Ytube advertenties

Bezorgd

Re: Ytube advertenties

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er makers van psalmuitvoeringen zijn die geld verdienen door de advertenties op YT.
Dan moet je toch echt serieus veel views hebben.
Hij bedoelt de advertenties die er tussendoor komen, niet de uitvoeringen zelf.
Dat begrijp ik ;)

Maar voordat het de moeite is, dat je geld verdient met de advertenties die op jou account getoond worden, moet je heel wat abo's en views hebben. En dan ook nog alles goed ingeregeld hebben met een affiliate-programma en je account gekoppeld hebben aan Google AdSense. Ik vraag me af of de organisten die live een deuntje spelen en daarmee om giftjes bedelen, dat allemaal goed georganiseerd hebben.
Geytenbeekje

Re: RE: Re: Ytube advertenties

Bericht door Geytenbeekje »

Orchidee schreef:
Geytenbeekje schreef:
refo schreef:Als je een advertentie ziet, verdient er ergens iemand iets. Als het de maker van de film niet is, dan Ytube zelf wel.
Precies dat bedoel ik.
Wij kopen toch ook niet dingen op zondag ?
Hoe krijg jij stroom, internet, enz geleverd?
En letterlijk niet kopen op zondag?
Je word een zeldzaamheid op dat gebied!
Véél mensen shoppen zondags "gewoon" online en veroordelen tegelijkertijd de zondagsopenstelling van winkels en supermarktenAfbeelding
Voor zover ik weet betalen we dat niet op zondag maar op een andere dag.
Ik weet dat ook wel, het gaat mij om alles wat niet persé noodzakelijk is om dat ook niet te doen op zondag vooral niet als men er geld voor krijgt.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ik vraag me regelmatig af of we Geytenbeekje echt serieus moeten nemen of dat hij ons een beetje zit de d(tr)ollen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het enkele feit dat je YouTube bekijkt, levert hen al inkomsten op, ook op zondag. Maar dat geldt evengoed voor kerkdienstgemist, kerkomroep, e.a. Die verdienen hun geld grotendeels op zondag, terwijl YouTube waarschijnlijk evenredig over de week verdeeld is.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:Ik vraag me regelmatig af of we Geytenbeekje echt serieus moeten nemen of dat hij ons een beetje zit de d(tr)ollen.
Jij ziet ook overal complotten. Zeker SGP-stemmer? :)
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:Het enkele feit dat je YouTube bekijkt, levert hen al inkomsten op, ook op zondag. Maar dat geldt evengoed voor kerkdienstgemist, kerkomroep, e.a. Die verdienen hun geld grotendeels op zondag, terwijl YouTube waarschijnlijk evenredig over de week verdeeld is.
Zeker, maar voordat je Youtube laat verdienen, heb je al heel wat uitgegeven: PC opstarten, energie, browser openen, Microsoft. Daarna is YT de derde partj die zondags aan je verdient.

Overigens wel een heel interessante discussie.
Vroeger gaf je principieel geen geld uit omdat iemand voor je moest werken.

Maar als je digitaal geld uitgeeft. Ligt dat principieel hetzelfde?
Wel als het die dat ingepakt zou worden. Maar anders?
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:Ik vraag me regelmatig af of we Geytenbeekje echt serieus moeten nemen of dat hij ons een beetje zit de d(tr)ollen.
:haha
MSM als RF moet je nooit gelijk geloven
Hollander

Bericht door Hollander »

Orchidee schreef:(...)
(...)
Dan sluit ik mij graag bij deze zeldzaamheid aan. Ik ken er nog velen die niet letterlijk kopen op zondag.
Voor zover ik mij kan herinneren heb ik driemaal op zondag gekocht, tweemaal uit nood en eenmaal door een betaalplicht.

Tegelijkertijd geldt wel dat ik ook diensten of verbruiksgoederen op zondag gebruik waar achterliggende bedrijven geld mee verdienen, hetzij direct, hetzij achteraf. De grens is smal en arbitrair, maar ik leg deze op het niet letterlijk geld uitgeven op zondag (muv kerkcollecte).
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Bezorgd schreef:
Tiberius schreef:
:haha
MSM als RF moet je nooit gelijk geloven
Nee als ik vragen heb wil ik meteen een antwoord hierop vandaar.
Maar als jij meent dat ik zit te trollen behoor je dit te onderbouwen he
Valcke

Bericht door Valcke »

Geytenbeekje schreef:
refo schreef:Als je een advertentie ziet, verdient er ergens iemand iets. Als het de maker van de film niet is, dan Ytube zelf wel.
Precies dat bedoel ik.
Kleinere internet kanalen (minder dan 1000 volgers)
kunnen geen inkomsten genereren dmv advertenties. Zoek op zondag dus een kleiner kanaal op of een kanaal dat bewust geen inkomsten genereert.
samanthi

Bericht door samanthi »

Geytenbeekje schreef:
Orchidee schreef:
Geytenbeekje schreef:
Precies dat bedoel ik.
Hoe krijg jij stroom, internet, enz geleverd?
Véél mensen shoppen zondags "gewoon" online en veroordelen tegelijkertijd de zondagsopenstelling van winkels en supermarktenAfbeelding
Voor zover ik weet betalen we dat niet op zondag maar op een andere dag.
Ik weet dat ook wel, het gaat mij om alles wat niet persé noodzakelijk is om dat ook niet te doen op zondag vooral niet als men er geld voor krijgt.
Je laat wel mensen werken op zondag. stroom bijvoorbeeld
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hollander schreef:(muv kerkcollecte).
Geven is iets heel anders dan betalen. ;)
Habitat

Bericht door Habitat »

Geytenbeekje schreef:Als je een filmpje aanklikt komen er wel eens advertenties.
Nu luister/zing ik op zondag wel eens mee met een psalmuitvoering die op Ytube is geplaatst.
Hoef ik niet bang te zijn dat als ik een advertentie zie degene op zondag geld krijgt ?
U kunt AdBlock Plus op uw browser installeren. (In 2 minuten gedaan.) Dan heeft u geen last meer van advertenties en kunt u ongestoord de psalmen beluisteren.
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Orchidee schreef:Hoe krijg jij stroom, internet, enz geleverd?
Ik wil graag hopen dat dat niet klopt. De enige keren dat ik wat op zondag heb gekocht was in het ziekenhuis om daar wat eetbaars te halen na daar onverwachts te zijn.
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Jo-Ann schreef:
Orchidee schreef:Hoe krijg jij stroom, internet, enz geleverd?
Ik wil graag hopen dat dat niet klopt. De enige keren dat ik wat op zondag heb gekocht was in het ziekenhuis om daar wat eetbaars te halen na daar onverwachts te zijn.
Vroeger was men er principieel op tegen dat er iemand anders voor je zou werken. Ik weet van mensen die op zondag niet door de Westerscheldetunnel gaan omdat er dan voor hun gewerkt word.
Als jij je lampen aanzet zondags zorg je er indirect ook voor dat mensen van de centrale, de netbeheerders e.d. moeten werken. Ook betaal je deze energie dus dit is een vorm van kopen. Ik zal je nog sterker vertellen, als je aankomende zondag elektrische energie verbruikt zorg je er indirect voor dat ik moet werken..
Plaats reactie