vliegvakanties

Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Andredat doen wij dan ook!
vakantie is nergens goed voor.
Spaart weer centen uit neef!;) [/quote]
Jullie kennen elkaar?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
parsifal

Bericht door parsifal »

Een vliegreis is wel erg belastend voor het milieu. Als ik alleen op stap zou gaan zou ik zeker de trein nemen. (vaak nog goedkoper ook, zowel naar Stockholm als naar Trento, was ik goedkoper uit dan de mensen die met het vliegtuig gingen). Met meer dan 1 persoon in een auto is met de auto reizen al snel minder belastend dan met vliegtuig. Voorstel: Kerozine accijnzen omhoog. (ongeveer gelijk aan die van de benzine).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Pied

Bericht door Pied »

Goed, maar auto en trein zijn ook belastend qua infrastructuur. Meer dan het vliegtuig.
Lange autoritten zijn onveilig, zeker als mensen in files komen te staan, te hard rijden en geen rusttijden in acht nemen.

De trein komt er eigenlijk nog het beste vanaf, omdat de infrastructuur niet (veel) extra uitgebreid hoeft te worden als (veel) meer mensen de trein pakken.
Jelle

Bericht door Jelle »

Het is een nobel streven wat weinig tot niets zal uithalen.
Zelf hopen we binnenkort met het vliegtuig naar Kenia te vertrekken en ik weet zeker dat ook wanneer de vlucht 200 euro duurder zou zijn vanwege toeslagen dan zou mij dat zeker niet weerhouden om te gaan.
Ik denk trouwens dat anderen dat er ook niet voor zullen laten.
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat de benzine een kwartje per liter koste en de prijzen werden steeds hoger, ook toen al vanwege het mileu. Toen de prijs bijna een gulden per liter was dacht iedereen dat dit de nekslag zou zijn voor velen.
Inmiddels weten we beter, er wrodt geen meter minder gereden de regering strijkt alleen steeds meer accijns en btw op, dus een aardige melkkoe. Maar minder verkeer en minder rijden? nee hoor jongens ook al wordt de benzine 3 euro per lieter dan blijft men rijden.
Het is alleen triest dat zij die het maar net konden betalen nu gewoon buiten de boot vallen en geen auto meer kunnen rijden, maar ja, wat dan nog, daar staan weer anderen voor in de rij om deze plek in te nemen.
ja toch?
Nee financiele middelen helpen niet.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Het hangt denk ik ook af van de reden die er is voor een vliegvakantie.

Zelf ben ik afgelopen weken naar Madagascar geweest. Zelf ben ik ook een redelijk milieumannetje maar toch heb ik er geen spijt van!

Door naar zo een land te gaan kun je de bevolking economie's ondersteunen door je aanwezigheid. Als niemand meer naar zulke landen gaat dan missen zulke landen heel wat inkomsten.
Door zo een reis te maken wordt je pas bewust hoe goed wij het in Nederland hebben. Het is goed voor je eigen inzichten.
En daarnaast mag je ook genieten van je vrije tijd.

Mijn voorstel is: Laat alle zakenreizen naar Duiterland, Belgie en Luxemburg stukken duurder worden!

Hierbij draait het alleen om geld terwijl we al genoeg geld hebben. Deze vliegreizen zijn juist belastend voor het milieu omdat de afstand kort is! Afstanden die langer zijn dan van Amsterdam naar Parijs moeten we niet duurder maken want in verhouding zijn deze vliegreizen niet belastend voor het milieu.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Majorca

Sorry hoor maar na een jaar hard werken vind ik dat ik het wel verdiend heb om een week in een 4 sterren hotel te zitten en ik ga inderdaad met het vliegtuig

vind je vakantie onzinnig omdat je zelf niet gaat of kan want voor het om het millieu is het volgens mij niet te doen

mischien zeg ik iets onzinnigs maar ja ik zit dan ook in een onzinngig 4 sterren hotel
Majorca

