidee schreef:Je mag van mij die hoop hebben maar ik zie en hoor het in veel gezinnen, bij familie en vrienden.Jo-Ann schreef:Ik wil graag hopen dat dat niet klopt. De enige keren dat ik wat op zondag heb gekocht was in het ziekenhuis om daar wat eetbaars te halen na daar onverwachts te zijn.Orchidee schreef:Hoe krijg jij stroom, internet, enz geleverd?
Zij hebben (nog wel) de grens gezet bij fysiek winkelen, dat doen ze (nog) niet maar zulke grenzen vervagen wél snel!
"Niemand" ziet en weet het dus voor de buitenwereld (denk aan familie en medegemeenteleden bijvoorbeeld) is het niet zichtbaar.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Op marktplaats kwam ik pas de opmerking tegen: op zondag niet bieden. Ik zou zeggen haal dan je advertenties op zaterdag weg. Maar ja, dat is teveel werk natuurlijk.
Vroeger was het in België mogelijk om post te verzenden met een label aan de postzegel met de tekst: NIET OP ZONDAG BESTELLEN.refo schreef:Op marktplaats kwam ik pas de opmerking tegen: op zondag niet bieden. Ik zou zeggen haal dan je advertenties op zaterdag weg. Maar ja, dat is teveel werk natuurlijk.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik geef aan youtube iets waar ze nog veel meer aan hebben: mijn invoergegevens. Daarmee heeft Google (waar youtube onder valt) een mooi overzicht van de interesses van netwerken van mensen. Die kunnen ze op een later moment weer gebruiken. Daar verdient Google prima aan. We hoeven geen medelijden met het bedrijf te hebben.refo schreef:Maar dat is wel onaardig. Je gebruikt een gratis iets, maar wil dat de eigenaar er niets aan verdient.Habitat schreef:U kunt AdBlock Plus op uw browser installeren. (In 2 minuten gedaan.) Dan heeft u geen last meer van advertenties en kunt u ongestoord de psalmen beluisteren.Geytenbeekje schreef:Als je een filmpje aanklikt komen er wel eens advertenties.
Nu luister/zing ik op zondag wel eens mee met een psalmuitvoering die op Ytube is geplaatst.
Hoef ik niet bang te zijn dat als ik een advertentie zie degene op zondag geld krijgt ?
Dit zijn lastige zaken.
Zouden we iets kunnen leren van de Joden. Zij maken de maaltijd voor de sabbat de dag ervoor klaar. Zetten deze in dekens weg en op de sabbat wordt deze gegeten.
Wanneer je de luxe hebt van een dubbel systeem dan kun je op zondag zonder stroom, water en verwarming.
Ik kan me voorstellen dat op een appartement in de stad dit problemen geeft. Geen puls, geen houtkachel, geen olielampen.
Wij worden wel bestempeld als zeer strikt. De Engelse puriteinen waren ook voor een strikte levenswandel.
Zouden we iets kunnen leren van de Joden. Zij maken de maaltijd voor de sabbat de dag ervoor klaar. Zetten deze in dekens weg en op de sabbat wordt deze gegeten.
Wanneer je de luxe hebt van een dubbel systeem dan kun je op zondag zonder stroom, water en verwarming.
Ik kan me voorstellen dat op een appartement in de stad dit problemen geeft. Geen puls, geen houtkachel, geen olielampen.
Wij worden wel bestempeld als zeer strikt. De Engelse puriteinen waren ook voor een strikte levenswandel.