Bericht door Majorca »

vakantie is onzinnig omdat aangetoond is dat het, in tegenstelling tot wat iedereen zichzelf wijsmaakt, geen functie heeft. Het is niet zo dat mensen "uitgerusrt" terug komen en met frisse energie weer starten. Het is juist zo dat ze vaak weken nodig hebben om weer helemaal op gang te zijn. Ook is het zo dat velen méér stress hebben van hun vakantie dan zonder vakantie. Alleen willen ze dat natuurlijk voor geen goud toegeven.
In Amerika en Japan heeft men maar 2 weken vakantie, en die mensen zijn verder net zo productief als wij (of nog productiever).
Vroeger bestond vakantie helemaal niet voor mensen met een winkel of boerderij. Die waren er niet minder gezond om hoor!

Bovenstaande wijsheid heb ik niet van mezelf, maar viel onlangs te lezen in NRC Handelsblad, geschreven door een professor in economie en samenleving.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Erg kort door de bocht!

Het hangt er vanaf hoe je vakantie houdt.

Lees mijn vorige reactie maar. Wil je op mijn vorige reactie effe reageren?
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
vakantie is onzinnig omdat aangetoond is dat het, in tegenstelling tot wat iedereen zichzelf wijsmaakt, geen functie heeft. Het is niet zo dat mensen "uitgerusrt" terug komen en met frisse energie weer starten. Het is juist zo dat ze vaak weken nodig hebben om weer helemaal op gang te zijn. Ook is het zo dat velen méér stress hebben van hun vakantie dan zonder vakantie. Alleen willen ze dat natuurlijk voor geen goud toegeven.
In Amerika en Japan heeft men maar 2 weken vakantie, en die mensen zijn verder net zo productief als wij (of nog productiever).
Vroeger bestond vakantie helemaal niet voor mensen met een winkel of boerderij. Die waren er niet minder gezond om hoor!

Bovenstaande wijsheid heb ik niet van mezelf, maar viel onlangs te lezen in NRC Handelsblad, geschreven door een professor in economie en samenleving.
Ow, vakantie onzinnig? Vakantie is juist om met het gezin of met vrienden leuke dingen te doen. Lekker ontspannen. Ik dacht dat het binnen de refo-gezindte de gewoonte was om het gezin te zien als hoeksteen van de samenleving, niet 'werk' en 'productiviteit'...
xgnoom

Bericht door xgnoom »

Oorspronkelijk gepost door Majorca

Die prof is dan ook niet helemaal lekker - maar kennelijk heeft'ie alleen naar de economische kanten van vakantie gekeken.

Vakantie is leuk, ontspannend, je ziet ziet nog eens iets van de wereld. Dat lijkt me zinnig genoeg.
wim314

Bericht door wim314 »

toch denk ik weleens dat in de geref gez. deze mening best wel leeft...wellicht onbewust...ik kom namelijk zelden tot nooit broeders of zusters tegen in het buitenland...de meeste blijven thuis.... toch ben ik wel benieuwd hoe of dat dat komt....
vakantie verandert je visie op veel dingen en leert te relativeren waar nodig...vind ik
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door wim314
toch denk ik weleens dat in de geref gez. deze mening best wel leeft...wellicht onbewust...ik kom namelijk zelden tot nooit broeders of zusters tegen in het buitenland...de meeste blijven thuis.... toch ben ik wel benieuwd hoe of dat dat komt....
vakantie verandert je visie op veel dingen en leert te relativeren waar nodig...vind ik
:D :t:t:t:t uhm Nunspeet... Rijssen....Putten.... Voorthuizen.... Garderen...Dorenspijk...Katwijk aan Zee....

Zo maar even wat favo plekjes van de gemiddelde refo (???) toch?! Je hebt gelijk hoor Wim! ;)
wim314

Bericht door wim314 »

aagterkerke..bestaat dat ook nog? :%
ook nog wel es geweest...
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door wim314
Bijna alle refo's die ik laatste tijd gesproken heb zijn in het buitenland op vakantiegeweest, of gaan nog...
Plaats reactie